Mun vihki-ja kihlasormus mulle pienet ja olen
ajatellut uusia ne kokonaan, kun silloin kun menimme naimisiin olimme köyhiä ja jouduimme valitsemaan ohuet ja halvat. No, mietinkin nyt, että olisko typerää jos vain minä ostaisin itselleni uudet kihla-ja vihkisromukset, kun mies ei ole muutenkaan käyttänyt omaa kihlasorumustaan koskaan. Ei siis koskaan 20 vuoden aikana.
Kommentit (16)
Ainakaan meidän, kun mentiin maistraatissa naimisiin. Itse en kokisi mitään omantunnon tuskia, vaikka sormukseni vaihtaisin ja itse ostaisin.
vaan Jumala siunaa sen liiton.
Aivan hyvin voit ostaa itsellesi uudet sormukset.
Lähinnä vihkisormusta koskien. Olimme nuoria opiskelijoita kun menimme naimisiin enkä erityisemmin pidä siitä enää. Se oli sellainen mihin meillä oli varaa silloin, mutta nyt tyylini on muuttunut täysin. Mekin menimme maistraatissa naimisiin eikä kukaan ole sormustani siunaillut :)
onko typerää jos "menen vain itseni kanssa naimisiin" tällä kertaa :))
samallahan voi juhlistaa pitkää liittoa ja viettää vaikka miniloman :)
Itseasiassa tuli mieleen, että oletko miettinyt uusien sormusten tai yhden sormuksen teettämistä, käytä noita vanhoja siihen, säilyvät niin mukana. Ja lisää kultaa/kiviä saa aina mukaan jos haluaa, mutta vaikka ohuet sormukset niin saisi niistä jo yhteen varmaan hyvän pohjan :)
jokainen tekee kuten itse haluaa. Miksi kaikki vetoavat eriävällä mielipiteellä tähän siunaamisasiaan. Kyllä tämä palsta on outo.
t: ohis
Jos haluat vaihtaa sormukset niin sitten vaihdat. Ihan sama onko se jonkun mielestä typerää vai ei.
t:2
sanoa oman mierlipiteensä ja muut vaan nyökkäilis.
t. toinen ohis.
Ja sulle ap, etkö sä muka ole saanut tässä mielipiteitä, en kyllä ymmärrä ajatustasi että menisit itsesi kanssa uudelleen naimisiin uudet sormukset ostat?
Jos toisella osapuolella ei ole halua/tarvetta uusintaan! Ja kyllähän monet naiset joutuu esim raskauksien jälkeen isontamaan sormuksia.
Jos on ylimäärästä rahaa niin sit uusisin molemmille mieleiset, ehkä mieskin innostuisi sitten pitämään :)
..eli naimisiin mennessä ei ollut varaa "kunnolliseen" sormukseen.
Sormukseni on kyllä todella kaunis, mutta koska runko on kevennetty ja vaikka leveys onkin 7mm, on runko vääntynyt..
mies on luvannut uuden sormuksen, mutta ajankohtaa ei paljasta. ehkä kun ollaan oltu 10v naimisissa.. ;)
Mieheni kuitenkin osti sormuksen minulle ikäänkuin rakkautemme ja liittomme merkiksi, ja siksi minusta tuntuu ikävältä laittaa se pois ja vaihtaa uuteen. Miehellä ei varmasti kuitenkaan ole mitään tätä vaihtoa vastaan. Ehkä täytyy kysyä ostaisiko hän minulle uuden :) Vitonen
tarkoitus ostaa uus kihlasormus. Vanha on must aika kauhee ja mieskin hukkas omansa ja osti uuden.
Eli mun mielestä ei oo tyhmää. Mä vaan oon niin saamaton, etten saa aikaseks. Pitäis ryhdistäytyä.
niin ei ole tuollaisia höpöhöpöuskomuksia, että sormusta ei voi uusia kun pappi on sen siunannut (vai Jumalako se oli)
Eli mun vastaus ap.lle on, että sormuksia ne vain on. Siis ihan oikeesti. Mulla taitaa olla jo kolmas sormus meneillään 22 vuoden avioliiton aikana. En ole koskaan pitänyt sormusta minään taikakaluna. Se on vain sormus. Arkikäytössä on kivettömät rinkulat ja kun lähdemme juhliin, on kivellinen. Nimittäin muutenkin katson korut asusteiden mukaan, joten alkuperäiset kapeat ja kuluneet sormukset eivät sopisi iltapuvun kanssa.
Materia on materiaa ja rakkaus on rakkautta. Ei se mikään taikakalu ole.
Vihkisormuksen on pappi siunannut ja sitä en vaihtaisi. Mutta jokainen saa tehdä mitä itse haluaa.