Minusta on outoa että monet sanoo raskaauden aikan syömisistä.
"Ei sinun tarvi siitä huolehtia, kyllä se paino sitten putoaa"
Ihan varmasti putoaa, ainakin osaksi sitä en epäile ollenkaan. Mutta miksi opettelisin raskaanakaan ollessani syömään ylenmäärin vain siksi, ettei se haittaa ja on luvallista herkutella. Ja toisekseen kun minulla ei ole ollut mitään syytä esim. pahoinvointi. Ainoa syy jonka keksin on se kun tekee vain mieli..
Onko oikeasti raskaanaollessa lupa lihoa valaaksi?
Kommentit (9)
Ei mulle oo ikinä kukaan noin sanonut. Enkä muista edes täältä tuollaista lukeneeni. Sanooko joku oikeasti noin, vai oletko vain keksimällä keksinyt ongelman, jota ei oikeasti ole olemassakaan?
Ei mulle oo ikinä kukaan noin sanonut. Enkä muista edes täältä tuollaista lukeneeni. Sanooko joku oikeasti noin, vai oletko vain keksimällä keksinyt ongelman, jota ei oikeasti ole olemassakaan?
Viimeksi lauantaina synttäreillä sanottiin näin "mutta sinunhan ei tarvitse miettiä mitä syöt, kun saat syödä kaikkea". Ja kun tuskailin jatkuvan suklaanhimoni kanssa sanottiin suoraan "no mutta eihän se haittaa, senkun syöt nyt kun siihen lupa on" .
Nämä ne muutamat tapaukset lähimenneisyydestä, mutta yleisesti ottaen olen törmännyt tähän pitkin raskautta, ei siis ole keksimällä kesittyä.
ap
Ihan kuin hakisit jotain marttyyrin kruunua "voi voi kauhea suklaanhimo, mutta en aio sortua!" Olisit hiljaa suklaanhimoista niin ei kukaan sanoisi noin. Itse vaan teet numeron siitä, ettet halua syödä makeaa.
Itse lihoin yli 20 kiloa raskausaikana ja vuosi synnytyksestä olen timmimpi kuin koskaan aikaisemmin. Todellakin söin mitä mieli teki raskausaikana. Saa sitä nipottaa ruuan suhteen, jos haluaa. Itse en jaksanut.
Ihan kuin hakisit jotain marttyyrin kruunua "voi voi kauhea suklaanhimo, mutta en aio sortua!" Olisit hiljaa suklaanhimoista niin ei kukaan sanoisi noin. Itse vaan teet numeron siitä, ettet halua syödä makeaa.
Viimeksi lauantaina synttäreillä sanottiin näin "mutta sinunhan ei tarvitse miettiä mitä syöt, kun saat syödä kaikkea". Ja kun tuskailin jatkuvan suklaanhimoni kanssa sanottiin suoraan "no mutta eihän se haittaa, senkun syöt nyt kun siihen lupa on" . Nämä ne muutamat tapaukset lähimenneisyydestä, mutta yleisesti ottaen olen törmännyt tähän pitkin raskautta, ei siis ole keksimällä kesittyä. ap
minulla ainakin meni useampi vuosi pudottaa viimeiset jumittuneet kilot kun tuli raskausaikana vähän repsahdettua syömään... lapsi on nyt 6,5 ja kilot vihdoin karistettu.
Päin vastoin, kaikissa neuvolan esitteissäkin varoitellaan, että energiankulutus lisääntyy kuitenkin aika vähän, ja neuvolassa ollaan muutenkin tarkkana painonnousun kanssa. Kavereiden kanssa ei juuri puhuta kenenkään painosta muutenkaan, oli joku sitten raskaana tai ei.
Mut minuakin ärsyttäisi, jos joku tekisi syömisistään numeron, oli sitten meis tai nainen, raskaana tai ei, ylipainainoinen tai hoikka. Se vaan on turhanpäiväistä huomionhakua joka ei kiinnosta ketään.
Itse lihoin yli 20 kiloa raskausaikana ja vuosi synnytyksestä olen timmimpi kuin koskaan aikaisemmin. Todellakin söin mitä mieli teki raskausaikana. Saa sitä nipottaa ruuan suhteen, jos haluaa. Itse en jaksanut.
Mietin vain, että minusta on kummallista, että raskaanaollessa pidetään automationa, että voi lihoa valaaksi. Vaikka raskaana oleva ei itse sitä haluaisikaan. Ja en ole sitä suklaata syönyt, vaan nimenomaan taistellut sitä jatkuvaa himoa vastaan.
Huoh! Taitaa olla sinulla huonopäivä! En kritisoinut sinua enkä niitä ihmetteljöitä, enkä edes lihoneita raskaana olevia. Kunhan vain ihmettelin.
ap
ja kaikki ei edes saa raskaana ollessa syödä mitä vaan.
Mulla oli vaarana saada diapetes, eli ruoka-aikojen piti olla tosi säännölliset, kaikki makea piti jättää pois ja jopa hedelmien syöntiä piti rajoittaa, mikä oli tosi hirveetä. (Mä olen aina syönyt hedelmiä mielin määrin.)
Sitten joku keksii tyrkyttää jotain herkkua tyyliin oletpas kiittämätön, kun just sua varten tämänkin leivoin...
minusta raskaus ei ole mikään sairaus tms. joka "oikeuttaisi" mihinkään. Joskus on ihana hemmotella itseään hyvällä syötävällä, mitä teen nykyäänkin joskus. Kyllähän raskauden aikana kerätyt kilot SAATTAA lähteä helpostikin, niinkuin minulla, mutta ei kaikilla. Miksi siis ehdoin tahdoin (siis jos herkuttelulla kerää kiloja) tehdä niin? Ja raskausarvet ym. tulee/pahenee mitä enemmän lihoo--> sitä enemmän iho venyy. Tässäkin tietty yksilöllisiä eroja. Minusta raskaus, vanheneminen, ym. on vain tekosyitä antaa itsensä rupsahtaa.. ja tämä ei nyt koske niitä poikkeustapauksi, jotka vaan lihooo ja lihoo vaikkei syö mitään.. ja niitä väistämättömiä muutoksia, mitä jokaiselle tapahtuu raskaana ollessa ja vanhetessa.. jokaiselle tietenkin erilaisia muutoksia. Pitäkää huolta itsestännne, niin voitte paremmin.