Omistatko lampaantaljan?
Kommentit (29)
Useita ja itse kasvatettuja.
t.lampuri
toinen kallis pestävä, maksoi n. 100 euroa ja toinen siskolta saatu pulkkatalja
toinen kallis pestävä, maksoi n. 100 euroa ja toinen siskolta saatu pulkkatalja
meillä niitä on 2 mutta molemmat kylläkin jo vuosia sitten lahjaksi saatuja. Ovat kivat pulkassa vielä nyt isommillakin lapsilla.
Itse yhden ison, lyhytkarvaisen jonka olen ostanut markkinoilta ja poika omistaa pienemmän, pitkäkarvaisen joka on mammansa vissiin NetAnttilasta tilaama. Yhtään aitoa Ikea-taljaa en omista ;)
Kumpaakaan en ole pessyt vedellä, tuo markkinoilla myynyt nainen neuvoi pesemään lumella talvisin ja tuulettemaan pakkassäillä.
Lapsella on isänsä tekemä ryijy :)
Mutta huutonetistä on huuto vetämässä. Siellä mainio tarjonta hyväkuntoisia taljoja, mikä buumi lie, kun ihmiset luopuvat omistaan...
yksi kappale Ruskovillan lampaantaljoja löytyy tästä taloudesta!
Tilasin tänään Taljatukusta ja samalla kauniita lampaannahkarukkasia pukinkonttiin. Ovat kotimaista käsityötä, talja taitaa tulla islanninlampaista?
ostin tytölle sokkarista joululahjaksi.
Mummo on ostanut kummallekin lapsenlapselleen taljat. Ovat olleet käteviä pulkissa ja rattaissa.
ostin ennen lapsen syntymää Ikeasta. Sitä on kyllä vähän trimmattu, kun laitettiin se hoitopöydän eteen, ja ripulithan siihen pyrähti hoitopöydältä käsin :D
Ne ripulinruskeat karvat leikattiin sitten pois, samoin tulilinjalla olleeseen Ikean paperiseen jalkalamppuun jouduttiin leikkaamaan pari reikää :D
Oi sitä ihanaa vaippa-aikaa!
Toinen niistä on vielä käytössä, toinen makaa ulkovarastossa käyttämättömänä.
Rattaissa ja pulkassa lämmittävät kivasti :)
ostettu vuonna 1995, toimii nyt mattona makuuhuoneessa
Eräs mies Pohjois-Suomessa sai loton päävoiton.
Sijoitti rahat yritykseensä. Yritys valmisti mm. kaninkarvasta tehtyjä kintaita jne. Myös lampaantaljoja.
Poikani 16 vuotta vanha lampaantalja on tuon yirtyksen tuotantoa. Siirtyi juuri nyt iltatähdelle ( :
Ei näytä onneksi Ikea-schaibalta.
kunhan saan tämän murtuneen käteni ja mustan silmäni paranemaan niin huutiksessa tavataan.
Tai tarkkaan ottaen lapsihan sen omistaa, lahjaksi kun on saanut ;) Mummulta kolmisen vuotta sitten.
Tai tarkkaan ottaen lapsihan sen omistaa, lahjaksi kun on saanut ;) Mummulta kolmisen vuotta sitten.
Kun olin lapsi meillä oli vielä tallessa vanhat nahkaset. Sen alle oli ihana käpertyöä aitassa viileänä yönä nukkumaan:-)
En mitään ikea-roinaa ;)