Voiko alkuraskauden pahoinvointi olla tosi lievää, vai onko se aina heviä?
No, periaatteessa tiedän etten ole raskaana, mutta ihmetyttää tämä etominen, varsinkin aamuisin.
Mulla oli säännöllinen kierto (27) 3 päivää myöhässä ja ehdin jo ilahtua, haamuplussankin testasin kp 30, kunnes seuraavana päivänä alkoi menkat. Olivat ihan tavallisen runsaat, mutta kestivät vain 2 päivää, mikä on ainoa seikka tässä joka pistää epäilemään.
Syön yleensä aamuisin hyvällä ruokahalulla puuron, mutta nyt noin viikon ajan on pitänyt jättää väliin. Jotain pientä saan alas, leivän tai vähän jugurttia, mutta vasta myöhemmin sitten maistuu lämmin.
Varsinaisesti en raskautta epäile, kun kuitenkin menkat oli, mutta mietinpä silti, että voisiko... ehkä... kuitenkin...? =)
Aiemmasta raskaudesta pahoinvointi alkoi viikolla 7 + jotain, ja se oli kyllä paljon kokonaisvaltaisempaa kuin tämä lievä etominen, joka kuitenkin estää aamusyömisen.
Se ois kyllä liian ihanaa ollakseen totta, vasta tässä on 2 vuotta yritetty... =')
Millaista aamupahoinvointia siis olette kokeneet?
Kommentit (17)
raskauksissa. Kuitenkin 5 takana:)
Nyt neljännestä oli just tollasta... Toisinaan aamulla ja pitkin päivää omituinen olo eikä tehnyt mieli niitä ruokia mitä yleensä. Esim. kahvinjuonnin lopetin ekaa kertaa yli 15 vuoteen!
Toisinaan aamulla ja pitkin päivää omituinen olo eikä tehnyt mieli niitä ruokia mitä yleensä. Esim. kahvinjuonnin lopetin ekaa kertaa yli 15 vuoteen!
Omituinen olo kuvaa hyvin. Ei okseta, mutta jotenkin, hmm, tympii. Kahvikin maistuu tupakalle ja sen juominen on selvästi vähentynyt.
Niin, tokikaan aina raskauspahoinvointia ei edes ole, mutta mietin että jos sitä on, niin sitä sitten kans on... Että voiko se olla näin lievää. Näköjään.
Mutta jos EN ole (mikä nyt kuitenkin on edelleen voimassa oleva oletus), niin mitä hemmettiä tämä on, miksi kahvikin maistuu pahalle??!
Mitä jos nyt vain lopettaisit jahkaamisen ja pissaisit tikkuun.
En oksentanut raskaana ollessani kertaakaan, en yhtä ainutta! Sen sijaan oli etova olo, sellainen että oksennus tulisi ihan kohta. Huomasin, että pieni syöminen useasti auttoi tuohon.
Sinuna tekisin vielä raskaustestin, varmuuden vuoksi.
Siis sä mietit täällä hirmu esseen kanssa, että olisitko raskaana! Mitä jos nyt vain lopettaisit jahkaamisen ja pissaisit tikkuun.
Vaan kysyn esseineni etupäässä sitä, että millaista pahoinvointia kanssapalstalaiset ovat kokeneet, if any.
kyllä voi olla lievääkin pahoinvointia. Ja ei se ole muutenkaan välttämättä tasaisesti päivästä toiseen, vaan voimakkuus voi vaihdella. Mutta ehkä kannattaa se raskaustesti kuitenkin tehdä. Voisikohan tässä olla myös kyseessä jonkinlainen "haamuraskaus", hormoneja on jonkun verran mutta varsinainen raskaus ei ole kuitenkaan jatkunut. Jos plussa oli toiveissa, niin toivotaan että sinulla vain on raskaus aika sellainen, että vuoto on kuukautispäivinä! Ja toivotaan että pahoinvointikaan ei tuosta ylly.
Siis sä mietit täällä hirmu esseen kanssa, että olisitko raskaana! Mitä jos nyt vain lopettaisit jahkaamisen ja pissaisit tikkuun.
Vaan kysyn esseineni etupäässä sitä, että millaista pahoinvointia kanssapalstalaiset ovat kokeneet, if any.
Tässä kaikille malli siitä, kuinka valehdellaan itselleen :-)
Ihan miten vaan, vaikka sitten noin. =)
Asiallisille/asiaan vastanneille, kiitos kokemuksista. =) Odottelen vielä muuttuuko tämä miksikään.
Mikä ihme siinä raskaustestin tekemisessä on niin ylivoimaisen vaikeaa? Sillähän tuo selviäisi hetkessä, että onko tuo raskauspahoinvointia vai ei! Saatko sä jotain ihme tyydytystä tuosta sun arvailusta?
Saat sä jotain ihme tyydytystä tuosta kyselystä? =) Ainakin mä saan sun huvittavasta reagoinnista ja hiilteentymisestä ihme tyydytystä. ?
Tietämättömyyshän on ihan ookoo, eihän kenenkään tarvi kaikkea tietää. Mutta tyhmät kysymykset on sitten se, joiden esittäminen mua kaivelee.
Ja kun on aivan itsestäänselvää, että raskauspahoinvointi vaihtelee laidasta laitaan, niin miksi sitä pitää kysyä. Aivan turha kysellä täällä, kun ihan hyvin tiedät itsekin, ettei kaikilla ole mitään pahoinvoinita, kun taas osa joutuu sairaalaan tiputukseen rajun pahoinvoinnin vuoksi. Suurin osa on jotain siltä väliltä.
Sinä et sitten vielä ole osannut vastata, että miksi tivaat täällä tuota itsestäänselvää asiaa, kun raskaustestin näyttäisi sulle heti, onko kyse raskauspahoinvoinnista vai ei.
Kyllä mä OSAISIN vastata, mua ei vaan huvita. Just siks, kun sä niin kovasti tahtoisit tietää. =)
Kyllä mä OSAISIN vastata, mua ei vaan huvita. Just siks, kun sä niin kovasti tahtoisit tietää. =)
Eihän mua liikuta sun raskaus. Sinähän siitä haluaisit tietää. Mutta et vaan voi itsellesi sitä vastausta suoda.
Joo, kyllä mä tiesin kysymättäkin, että kaikissa raskauksissa ei ole pahoinvointia, ja toisissa tosi rajua. Itselläni oli aiemmin hyvin selvää, eli joo, tavallaan, nyt kun tarkemmin mietin, niin tiesin kyllä senkin, että voi olla eri "asteisia". Tämän hetkinen oloni lähinnä lähentelee jotain lievästi etovaa, ei siis edes pahoinvointia, on vaan jatkunut jo noin viikon ajan.
Raskaustestin tein tosiaan 2 viikkoa sitten, se näytti haamua, joka mun mielestä on lähes yhtä kuin nega, vaikka siitä oli kiva toiveita elätelläkin. =) Sitten kuitenkin alkoi menkat (tämä menee nyt jo aloitusviestin toistoksi), jolloin heitin haaveetkin.
Vasta itse asiassa tänään ryhdyin ynnäämään näitä juttuja mielessäni, ja tuli mieleen kysyä, josko jollain on ollut alkuraskaudessa ihan vain tämmöistä etäisesti pahaa oloa. Totta on, ettei siitä voi päätellä mitään omasta potentiaalisesta raskaana olostani tai olemattomuudestani.
Totta on myös se, että asia luultavimmin selviäisi yhdellä testillä. Kuitenkin niitä on tullut tässä vuosien vieriessä sen verran tehtyä, että mieluummin olen tekemättä, ellei menkat ole selvästi myöhässä ja ole jotain oikeaa syytä olettaa, että siihen voisi plussa pärähtää. Se nega on aina yhtä kurja nähdä. =/ Selväksi syyksi testaamiselle en myöskään näe tätä tämän hetkistä tilannettani, joka on siis vain hieman pitkittynyt huono olo, joka nyt voi olla kuitenkin ihan mitä vaan. Siitä syystä mieluummim odotan, ja kyllä, saan tosiaan jotain ihme tyydytystä tästä arvuuttelusta! =) On mukava ajatella vauva-ajatuksia, arvuutella voisiko sitä kuitenkin olla raskaana vai ei... Sitä sanotaan vauvakuumeeksi. =)
No, tästä asiallisemmasta vastauksesta tuli nyt jälleen lähes esseepituinen, joka ensi alkujaan sinua taisi käydä ärsyttämään, mutta luulen nyt kattaneeni kaikki kysymyksesi.
Konkreettisena esteenä tikkuun pissaamiselle juuri tällä nimenomaiselle hetkelle on myös se, ettei mulla just nyt ole tässä testiä eikä mahdollisuutta käydä sitä ostamassa ennen huomista.
ei pahoinvointia olleenkaan - heviä pahoinvointia