Palaako riisipuuro pohjaan teräskattilassa?
Vai täytyykö mun lähteä vielä huomenna kauppaan hakemaan teflonkattilaa?
Kommentit (5)
En siis osta kattilaa, vaan keitän teräksisessä varovasti tai laitan uuniin.
kun käytät rasvaista maitoa ja sekoitat ahkerasti, niin ei pala. Mutta helposti palaa siis.
Itse keitän aina teräskattilassa ja joskus on palanut, yleensä ei.
Ei ole materiaalista kiinni. Ainoa ero on, että teflon on sit helpompi putsata jälkeenpäin, mut se puuro on kuitenkin palanutta.
On kaksi varmaa tapaa keittää maitopohjainen puuro polttamatta sitä pohjaan: käyttää haudutuskattilaa tai käyttää teräksistä ritiläverkkoa/pannunalustaa kattilan ja keittolevyn välissä. Jälkimmäinen ei toimi induktioliedellä ja vie ylimääräistä sähköä, mutta kannattaa, jos haudutuskattilalle ei ole käyttöä monta kertaa vuodessa.
Ei ole materiaalista kiinni. Ainoa ero on, että teflon on sit helpompi putsata jälkeenpäin, mut se puuro on kuitenkin palanutta.
On kaksi varmaa tapaa keittää maitopohjainen puuro polttamatta sitä pohjaan: käyttää haudutuskattilaa tai käyttää teräksistä ritiläverkkoa/pannunalustaa kattilan ja keittolevyn välissä. Jälkimmäinen ei toimi induktioliedellä ja vie ylimääräistä sähköä, mutta kannattaa, jos haudutuskattilalle ei ole käyttöä monta kertaa vuodessa.
Minä olen keittänyt riisipuuron aina teräskattilassa eikä ole kertaakaan palanut. Lisättyäni maidon laitan levyn heti pienemmälle ja annan puuron hautua todella pienellä lämmöllä (levy kakkosella).
Riisipuuron keittäminen liedellä on hullun hommaa. Uunissa riisipuurosta tulee aivan ihanaa, mutta jos tekee pussin kyljessä olevalla ohjeella, niin tulee raakaa ja kuivaa. Tässä ohje, jolla saat puuron uuniin ja onnistut varmasti. Käytä ihmeessä punaista maitoa!
Voideltuun vuokaan 2,25 dl puuroriisiä, 1,5 l maitoa ja 1 tl suolaa. Uunissa 175 asteessa 2 tuntia.