Oletko koskaan ilmoittanut töihin olevasi sairas vaikket olisikaan?
Kommentit (34)
Todennäköisesti saisin sairaslomaakin jos vaan hakisin. Mulla ei ole yhtään sairaspäivää koko vuodelta eikä ole kuin yksi sairaan lapsenkaan hoitopäivä. Nyt olen kiireisen syksyn jäjiltä niin lopen uupunut, että tekisi mieli sanoa että olen flunssassa.
silloin soitin ja sanoin olevani mahataudissa, en halunnut sitä keskenmenoa alkaa repostelemaan. Ehkä olisin kyennyt fyysisesti töihinkin, mutta oli niin huono mieli että jäin sitten kotiin makaamaan.. Ei hirveesti omatunto kolkuta, työkaveri sai lääkäriltä viikon sairaslomaa keskenmenon takia, että varmaan siitäkin syystä olisin saikkua saanut.
Yhteensä olen viimeisen viiden vuoden aikana ollut neljä päivää saikulla, eli todellakin on pitämättömiä saikkupäiviä..
eli ollut töissä vaikka on ollut sairaslomaa
Sanonut että oksensin yöllä. Oikeasti ei vain huvittanut mennä töihin.
Nyt aikuisena ei tulisi mieleenkään tehdä niin.
vaikka olisin ehkä voinut siellä olla joten kuten sinnitellen.
Mutta kuka muukaan hyvinvoinnistani huolehtii kuin minä itse, joten olen välillä ollut sairaana myös "pikkuvaivojen" takia.
Kuukautisten takia joudun usein olemaan pois varsinkin nyt vanhemmiten ne ovat muuttuneet ihan järkyiksi.
ole antanut myöten. Olen melko sairaana mennyt jopa töihin. Ääni maassa ynnä muuta. Haluaisin oppia rennommaksi. Olla pois töistä ihan reilusti aina silloin tällöin. Niin ne muutkin ovat.
Lusmuilupäivän jälkeen odottaisi sitten sitä enemmän töitä. Sopii varmaan niille, joiden työpanoksella ei ole merkitystä.
Edellisessä työssä oli liian vähän duunia ja vastasin yksin töistäni, joten työt ei edes jääneet kenenkään muun kontolle. Jos olin ollut esim. 6kk sairastumatta oikeasti, saatoin ottaa pari päivää "sairaslomaa". Ei motivoinut yhtään ja joka tapauksessa surffasin 90% työajasta. Onneksi löysin uuden työn ja sitä myöten sain sen verran tekemistä töissä, että joku motivaatio on sinne mennä aamulla.
Koska meillä saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää pois mutta lapsen sairastuessa tarvitaan todistus. En vaan jaksanut lähteä raahaamaan mahatautista lasta terveyskeskukseen yhden paperilapun takia.
sairasta lastani, mitä taas pomo ei hyväksy ollenkaan vaikka olisi lääkärintodistus. helpommalla siis pääsen jos sanon olevani itse sairas.
En suoranaisesti valehdellut, mutta esim. flunssassa tekeytynyt hieman sairaammaksi. Toisin sanoen olisin ehkä voinut töissä olla, mutta ei ole viitsinyt/jaksanut/huvittanut mennä.
muutaman kerran jäänyt aamulla paneskelemaan miehen kanssa, kun miehellä vapaata.
Halunnut pitää omaa lomaa. Teen niin jatkossakin.
Sen sijaan olen jättänyt menemättä ja sanonut olevani "etätöissä" kun oikeasti olen vain viettänyt vapaa-aikaa.
Meillä tarvii olla jokaisesta poissaolopäivästä todistus, joten kävin esittämässä flunssaista työterveyshoitajalla.
Vietin viikonlopun tyttöystäväni/salarakkaani luona ja kävimme naapurikaupungissa bilettämässä. Molempien puolisot oli matkoilla tuon viikonlopun, joten onnistui hyvin.
Muhun ei ole iskenyt lorvikatarri.
meillä ei saa olla omalla ilmoituksella pois töistä vaan pitää käydä työterveyshuollossa tai jos asuu kauempana niin terveyskeskuksesta hakemassa sairaslomatodistus.
Nii, ja on mulla se työmoraalikin..
Oli aika, jolloin sain psykosomaattisia oireita ajatellessani työviikonloppua kännisten seurassa tupakansavussa metelissä. Niinpä muutaman kerran hain sairista vaikken nyt niin kauhean sairas ollutkaan.
Nykyinen työ on kivaa, eikä tulis mieleenkään olla pois turhan takia. Etenkin kun tekemättämät työt odottavat paluutani.
Mun omatuntoni ei salli sellaista.
Kärsin huonosta omatunnosta siitäkin, jos olen oikeasti sairaana.
Yhden kerran n. 10 vuotta sitten nukuin vahingossa ihan täysin pommiin, jolloin soitin sitten "kipeän kuuloisena" töihin. Ihan puhdas lintsaus siis, ahistaa vieläkin. Sitten joskus hieman liioitellut oloja, mutta aina pitää olla joku "pohjalla"...
Toisaalta, kukaan ei tee mun töitäni, eli itsehän kiirehdin siinä sitten...
Ja toisaalta teen kyllä myös palkatonta ekstraa aina joskus, siis etätöitä (ei "sallittua", siis en voi merkitä niitä mihinkään, mutta joku homma jää joskus niin pahasti kesken että viimeistelen omalla ajalla).