Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukoilen: Ehkäisy salituksi

Vierailija
28.12.2010 |

Ehkäisykieltoon sopeutuminen vaatii minusta liikaa naiselta. ja mieheltäkin. Myös lapsille se voi olla kohtuutonta ja väärin.

Minä kyllä toivon että vl puhujat voisivat muuttaa ehkäisyn sallituksi. Onko se väärin että rukoilen tätä Jumalalta? En voi kertoa kenellekkään että rukoilen tällaista asiaa.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

televisioiden suhteen. Luulen ettei kyseessä ole sitten sydämmessään uskovainen. Ehkäisy asiaan omana kokemuksena voin sanoa sen että vaikka olen välillä uupunut pienten lasten kanssa, en ole harkinnutkaan ehkäisyä. Se ei ole ratkaisu jaksamiseen vaan täytyy pyytää apua. Totta on ettei se ole helppoa nyky yhteiskunnassa, mutta asioilla on tapana järjestyä kun luottaa Jumalaan. Aiempi viesti taas särähti: lapset jää heitteille... Voi kuinka paljon Suomessakin on lapsiperheitä, jotka oikeasti voi pahoin! Riitelevät vanhemmat, erot, viina ym. maailmallinen meno. On totta että meissäkin on perheitä, joissa voimat ovat vähäiset, ja syliä ei ole riittävästi, mutta mielestäni asia voi korjaantua pienillä seikoilla. Itse olen oppinut ottamaan rennommin ja antamaan itselle omaa aikaa niin jaksan keskittyä nyt enemmän lapsiin. Ja todella rakastan ja uskon olevani lapsilleni paras mahdollinen äiti!

Olen rukoillut Jumalaa ja pyytänyt apua lapsenhoitoon, mutta en ole sitä apua saanut. Psyykkinen sairauteni on pahentunut ja jossain vaiheessa olin miltei sairaalakunnossa. Mieheni ja vanhempani ovat joutuneet vauva-aikoina venymään äärimmilleen. Minulla ei kertakaikkiaan ole voimaa enää yhdellekään lapselle. Joka päivä olen niin uupunut, että aamulla herätessä tekisi mieli nukkua vielä toiset kahdeksan tuntia. Minä olen sydämeltäni uskovainen. Jumala ei vaan anna voimia kaikille yhtä paljon.

Vierailija
2/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla olevasta Raamatun kohdasta käy selvästi ilmi, millainen asema naisella tulisi olla ihmisyhteisössä:

Luuk. 10:38-42

"Jeesus vaelsi eteenpäin opetuslastensa kanssa ja tuli erääseen kylään. Siellä muuan nainen, jonka nimi oli Martta, otti hänet vieraakseen. Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan. Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: 'Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua.' Mutta Herra vastasi: 'Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.'"

Miten yllä olevaa voisi tulkita muuten, kuin että opiskelu (naisen tai miehen) on ensiarvoisen tärkeää ja että naista ei selvästikään ole tarkoitettu pelkästään olemaan äiti koko elämänsä, siis ei maksimaaliseksi lisääntyjäksi eikä pelkäksi talouden palvelijaksi Jumalan valtakunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka itkee joka kerta kun näen hänet. Hän on niin väsynyt pienten lasten vuoksi, fyysisesti ja psyykkisesti, että ihmettelen, miten hän ylipäätään jaksaa elää ja hengittää. Lapset katsovat hätääntyneenä äitiä joka itkee. Ei sellainen ole tavoiteltavaa elämää. Hänkin saa apua lähipiiristä niin paljon kuin lähipiiri suinkin kykenee auttamaan, mutta kun lapsia on niin paljon, niin työmäärä on valtaisa.

Vierailija
4/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin rukoilla?

Ei ole tullut mieleen että haet lääkäriltä pillerit tai kierukan?

Vierailija
5/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä ehkäistään ja ei mun ole tarvinnut keneltäkään rukoilla lupaa siihen. Ihan itse olen itselleni luvan antanut.

Mä en näe siinä mitään väärää että haluaa antaa jo olemassa oleville lapsille mahdollisimman hyvän elämän jaksavien vanhempien kanssa.

Ehkä mä vieläjoskus haluan vauvan jos se vielä meille suodaan.

T:vl-äiti

Vierailija
6/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vl-puhujien tahdon mukaan?

Ts. ajatteletko että Jumalan tahto muuttuisi samaa tahtia vl-puhujien tahdon kanssa?

t. vl-äiti myös

Vierailija
7/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sun on niitä puhujia sekoittaa asiaan. Voit toki rukoilla että Jumala johdattaisi sut oikeaan ratkaisuun joka olis koko teidän perheen kannalta paras. Joskus se voi olla ehkäisy, joskus taas ei. Mutta puhujia siihen ei kannata vetää mukaan, eihän heillä ole teidän perheessä osaa eikä arpaa.

t. vl-äiti

Vierailija
8/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on provoilu mielessä kirjoitettu että uskovainen nainen voisi ehkäistä.Sehän on niin että me emme HALUA ehkäistä sillä tahdomme ottaa vastaan kaikki lapset joita Jumala katsoo hyväksi meille lahjoittaa. Lapsi on aina Jumalan lahja! jos ihminen alkaa näitä asioita järjestelemään niin se on jo iso asia. Ihminen puuttuu silloin Jumalan luomistyöhön.

Vierailija
9/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkäisen silti.

Vierailija
10/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät käytä ehkäisyä. Se on syntiä ja jokainen vl sen varmasti tietää... Viimeisellä tuomiolla kaikki tekomme tulevat julki.

Vierailija
11/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on mutta kyllä minä tunnen sydämessäni miten ymmärrän ajavaajan rukousta!

Uskovainen haluaa uskoa lapsen lailla,näin minäkin ajattelin joskus ennen kuin elämä opetti minua.

Minäkin halusin uskoa lapsiasiassa ehdotomasti,uskon vuoksi ja siunauksen vuoksi.

Ja lapsia syntyi paljon,vuoden välein,väsyin,sinnitelin ja uskoin.Vuosi vuodelta kuljin kohti suurta katastrofia.Meidän elämässä tapahtui niin paljon,taloudellisia huolia,rankkoja raskauksia.Väsyimme molemmat mutta halusin vain epätoivoisesti tehdä "oikein" silläkin uhalla vaikka puoliso rinnalla uupui,stressin myötävaikutuksena sairastui vakavasti.

Pienet lapsensilmät katsoivat liian usein hätääntyneenä huutavaa ja itkevää äitiä jolla ei ollut tarjota syliä eikä hellyyttä kunhan sai kaikille ruoan eteen ja puhtaat vaipat oli tyydyttävä tähän.

Tästä lopulta tuli minulle vakava pysähdyksen paikka,voisinko ja haluaisinko uhrata uskoni eteen lasteni ja perheeni terveyden.Olisiko oikein jatkaa... ja vaatiiko Jumala tätä? Siis oikeinko todella? Onko Jumala sanonut Raamatussa näin?

Löysin netistä tietoja siitä että Raamatussa ei olekaan varsinaisesti lisääntymispakkoa...se helpotti niin että pystyin tekemään lopulta ratkaisun.

Päädyin ehkäisyyn suojellakseni pienteni,itseni ja mieheni elämää,toisin en olisi voinut omatuntoni vuoksi tehdä vain suojella elämää en jatkaa tuhon tiellä.

Elämämme on edelleen valtavaa sinnittelyä,eloonjäämistaistelua,pienin askelin menemme eteenpäin.

Vaikka olen vielä erittäin väsynyt,masentunut yritän pinnistellen jaksaa antaa lapsille hellyyttä,turvaa ja syliä niin kauan he joutuivat elämään niin vähällä.

Mitä nämä raskaat vuodet ovat minulle opettaneet,inhimillisyyttä ja myötätuntoa joka niin monesti ihmeellistä kyllä näyttää uskovaisten keskeltä puuttuvan...

Usein mietin miksi meidän on niin vaikea asettua raskautettujen asemaan? Miten ja kenen uskoa kirkastaa tämä lakihenkisyys ja inhimillisyyden puute tässä perhekysymyksessä?

Vierailija
12/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy on synti kaikissa muodoissaan. SRK:n julkilausuma, uusin on vuodelta 2009.

Vierailija
13/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on provoilu mielessä kirjoitettu että uskovainen nainen voisi ehkäistä.Sehän on niin että me emme HALUA ehkäistä sillä tahdomme ottaa vastaan kaikki lapset joita Jumala katsoo hyväksi meille lahjoittaa. Lapsi on aina Jumalan lahja! jos ihminen alkaa näitä asioita järjestelemään niin se on jo iso asia. Ihminen puuttuu silloin Jumalan luomistyöhön.

Jos meidän elämämme on päätetty jo ennen syntymäämme niin miten ehkäisy sitä muuttaisi? Lisäksi Jumala antoi meille vapaan tahdon, mielestäni on nimenomaan Jumalan kunnoittamista pitää huolta hänen luomistaan eikä tehdä vaan uusia vaikkei terveys ja voimat riitä edellisistäkään huolehtimiseen. Kuinka Jumala pitäisi pahana ja syntinä sitä että haluaa pitää hyvää huolta omista lapsistaan? Jos ehkäisy on syntiä ja Jumala siitä suuttuu niin enpä haluais moiseen tyranniin uskoa.

Vierailija
14/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa toki vapaasti rukoilla, ettei lapsia edes tulisi paljon. Jumala on luvannut kuulla rukoukset ja hänellä on varaa olla antamatta lapsia ilman, että siihen asiaan tarvitsee itse puuttua. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Meillä on lupa uskoa Jumalasta hyvää, uskothan sinäkin, ap?

Lapset ovat Herran lahja! Siinä itsessään on tarpeeksi Jumalan ilmoitusta.

Usko onkin järjetön asia. :) Oman järki ei vie perille... Itse uskon vahvasti että niin on voimas kuin on päiväs.

Lukekaa Jeesuksen opetuksia evankeliumeista, mitä siellä sanotaan luottamuksesta Jumalaan tai ristin kantamisesta. Valitettavasti helppoa tietä ei ole.

Vierailija
15/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomiskertomuksen vertauskuvallisuutta ei pitäisi unohtaa. Usein puhujat ovat selittäneet asiat aivan liian konkreettisella tavalla, kun kyse on enemmän uskon mysteeristä ja vertauskuvallisesta kertomuksesta. Esim. tässä:

http://freepathways.wordpress.com/2010/07/07/luomiskertomuksen-sanoma/

On sellaisiakin vl puhujia jotka ovat tämän ymmärtäneet.

Vierailija
16/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa toki vapaasti rukoilla, ettei lapsia edes tulisi paljon. Jumala on luvannut kuulla rukoukset ja hänellä on varaa olla antamatta lapsia ilman, että siihen asiaan tarvitsee itse puuttua. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Meillä on lupa uskoa Jumalasta hyvää, uskothan sinäkin, ap?

Lapset ovat Herran lahja! Siinä itsessään on tarpeeksi Jumalan ilmoitusta.

Usko onkin järjetön asia. :) Oman järki ei vie perille... Itse uskon vahvasti että niin on voimas kuin on päiväs.

Lukekaa Jeesuksen opetuksia evankeliumeista, mitä siellä sanotaan luottamuksesta Jumalaan tai ristin kantamisesta. Valitettavasti helppoa tietä ei ole.

on tehnyt ja kuinka heikoksi on terveytensä lastenteolla vetänyt. Jumala ei vaadi tekemään yhtään lasta, Jumala vaatii vain uskoa. Uskovan ei tarvi kärsiä, ei tarvi menettää terveyttään, ei tarvi olla tiettyä määrää lapsia. Usko on ainoa mitä tarvitaan. Kaikki muu on turhaa.

Vierailija
17/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka turvautuvat koeputkihedelmöitykseen saadakseen lapsen. Hoitojen tuloksena saavat vaikkapa 10 alkiota, jo ekasta hoidosta syntyy lapsi. SItten tehdään toinen hoito ja sekin onnistuu. Nyt tuntuu uskovaisesta parista jo, että 2 lasta olisi varmaan ihan hyvä määrä. Mutta alkioita on 8 kpl vielä pakkasessa, oikeita ihmisen alkuja, eikä mitään erillisiä munasoluja ja siittiöitä. Pari päättää että eivät lähde yrittämään 8:aa kertaa enää hoitoja, ja alkiot tuhotaan. Ihan hyvällä omallatunnolla käyvät seuroissa, eikä kukaan ihmettele ja sano mitään. Samaan aikaan ison perheen äiti vastaanottaa kaikki lapset jotka hänelle suodaan, ja uupuu itsemurhan partaalle. Onko tämä oikein?

Vierailija
18/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän elämämme on päätetty jo ennen syntymäämme niin miten ehkäisy sitä muuttaisi? Lisäksi Jumala antoi meille vapaan tahdon, mielestäni on nimenomaan Jumalan kunnoittamista pitää huolta hänen luomistaan eikä tehdä vaan uusia vaikkei terveys ja voimat riitä edellisistäkään huolehtimiseen.

Kuinka Jumala pitäisi pahana ja syntinä sitä että haluaa pitää hyvää huolta omista lapsistaan?

Jos ehkäisy on syntiä ja Jumala siitä suuttuu niin enpä haluais moiseen tyranniin uskoa.

Minä suorastaan tyrmistyin kun luin jouluviikon Päikkäristä lastenlääkäri Petri Kulmalan kirjotuksen.

Hänen ymmärryksensä menee niin että Jumala on ennalta määrännyt perheen lapsimäärän ja ehkäisyllä ihminen estää Jumalaa toteuttamasta suunnitelmaansa. :-( minä en tosiaan VOI ajatella niin. Semmoisessa ajatuksessa ennalta määräämisestä on jotakin tosi kummallista mitä en osaa edes kuvailla.

Vierailija
19/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskotteko todella että vaikka vetäisitte niitä e-pillereitä vaikka kuinka paljon, niin vaikka Jumala niin haluaisi niin ette tulisi raskaaksi?

Jos Jumala sen lapsen teille haluaa niin tulette raskaaksi pillereistä ja kierukoista huolimatta. Tämän takia on mielestäni höpöhöpöä puhua että ehkäistä ei saisi.

Tulihan Neitsyt Mariakin raskaaksi kun Jumala niin halusi vaikka oli neitsyt!

Vierailija
20/101 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekosyntien päältä voi uskoa...jumalanlapsi ei halua tehdä tietoisesti syntiä. Onhan meillä joka päivä ympärillä sielunvihollisen houkutukset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä