Miten saisi tukia jos "eroaisimme"? kannattaako rahan takia erota?
meillä on omistusasunto. Jos "muuttaisin" pois, joutuisiko mies maksamaan minulle jotain vai voisinko "muuttaa" vaan mitään saamatta. saisin sitten täyden työttömyyspäivärahan, asumistuen ja lapsilisiin yh-korotuksen. jos hakisin vielä sossusta rahaa niin miten ne huomioisi sen että asunto oli puoliksi minun nimissä?
nyt en siis saa mistään mitään rahaa.
Kommentit (45)
et oo niitä äitejä jotka mielestään tekee maallemme suuren palveluksen synnyttämällä "tulevia veronmaksajia". Nimittäin jos vanhempien into hoitaa oma osuutensa on tuo niin enpä liikoja odottaisi lastenkaan tulevalta veronmaksukyvyltä.
Edelleen, koskaan aiemmin en ole työttömänä ollut ja pirusti ollaan elämämme eteen töitä tehty mutta nyt on tullut mitta täyteen ja haluan itse siirtyä näihin loisiin jotka elää tuilla. kun ei muuten rahaa saa vaikka kuinka yrittää.
työttömyyspäivärahaa saisin ainakin 500 euroa käteen kun nyt en saa mitään. tulen saamaan korvauksia joskus mutta tulossa oikeusjuttu jne joten aikaa menee. tämä viisastelijoille jotka valittaa etten ole töissä. minä olin mutta tuli laiton irtisanominen
Ja uutta työpaikkaa et voi etsiä koska..? Ei se ole mitenkään kiellettyä olla töissä vaikka käräjöisi vielä aiemmasta työstä.
Ja alkeellisimmastakin siivoshommasta (esim.) saisit käteen yli 500 euroa. Bonuksena se, ettei tarvitsisi olla nilviäinen.
Tai hei, mulla on idea. Myykää omaisuutenne huutiksessa ja muuttakaa ulkomaille täältä loisimasta. (Ai niin mutta ulkomailla ei ole sosiaaliturvaa vaan pitäis mennä töihin.)
Edelleen, koskaan aiemmin en ole työttömänä ollut
Tätä on vaikea uskoa, koska jos olisit ollut töissä saisit nyt ansiosidonnaista.
Edelleen, koskaan aiemmin en ole työttömänä ollut
Tätä on vaikea uskoa, koska jos olisit ollut töissä saisit nyt ansiosidonnaista.
Voi voi, ei uponnut. Olen tehnyt osa-aikaisia töitä opiskeluista alkaen ja myös hoitovapaan aikana. Liittoon en ole aiemmin kuulunut koska palkka on ollut niin pieni. Kelasta en saa mitään, koska työssäoloehto ei _osa-aikatyön_ takia täyty ja siksi miehen tulot vaikuttaa.
En olisi oikeasti edes työkykyinen ja siksi olen ollut sairaalahoidossakin 2 kertaa vuoden aikana. Tämän takia uuden työn aloittaminen ei ole ensimmäinen vaihtoehto. Pitäs jaksaa hakea saikkua vähän väliä.
Myykää omaisuutenne huutiksessa ja muuttakaa ulkomaille täältä loisimasta. (Ai niin mutta ulkomailla ei ole sosiaaliturvaa vaan pitäis mennä töihin.)
Miten me loisimme nyt?
asumistukeen vaikuttaa myös omaisuus.
Mä voin vaihtaa paikkaa sun kans vaikka heti.
Mä saan päivärahaa ja nuoriso saa opintotuen, pärjäile niillä, mä kyllä viihdyn sun osassa
asumistukea et saa koska puolet talosta on sinun, asumistukeen vaikuttaa myös omaisuus.
saan asumistukea, vaikka asunto on kokonaan mun.
Vai tarkoitatko, jos omistaa vain puolet, silloin ei saa?!!?? ;)
ihan samaa kuin ap. Rehellinen ihminenhän ei sieltä kelasta mitään saa, joten pakko kai sit on alkaa epärehelliseksi. Työtä ei ole ja korkeakoulun käyneenä en ala siivoushommiakaan tekemään.
Osaako joku sanoa minkälainen prosessi tuo elatusmaksuista sopiminen on?
asumistukea et saa koska puolet talosta on sinun, asumistukeen vaikuttaa myös omaisuus.
saan asumistukea, vaikka asunto on kokonaan mun. Vai tarkoitatko, jos omistaa vain puolet, silloin ei saa?!!?? ;)
että asuntolainan korkoihin saa myös asumistukea?
Käytännössä laina on ilmaista kun Kela maksaa puolet koroista.
että asuntolainan korkoihin saa myös asumistukea?
Käytännössä laina on ilmaista kun Kela maksaa puolet koroista.
Saako tilillä olla yhtään rahaa tai saako omistaa mitään?
Mä voin vaihtaa paikkaa sun kans vaikka heti. Mä saan päivärahaa ja nuoriso saa opintotuen, pärjäile niillä, mä kyllä viihdyn sun osassa
En todellakaan koska meissä on yksi iso ero. Minä olisin yh vain papereilla ja eläisimme ihan normaalisti yhdessä ja olisi myös miehen palkka mitä sinulla ei ole. Eli pärjäisimme todella paljon paremmin kuin nyt.
saan asumistukea, vaikka asunto on kokonaan mun. Vai tarkoitatko, jos omistaa vain puolet, silloin ei saa?!!?? ;)
koroista maksetaan n.puolet ja yhtiövastikkeesta 80% (tai oikeammin kohtuullista asumiskuluista; meillä on liikaa nelöitä, niistä ylimenevistä ei makseta, valitettavasti)
Mä voin vaihtaa paikkaa sun kans vaikka heti. Mä saan päivärahaa ja nuoriso saa opintotuen, pärjäile niillä, mä kyllä viihdyn sun osassa
En todellakaan koska meissä on yksi iso ero. Minä olisin yh vain papereilla ja eläisimme ihan normaalisti yhdessä ja olisi myös miehen palkka mitä sinulla ei ole. Eli pärjäisimme todella paljon paremmin kuin nyt.
minä en elä miehen elättinä enkä yhteiskunnan loisena niin kuin sinä aiot tehdä
Minä asun vuokralla mutta omistan edelleen puolet asunnosta mihin ex-mies jäi asumaan (lainaa on myös). Saan asumistukea sen verran mitä tämän kokoiseen ja tällä vuokralla olevaan asuntoon enimmillään saa.
alkaa kysellä miehen maksamana elatusmaksuja lapsista ja omaisuuden ositusta.
jos ilmoitatte sossuun että lapsi/lapset ovat vuoroviikoin isällään, kirjoilla kuitenkin luonasi. Mutta tässä tilanteessa sossu laskee myös ttt niin, että lapsen/lapsien perusosasta vähennetään puolet, koska eihän lapsi ole luonasi kuin puolet ajasta. Eikä sinne mitään paperia/sopimusta tarvitse lapsen olemisista kenenkin luona, ilmoitat vaan että olette ppystyneet tämän sopimaan keskenänne hyvässä yhteisymmärryksessä.
Omaisuuden osituksesta varmasti tulee kyse ja säästöjähän sossuun mennessä ei saa olla.
että asuntolainan korkoihin saa myös asumistukea? Käytännössä laina on ilmaista kun Kela maksaa puolet koroista.
Saako tilillä olla yhtään rahaa tai saako omistaa mitään?
mutta silloin pitää olla myös velkaa,
eli se mitä jää velkojen jälkeen vaikuttaa tuen määrään.
Itselläni tänä vuonna ekan kerran vaikutti omaisuus (pörssiosakkeet) asumistukeen.
Asuntoa ei lasketa omaisuukseksi tässä tapauksessa, eli sen omistaminen ei vaikuta asumistukeen - luonnollisest.
Tilitietoja ei hakemuksissa kysellä.
minä en elä miehen elättinä enkä yhteiskunnan loisena niin kuin sinä aiot tehdä
Saat päivärahaa mutta et elä yhteiskunnan loisena :D:D
Kyllä minuakin vituttaisi jos olisin oikeasti yh. Normaali parisuhteissahan nämä hommat menee siten että rahat ovat yhteiset, oli tilanne mikä hyvänsä =)
et oo niitä äitejä jotka mielestään tekee maallemme suuren palveluksen synnyttämällä "tulevia veronmaksajia". Nimittäin jos vanhempien into hoitaa oma osuutensa on tuo niin enpä liikoja odottaisi lastenkaan tulevalta veronmaksukyvyltä.