Vierailija

:( muita?

• ylös 2
  • alas 4

Sivut

Kommentit (75)

Tsää oli asiaohjelma aiheesta, toinen osa esitetään vissiin sunnuntaina tai maanantaina (toisessa paikassa luki nimittäin sunnuntaina 14.2.2011 ja toisaalla, että maanantaina... ota siitä sitten selvää, mutta myöhäisillan esitysaikaan kuitenkin joskus 23.00 aikoihin.

kiinnosti itseänikin, kun olen omasta sukupuolesta aika hukassa. Jos minulta kysytään, mitä tehdä, vastaan: ei leikkausta! Se voi olla liian iso virhe ja koitua lapselle kohtalokkaaksi murrosiässä. Lapsen pitäisi antaa itse päättää mitä haluaa.

http://www.tv5.fi/ohjelmakartta#

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapsen pitäisi itse päättää kumpaa sukupuolta haluaa olla, vai haluaako olla kuten syntyi. Itsellä on intersukupuolinen sukulainen, joka leikattiin pojaksi. Poika hän kyllä onkin, onneksi, mieleltään, mutta entäs, jos hänet olisi leikattu tytöksi? Sitä hän on joskus pohtinut.

• ylös 32
  • alas 0

Lainaus:

Mutta eikö se oikeampi sukupuoli pystytä katsomaan kromosomeista?

sukupuoli on paljon enemman kuin pelkat kromosomit, ja lisaksi kromosomeistakaan ei voida sukupuolta aina tyhjentavasti paatella, koska on olemassa myos niista tavanomaisista poikkeavia sukupuolikromosomikombinaatioita).

• ylös 23
  • alas 2

Törmäsin Suomalaiseen tilastoon ja ei ole kovinkaan harvinainen juttu. Miksi ihmeessä asiasta puuttuu keskustelu?

Ole onnellinen ap lapsestasi. Toivon, että hänestä kasvaa tasapainoinen. Sukupuoli ei nyt tosiaankaan ole maailman tärkein asia. Ihminen on paljon muutakin kun sukupuoli ja määrite tyttö / poika nyt loppujen lopuksi ei merkitse mitään, kaikki olemme yksilöitä =)

• ylös 32
  • alas 2

Lainaus:

Lainaus:

Mutta eikö se oikeampi sukupuoli pystytä katsomaan kromosomeista?

sukupuoli on paljon enemman kuin pelkat kromosomit, ja lisaksi kromosomeistakaan ei voida sukupuolta aina tyhjentavasti paatella, koska on olemassa myos niista tavanomaisista poikkeavia sukupuolikromosomikombinaatioita).

Ja lisäksi suurin osa intersukupuolisista aikuisista on sitä mieltä, että ei pidä leikata lapsena!

• ylös 16
  • alas 1

intersukupuolisia ja heidän mahdollista hoitoa ei pidä niputtaa yhteen.

Osassa tiloista esim. korjausleikkauksella saavutetaan hyviä tuloksia, joskus jopa kromosomaalisen sukupuolen mukainen lisääntymiskyky.

Toisaalta osa tiloista todellakin on niin monimutkaisia että yritys muuttaa tilaa "normaaliksi" ei ole mahdollista ja on parempi tukea oman intersukupuolisen identiteetin kehittymistä.

Tunnen useita intersukupuolisia aikuisia. Hankkikaa vertaistukea, sellaita seuraa jossa sukupuolen moninaisuus on tavallista eikä mitenkään ihmeellistä.

Lainaus:

eikö se nyt pitäisi kuitenkin päättää piakkoin kumpi siitä lapsesta tulee?

tarhassa kiusataan,ja koulussa kivitetään tuollainen erikoisuus:(

että intersukupuolisuus on paljon laajempi ilmiö kuin tuo. Se, että lapsella on molemmat sukuelimet on yksi harvinaisimmista intersukupuolisuuden muodoista.

Itse olen vierestä seurannut henkilöä joka ei tiedä onko hän nainen vai mies. Se tuska on valtaisa.

Lainaus:

Sukupuoli ei nyt tosiaankaan ole maailman tärkein asia.

Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen jonkun verran asiaan perehtynyt. Minäkin suosittelen vahvasti, että älkää leikkauttako lastanne vaan antakaa lapsen päättää asiasta vanhempana.

Varmasti kohtaatte elämässänne monia haasteita, mutta kelläpä nyt ihan täydellinen elämä olisi. Ja ketä tahansa voidaan kiusata päiväkodissa tai koulussa - olettamukset ympäristön suhtautumisesta on väärä syy tehdä sukupuolen"korjaus"leikkaus vauvalle.

Samalla tavalla lapsesi on Jumalan luoma kuin muutkin ihmiset :)

Ps. yksi ihan hyvä aihetta käsittelevä kirja on Eugenideksen Middlesex.

Sinä jos kuka voit olla hänen tukenaan tässä maailmassa. Ei se elämä välttämättä tule sen ihmeempää tuskaa jä kärsimystä hänelle olemaan. Hän on erilainen kuin muut, mutta niin on moni muukin.

Kyllä te pärjäätte!

Miksi pitäisi olla jotain sukupuolta ja mennä sitten sen mukaan? Kunhan on terve ja onnellinen. Tietenkin eroaa ehkä totutusta. Katsoin joskus dokimentin brittinuorista ja olivat ihan hurmaavia normaaleja ihmisiä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.