Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi voi olla yön yksin kotona nukkumassa?

Vierailija
15.11.2010 |

(vanhempien töiden vuoksi, onko syyllä väliä?)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä nuorempi

Vierailija
2/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin joskus kun en halunnut lähteä vanhempien kanssa mökille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jo kuudesluokkalainen, jos itse uskaltaa

Vierailija
4/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin 10, äiti siinä yritti kapakoista löytää uutta miestä ja välillä olin yksin kotona.

Välillä on OK olla yksin, mutta pidemmän päälle lapsi voi olla yksinäinen, pelätä.

Koittakaa ihmiset välttää että lapset on yksin kotona.

Vierailija
5/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina asia on junailtu jotenkin päin.

Mutta nyt kun kundi täyttää 16, varmaan voi olla joskus jonkun yön yksin.

Yötä on ollut niin, että täällä on ollut luotettava kaveri yökylässä.

Vierailija
6/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 16v., jos on sisaruksia tai kavereita läsnä. Ja vain, jos on rauhallinen tapaus eikä järjestä luvattomia kotibileitä.

Esim. mieheni sai olla jo 14-vuotiaana yksin kotona viikonloppuja. Hän on kertonut niin kamalia juttuja niistä viikonlopuista, että oma lapsi ei taatusti ole kotona yksin yötä alle 18-veenä.

Muu on lapsen hylkäämistä oman onnensa nojaan.

Vierailija
7/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turvallinen ja rauhaisa alue ja koti. Jossa lähellä apua tarpeen tullen.

Vierailija
8/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tuon ikäisen tulisi olla muuttamassa yksin omaan kotiinsa, ei ihme että nämä tämän hetken mussukat elävät vielä 20-30 v vanhempiensa hoivissa täyshoidossa...

Omasta mielestäni yläasteikäisen voi jo jättää yksin kotiin jos se lapselle itselleen käy ja joku luotettava aikuinen on helposti tavoitettavissa.

Vierailija
9/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tuon ikäisen tulisi olla muuttamassa yksin omaan kotiinsa, ei ihme että nämä tämän hetken mussukat elävät vielä 20-30 v vanhempiensa hoivissa täyshoidossa...

Omasta mielestäni yläasteikäisen voi jo jättää yksin kotiin jos se lapselle itselleen käy ja joku luotettava aikuinen on helposti tavoitettavissa.

kotona, mutta oman poikapuolen tuntien luulisin kämpässä olevan bileet. JOten meillä poika ei ole ollut vielä yksin kotona yötä ollut, vaan varmaan ensi kesänä ei enää mökille lähde mukaan (on silloin 17v). Oli taannoin kyllä kaverin kanssa meidän mökillä yhden yön kaksin.

Vierailija
10/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti ja säännöllisesti, yksi mökkivkonloppu on ihan eri asia, johon joku jo vetosi.

Vierailija
11/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16 v. on jo muuttanut omaan kämppään, silloinko vasta voi olla yksin yön kotona? Uskomattomia mammoja.

10 v. voi olla ehkä satunnaisesti, ja lapselta itseltään pitää kysyä "lupa". Jos vähänkin empii niin sitten ei. 12-13 v. säännöllisemminkin.

Vierailija
12/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16 v. on jo muuttanut omaan kämppään, silloinko vasta voi olla yksin yön kotona? Uskomattomia mammoja.

10 v. voi olla ehkä satunnaisesti, ja lapselta itseltään pitää kysyä "lupa". Jos vähänkin empii niin sitten ei. 12-13 v. säännöllisemminkin.

sinusta yleisesti hyvä ikä alkaa pykäämään mukuloita?

Vierailija
13/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16 v. on jo muuttanut omaan kämppään, silloinko vasta voi olla yksin yön kotona? Uskomattomia mammoja. 10 v. voi olla ehkä satunnaisesti, ja lapselta itseltään pitää kysyä "lupa". Jos vähänkin empii niin sitten ei. 12-13 v. säännöllisemminkin.

15v on varmaan ihan hyvä rajapyykki, silloinkin tarvii huomioida se lapsen kypsyys ja halu yksinoloon. Varmasti on nuorempia, joille on ok jo aiemmin olla yksin, ja vastaavasti jotkut vanhemmatkaan eivät välttämättä halua olla öitään yksin.

Vierailija
14/14 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilökohtaisia eroja on. Mutta itse olen ollut suht reipas ja normaali lapsi ja 12-13v olin yksin öitä, mutta kyllä pelkäsin ja asia vaivasi minua.

Järki käteen hyvät vanhemmat. 10v on ihan liian aikainen ikä olla yksin yötä kotona ja kyllä se 12-13v vielä on useinmiten turhan nuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme