Pystyisitkö pukeutumaan huomenna niin, ettei yksikään vaate olisi väriltään musta?
kengät ja asusteet mukaan lukien.
Kapungilla kun kävelee, niin kaikilla päällä pääsääntöisesti mustaa. Masentavaa.
Kommentit (30)
mulla ei oo ihan mustaa kuin joitain työvaatteita, kahdet kengät ja sukkia :)
Mä pukeudun mustiin aina ja kaikkialla.
en omista ainoatakaan mustaa vaatetta. En ainoatakaan.
Koko vaatevarastoni laukut, kengät, juhlavaatteet, jakkupuvut jne. rakentuvat siniselle värille ( :
Tuo massamusta on musertavan ja masentavan näköistä. Ja tekee suomalaisista maitonaamoista aneemisia. Musta vasten kasvoja sopii hyvin harvoille.
Mut ei se t.ruskeakaan ole mikään ratkiriemukas väri...
Itse muutin pukeutumistani värikkäämmäksi käytyäni maailmanmatkoilla ja kun palasin marraskuiseen Skandinaviaan, niin jopa kaupoissa tulee pelkästään tummaa ja mustaa vastaan! Skandeille kyllä kävisi värikkäämmätkin vaatteet.
Kengät on mustat, sori, mutta muuten käytän ihan jotain muuta väriä. Jostain jos löytyy pinkit nahkasaappaat, niin ostan oitis.
eli takki ja kengät ovat mustat, kesällä onnistuu helposti. Mutta tuonne pkaseen ja viimaan kylä laitan mustan topptakkini (jossa myös muuta väriä kyllä ehosteena)
takkikin on punainen (piti ostaa sen värinen untuvatakki kun kaksi villakangastakkia ovat molemmat mustia)
Käytän mustaa vain hautajaisissa ja lisäksi minulla on pikkumusta. Mutta normaalisti ylläni ei mustaa nähdä. Talvitakitkin ovat valkoinen, punainen ja beige ja kengät beiget tai ruskeat.
Mulla on mustaa vain hautajaisia varten: yhdet suorat housut ja varmuuden vuoksi lyhythihainen t-paita esim. neuleen alle. Inhoan mustaa!!
ilman että kukaan kehoittaa, edes kengät ei ole mustat. Tai nahkahanskat on mustat, lapasilla on paha ajaa autoa ja vanhat hanskat on niin kylmät ja kuluneet että niitä en kyllä laita käteen.
mustat kengät mun vaaleisiin mokkasaappaisiin ja paksut villasukkikset mun harmaisiin villasukkiksiisi, jotka löytyvät kaapista.
Siinä, missä muut käyttävät mustaa (neutraalina perusvärinä siis), minulla on laivastonsinistä ja tummanruskeaa. Musta ei vaan nappaa eikä sovi. "Hautajaisasunikin" on oikeasti todella tumma sininen.
Sisävaatetuksen kanssa mustan välttäminen ei tuottaisi mitään ongelmia. Säähän sopivat, ei-mustat ulkovaatteet, asusteet ja kengät ovatkin sitten kaikki vaellusvaatteita, eli ehken kuitenkaan niitä valitsisi. Normaalissa kaupunkikäytössä oleva villakangastakki ja talvisaapikkaat ovat nuo mustat..
Muuten kyllä helposti, mutta olen viimeisilläni raskaana ja ainoa päällesopiva lämmin päällystakki on musta villakankainen äitiystakki. Senkin olisin kyllä mielelläni ostanut muunvärisenä mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Vaatteistani ehkä 10-20% on mustia. Musta on aika tylsä väri.
En taida omistaa kuin mustia talvikenkiä.
mun vaatekaapista ei löydy muuta kuin mustaa. Tai no, muutamat vaaleat kalsarit taitaa löytyä =D
mutta en pystyis lähtemään himasta.
Mulla olis vaaleanpunaiset sukat, farkkuhame ja punainen hikinen toppi.
(Ei pikkareita eikä tissiliivejä, ulkovaatteista puhumattakaan)
Mä pukeudun mustiin aina ja kaikkialla.
ja todennäköisesti pukeudunkin. Mutta ei minusta musta le masentava väri ollenkaan. Päinvastoin, se on juhlien ja saavutusten väri. Ainakin minun työmaailmassani.