Olisko D-vitskun ansiota?
Olen aiemmin sairastanut pieniä flunssia, influessaa, kurkkutulehduksia, huuliherpestä yms. jotakin noista ainakin kerran kuussa, kunnes nyt kun aloin syömään 50 mikrogrammaista D-vitamiinia, en ole sairastanut mitään kolmeen kuukauteen, vaikka ympärillä on ollut liikkeellä vaikka mitä.
Muilla samanlaisia kokemuksia, vai pitääkö koputtaa puuta, ettei heti huomenna tauti iske:)?
Kommentit (9)
Minä syön maitohappobakteereja pysyvästi ja d-vitamiinia 25 mikroa syksystä kevääseen. Olen flunssassa kerran vuodessa aiemman joka toisen kuukauden sijasta :)
aiemmin olin ottanut vain satunnaisesti. Ja olen tänä talvena ollut sairaampi kuin koskaan, koko ajan flunssaa, kaksi mahatautia jne.
ja samalla sairasteltu useita flunssia, laryngiittejä ja poskiontelotulehdus.
, kaksi mahatautia jne.
vai ajatellaanko vastustuskykyä...??
No, toisaalta voi ajatella, että miten sairas olisinkaan ollut ilman d-vitamiinia...
On siis otettu nappikuuria, mutta keskimääräistä pahempi räkätautitalvi on ollut.
kyllä on vaikutusta. Luin vasta jonkun tutkimuksenkin tästä...
annoksen vasta 10 mikrosta 50 mikroon ja sen jälkeen olen sairastanut kaksi flunssaa kuumeineen ja yhden mahataudin. Sitä ennen olen ollut sairaana muutama vuosi sitten.
syön 125 mikrogrammaa päivittäin, ja homma toimii, en ole ollut kipeänä yli kahteen vuoteen, ja biologinen arvo on 120nmol/l