Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias syö koko ajan salaa karkkia. Mitä tehdä?

Vierailija
11.12.2010 |

Meillä on ollut jo pitkään ongelma, että lievästi ylipainoinen poika syö jatkuvasti salaa karkkia. Ei siis pidä mitään kiinni karkkipäivistä. Rangaistuksia on tullut alkuunsa niin, että peruttiin karkkipäiviä, sitten on tullut muitakin kieltoja, kuten vaikka viety legot pois. Sitten jossain vaiheessa meni siihen, että pistettiin karkit lukkojen taakse. No ei tämäkään auttanut, sillä poika keksi sitten ruveta salaa ostamaan karkkia omilla viikkorahoillaan. Jouduttiin ottamaan sitten pojalta rahatkin pois. Nyt on vielä pelikieltokin päällä, mutta silti vaan jatkuu salaa karkin osto. Viimeiksi tänään teki taas sen, kun annettiin pitkästä aikaa rahoja käyttöön, kun hän halusi ostella pikkusisaruksille ja mummoille joululahjoja.

Mitä ihmettä tehdään tuon pojan kanssa? Mitkään rangaistukset eivät tunnu tehoavan. Tuntuu vaan muuttuvan vihamieliseksi meitä vanhempia kohtaan ja ei ollenkaan näe syitä ja seurauksia ja hänessä ei ole hänestä mitään vikaa. On siis vaan sitä mieltä, ettei mahda mitään itselleen. Tämä ongelma on kestänyt jo kuukausia ellei jo vuoden, mutta välillä oli parempia aikoja, kai. Jotain uutta siis pitäisi keksiä. Auttakaa kanssasisaret, että miten tämä katkaistaan! En halua, että seuraava on sitten tupakan tms. kanssa. Vai pitäisikö vain antaa pojan syödä karkkia? Antaa syödä hampaat pilalle ja antaa ylipainon nousta ja tuhota hänen vuosien säästöt karkkiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäänkö kunnon aamupala ja muut ateriat?

Monesti lapsi korvaa noita herkuilla, toisaalta juuri tuossa iässä alkavat murrosiän homonaaliset muutokset jo ja tosi moni tuon ikäinen syö karkkeja, salaakin.

Jos poika on lyhyt, ei ole syytä huoleen, koska tarvitsee energiaa kasvuun, mutta jos on jo pituutta ja silti hieman ylipainoa, niin teinä vanhempina panostaisin kunnon ruokaan, niin ei jaksaisi syödä karkkeja niin paljoa.

Vierailija
2/7 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siis on mielestään tullut karkkiriippuvaiseksi. Oletko näyttänyt kauhukuvia rikkinäisistä hampaista? Nälkä laukaisee makean himon, eli muuta ruokaa pitää syödä riittävästi ja säännöllisesti. Olisiko jokin palkkiosysteemi parempi? Tai hampaiden harjaus kolmesti päivässä, jos vielä syö karkkia. Kysy pojalta, mikä tehoaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyökkii vaan ruokapöydässä oli sitten mitä tahansa tarjolla. Mikään ei maistu, eikä koskaan ole nälkä. Onkin sitten ihan luuta ja nahkaa vaan. Eli ei sekään hyvä :(

Vierailija
4/7 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siltä, että asiasta on tullut tosi kielletty hedelmä, jolloin houkutus on vielä suurempi. Mites olisi ihan pieni määrä makeaa, karkkeja tai muuta ihan joka päivä vaikkapa ruuan jälkeen? Tästä nyt varmaan moni kauhistuu, mutta namin himo voi loppua, kun sitä saakin joka päivä päivä. Ja tietysti sitten palkitseminen karkittomuudesta, mieluummin kuin rankaisu.

Vierailija
5/7 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on todella perso makealle ja me asutaan kaupan vieressä. Kaikki rahat menee luvattomaan karkinostoon ja jos ei itse osta, niin kaverit sitten. Ja nyt tuntuu näitten 6.luokkalaisten keskuudessa olevan oikein varsinainen pandemia käydä varastelemassa karkkia lähikaupasta.

Meilläkin oli vaikka mitä penaltyy, mutta ei ne oikein auttaneet. Nyt rankun sijaan olen yrittänyt kertoa tytölle miksi karkkia ei saa jatkuvasti mussuttaa ja mitä haittaa huonoista ruokatottumuksista on. Ei auta kuin toivoa, että jotain jäisi päähänkin. Edes joskus. Rahoja en enää ota pois, koska mielummin tyttö käy nyt sitten luvatta ostamassa sitä karkkia kuin että liittyy näitten näpistelijöiden porukoihin.

Vierailija
6/7 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella perso makealle joten katson vain jonkun ohjelman jossa on ylipainoisia ja niin päässäni alkaa tulemaan ajatuksia että jos jatkan samaan malliin niin pian minäkin olen saman näköinen. En tiedä toimiiko mutta jo ei niin voi kertoa että aina kun on ostamassa karkkia salaa niin miettii ainakin kolmesti seurauksia.

Vierailija
7/7 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina ajattelen sössöä kun syön karkkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän