Vierailija

Miten sairastaminen lennon aikana sujuu? Otetaanko edes koneeseen mukaan? Tarkoitan ihan tavallisia virustauteja.

Sivut

Kommentit (24)

riippuu taudista otetaanko lennolle mukaan, ei välttämättä. Ja muutenkaan lentämistä ei tosiaankaan suositella sairaana, ensinnäkin sairastutat kaikki muutkin siellä koneessa (lentokoneessa tarttuu TOSI helposti) ja itsellesikin siitä on haittaa. Eli ei kipeänä koneeseen!

ripuleita, joita aina liikenteessä. Voihan kesken lennonkin sairastua, mutta varmasti kurjaa tekee asianomaiselle ja kanssamatkustajillekin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

laita, jos olet flunssassa, kuumeessa tms ns pientä, mutta oma olo voi olla tukala, ainakin se on kurjempi kuin kotona sängyn pohjalla. Mutta joskus sitä joutuu lentämään myös kipeänä, itse muutaman kerran.

ainakin on tuskainen lennolla. Kannattaa varata nenäsumutetta mukaan, se helpottaa vähän.

Ripulikin voi olla paha jos on turbulenssia jolloin ei pääse vessaan. Joutuu ehkä kakkaamaan housuun.

Kamalinta oli kun nousussa ja varsinkin laskussa korviin sattui kun olisi naulaa työnnetty pään läpi. Kipu ei helpottanut maassakaan vaan kesti pari vuorokautta. Ainoa kerta kun olen ollut niin kipeä että itkin.

oli kerran aika paha flunssa kun tultiin lomalta ja piti istua 4h koneessa.Olin ihan tukossa, mutta nenäsumute onneksi helpotti. Muuten kyllä selviää flunssan kanssa ihan samoilla konsteilla kuin kotioloissakin, mutta ne nousut ja laskut oli TUSKAA! Etenkin laskut kun oli korvat niin kipeenä ja laskussa ihan älytön paine tuntui korvissa, tuntu että pää räjähtää! Lentoemäntä toi mulle "mikkihiirenkorvat" joita annetaan lapsille jos korviin sattuu ja ne jelppas vähän. Olin kyllä onnellinen ku oltiin taas maassa...

Lainaus:

Lainaus:

et varmasti pääsekään jos saavat selville

Ja melko todennäköisesti silloinkin pääsee lennolle.

mitkä otettiin silloin si-epidemian aikaan. Jos siinä narahtaa niin kentälle jäät. Pienestä kuumeesta ei, mutta influenssassa on jo sen verran korkea kuume, että eivät päästä koneeseen. Ihmisille tuli tämä yllätyksenä si:n aikaan, että oikeasti kipeät voidaan jättää koneesta pois, jos se saadaan selville. Ja se on ihan oikein, sairaana ei saa matkustaa. Jo pelkkä perusflunssa voi tehdä sen, että tärykalvot puhkeaa.

Lainaus:

eikä ängetä koneeseen sairaana.

vois näin tehdä jossain vaikka Kreetan lomallaan? Jää paikanpäälle vielä muutamaksi päiväksi ja ostaa uuden lentolipun?? Joo, niin varmaan. Vakuutus ei kyllä ainakaan korvaa, jos kuumeen ja flunssan vuoksi jäät lomailemaan lisää.

Lainaus:

Lainaus:

eikä ängetä koneeseen sairaana.

vois näin tehdä jossain vaikka Kreetan lomallaan? Jää paikanpäälle vielä muutamaksi päiväksi ja ostaa uuden lentolipun?? Joo, niin varmaan. Vakuutus ei kyllä ainakaan korvaa, jos kuumeen ja flunssan vuoksi jäät lomailemaan lisää.

Mulla on herkät korvat, joihin sattui laskeutuminen jo menomatkalla, vaikka olin terve. Siksi otin paluumatkalla hyvissä ajoin ennen nousua ja laskua särkylääkkeen, eikä korviin sattunut pahasti. Suosittelen tätä. Muutoin oli kyllä tylsää olla koneessa räkätautisena, eikä se tietysti ole kivaa muidenkaan kannalta. Mutta minkäs teet, vaikea on lomakohteeseenkaan jäädä. En ollut kuumeessa, perusflunssassa vain.

ei se kivaa ole ja korviin sattuu julmetusti. Mutta jos mulla olisi kuumetta, tai joku influenssa tai mahatauti, niin en tosiaankaan lähtisi koneeseen! Kyllä sellaisessa tapauksessa vakuutus korvaa, jos ei ole lentokykyinen.

jos lääkäri on sitä mieltä että on liian sairas matkustaakseen. Tämä pitää siis erikseen mainita siinä lääkärintodistuksessa.

Lainaus:

jossa on flunssa ja kuume, ei tasan korvaa vakuutus, jos jäät vielä parantelemaan itseäsi ajatellen kanssamatkustajia...

ja vakuutus korvasi.

Lääkärintodistuksessa oli vai normikoodit eikä mitään mainintaa matkustuksesta. Eli kaipa tuo toimii toisinpäinkin.

Eri juttu sitten voiko jäädä samaan hotelliin, onko tilaa, pitääkö olla viikko vai onko muita lentoja, enät muu perhe jne jne

Eri asia, jos tauti puhkeaa kesken lennon.

Meidän perhe sai yhden vatsapöpön lennolla (oletan, että tuli lennolta), kun vieressä äitinäs kanssa istunut lapsukainen alkoi yrjöämään Englannin yllä ja Atlantin yllä rupesi ripuloimaan..

Ja äidin mielestä lapsi on vaan jännittävää tyyppiä, joka reagoi vatsallaan.. Juupa, juu. Loppu vaiheessa lapsi istui ilman paitaa, koska puhtaat paidat loppuivat kesken (äiti oli fiksusti pakannut mukaan 6 varapaitaa ja muutamat varahousut..). Ja n. tuntia ennen Nykkiä, tuo äitikin rupesi ravaamaan vessassa..

Lopulta olin itse yrjöämis pisteessä (VIHAAN sitä, kun joku oksentaa ja se lemu saa mut melkein oksentamaan). Onneksi mies suostui vaihtamaan paikkaa ja tuli istumaan taaperon kanssa ja itse siirryin isomman lapsen viereen.

Ja kuten arvata saattaa, meidän perhe sai tuon pöpön ja meidän kahden viikon Kalifornian matkasta meni 5 päivää vessassa istuessa, ensin sairastui taapero, sitten minä, sitten mies ja lopuksi esikoinen. Että näin! Ja kyllä vitutti ja rankasti!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat