Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi tukia jos "eroaisimme"? kannattaako rahan takia erota?

Vierailija
18.01.2011 |

meillä on omistusasunto. Jos "muuttaisin" pois, joutuisiko mies maksamaan minulle jotain vai voisinko "muuttaa" vaan mitään saamatta. saisin sitten täyden työttömyyspäivärahan, asumistuen ja lapsilisiin yh-korotuksen. jos hakisin vielä sossusta rahaa niin miten ne huomioisi sen että asunto oli puoliksi minun nimissä?

nyt en siis saa mistään mitään rahaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tulokseen sinä tulit, joka tätä mietislekit?

Vierailija
2/45 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei riitä rahat mihinkään avioliiton myötä. Lapsen hoitomaksu kasvoi satasella, minun tukeni pienentyi saman verran, asumistuki samoin. Miehen palkka menee vuokraan + laskuihin, minun pieni tukeni ruokaan. Vuokran jälkeen käteen jää saman verran kuin sossuaikoina, paitsi että kun miinustetaan vakuutus, sähkölasku ym. niin jäämme miinukselle!! Mitä hittoa?

Olen harkinnut että erotaan ja mies hankkii oman kämpän. Saa sen maksettua palkallaan helposti + loppu jää elämiseen, minun tukeni kasvaa ennalleen ja asumistuki nousee myös. Hoitomaksu poistuu kun olen työtön. Asutaan lähestulkoon normaalisti muuten, tuskinpa kukaan sitä alkaa kyttäämään kaupungin vuokratalossa jossa vaihtuvuus on suurta muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on naiselle susi pitää sun kohdalla paikkansa

Vierailija
4/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tarvii sun saada oma osuutes siitä erotessa.

Vierailija
5/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pelkässä asumuserossa, niin saako nuo tuet? Sossu laskuista tietysti pois.

Vierailija
6/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalta saat rahaa!

Vierailija
7/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako olla suhteessa, kun mies kustantaa kaiken ja sinä et tuo nytkään rahaa taloon.

Vierailija
8/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpähän tee valemuuttosi ja kokeile...

Vierailija
9/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei YH:t voi mennä töihin, kun on lapsi, eikä ole autoa ja hoitopaikkaa, eikä sossu suostu maksamaan uutta autoa, hoitomaksuja ja lomamatkoja. Ja vähän laiskottaakin.

Vierailija
10/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei YH:t voi mennä töihin, kun on lapsi, eikä ole autoa ja hoitopaikkaa, eikä sossu suostu maksamaan uutta autoa, hoitomaksuja ja lomamatkoja. Ja vähän laiskottaakin.

vielä :D

Vierailija
11/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan 100% asumistukea. Ja asumistukea et saa, ellei ole oikeasti osoittaa missä asuu ja mitä maksaa eli et voi leikisti erota ja jäädä asumaan miehesi kanssa muka saadaksesi asumistukea.

Ainoa ei tulosidonnainen yh-lisä on lapsilisän yh-korotus 46 euroa/kk.

Vierailija
12/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan 100% asumistukea. Ja asumistukea et saa, ellei ole oikeasti osoittaa missä asuu ja mitä maksaa eli et voi leikisti erota ja jäädä asumaan miehesi kanssa muka saadaksesi asumistukea. Ainoa ei tulosidonnainen yh-lisä on lapsilisän yh-korotus 46 euroa/kk.

hankkisin tietenkin vuokra-asunnon josta itselle jäisi maksettavaksi mitätön summa. työttömyyspäivärahaa saisin ainakin 500 euroa käteen kun nyt en saa mitään. tulen saamaan korvauksia joskus mutta tulossa oikeusjuttu jne joten aikaa menee. tämä viisastelijoille jotka valittaa etten ole töissä. minä olin mutta tuli laiton irtisanominen

Vierailija
13/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksoin miehen 'ulos'

ja nyt eletään mukavasti omassa neliössä,

tuet juoksee; asumistuet, korotukset, elarit...

Pärjään paaaljon paremmin kuin ennen:)

Vierailija
14/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kysellä miehen maksamana elatusmaksuja lapsista ja omaisuuden ositusta.

Vierailija
15/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat tällä? Maksaako miehesi siis elarit, kun ei kai Kela maksa, jos miehelläsi tuloja?

Vierailija
16/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kysellä miehen maksamana elatusmaksuja lapsista ja omaisuuden ositusta.

totta kai mies maksaisi "elarit" siirtäisi vain sen rahan minulle ja yhdessähän me elettäisiin kumminkin. välittäjältä vasta saatu arvio ja sen mukaan ei edes kannattaisi myydä ja vaikka kannattaisi, saisin työttömyyspäivärahan, asumistuen ja yh-korotukset.

Vierailija
17/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksoin miehen 'ulos'

ja nyt eletään mukavasti omassa neliössä,

tuet juoksee; asumistuet, korotukset, elarit...

Pärjään paaaljon paremmin kuin ennen:)

Tarkoitettu siis tähän tuo kysymys:

mitä tarkoitat tällä? Maksaako miehesi siis elarit, kun ei kai Kela maksa, jos miehelläsi tuloja?

Vierailija
18/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isyyttä ei ole tunnustettu;)

Vierailija
19/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tänne avata ihan kokonaan oma keskustelualue, jossa voisi antaa vinkkejä tukien huijaamisesta? Ja ehkä veronkierrollekin oma alue.

En tiedä onko AP tosissaan, mutta kyllä näitä limanuljaskoja iiliäisiä riittää tässä maassa ihan riittävästi. Kupataan kaikki mikä kuuluukin ja sitten vielä.

Vierailija
20/45 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tänne avata ihan kokonaan oma keskustelualue, jossa voisi antaa vinkkejä tukien huijaamisesta? Ja ehkä veronkierrollekin oma alue. En tiedä onko AP tosissaan, mutta kyllä näitä limanuljaskoja iiliäisiä riittää tässä maassa ihan riittävästi. Kupataan kaikki mikä kuuluukin ja sitten vielä.

Kyllä, ap on täysin tosissaan. Koskaan en ole sossussa käynyt ja kelastakin saanut vain ne tuet jotka opiskellessa ja lapsen kanssa saa joten siksi tulin vinkkejä tänne kysymään =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä