Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikarokotteen jälkeinen sairastelu

Vierailija
30.01.2011 |

Onko muilla vanhemmilla samankaltaista kokemusta siitä,ettälapset olivat sairastelleet enemmän sikarokotteen jälkeen? Meillä lapset ennen rokotusta sairastelivat harvoin ja flunssat meni suht nopeaa ohi. Rokotuksen jälkeen on ollut jatkuvaa flunssaa,pitkittynyttä yskää,nuhaa,silmä- ja korvatulehduksia. Taisikohan tuosta piikistä mennä nyt oma puolustusjärjestelmä aivan sekaisin??

Harmittaa!! Kyllä tulee työnanatajallekin kalliiksi,kun poissaolot vanhemmilla lisääntyy rajusti. Mutta minkäs teet. Kylläpä kuuli työpaikkallaki silloin,kun rokotetta mietin ,ettäotanko vai en, että on kyllä vastuuton äiti jos ei rokotetta lapsille ota. Niin, aika vastuutonta on antaa tuollaista rokotetta ja syyllistää vanhempia edellä mainitsemalla tavoin. Samoin koin terveydenhuollon henkilönä, että olen vastuuton jos en ota sitä itselle. Perusteltiin, että aiheutan riskin myös muille.

Noh, vastaisuudessa tiedän mitä rokotteiden kanssa teen.En taatusti ota,jos ei ole mistän rokosta kysymys! Suututtaa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ennen. Mutta itse taas olen, mulla ollut esim. korvatulehdus ja keuhkokuume ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen myös miettinyt, että johtuuko rokotteesta, mutta vaikeahan tuota on arvailla.

Vierailija
2/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin rokotteen karmean painostuksen takia ja olen sairastanut sen jälkeen koko ajan talvikaudella. Toivoin, että se olisi ollut vain viime kevättalven juttu, mutta taas jatkuu. =( Onneksi kesän sai olla rauhassa.

Mulla oli alla solunsalpaajalääkitys reumaan ja lopetin sen viikkoja ennen rokotetta, vaikka rokotteessa ei eläviä soluja ollutkaan, ajattelin että oli varotoimenpide. Tiedä sitten mitä sekin on vaikuttanut, mutta kyllä ketuttaa!

Voihan se tietty olla, että nämä flunssat ja vatsaoireet on tulleet iha sattumalta, mutta tuntuu kyllä siltä, ettei vastustuskykyä enää ole ollenkaan. =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi monelta samaa, että ovat sairastelleet tosi paljon sen rokotuksen jälkeen.. Mutta joillain on tehnyt myös tavallinen influenssa rokotus samat oireet. Meillä on lapset sairastanu niin paljon, että itse en voi sanoa tuohon mitään. Mutta monet ystävät ovat sitä sanoneet..

Vierailija
4/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rokotukset ollaan otettu, ja tänävuonna ollaan sairasteltu harvinaisen vähän. Kuitenkin kaikenlaisia tauteja pitäisi olla liiketeessä, mutta ei vaan ole eksyneet meille. Eiköhän se ole ihan tuurista kiini miten käy; on meilläkin joinain vuosia sairasteltu ihan vietävästi.

Vierailija
5/5 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieninä lapset sairastivat ainakin 10 flunssaa talvessa, usein korvatulehdusten, kurkunpääntulehdusten ja astmakohtausten kera. Nyt kun ovat koululaisia, flunssat ovat muutaman päivän pientä nuhaa ja yskää 3-4krt vuodessa. Itsellänikin ovat lieventyneet. Sika- ja muut influenssapiikit olemme ottaneet jo ainakin 5 vuoden ajan, ei vaikutusta. Siis parempaan suuntaan menee koko ajan, kärsivällisyyttä!