Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö kirkkoon kuulua vaan tavan ja perinteen vuoksi vaikkei usko yhtään?

Vierailija
08.11.2010 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkää!

Vierailija
2/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liioin laatua. Mutta jos arvostat kirkon työtä, voit katsoa että kuulumisesi kirkkoon on sen tahdon ilmausta, että haluat kuulua yhteisöön jossa tehdään hyvää.

Tietysti itse sen päätät. Mutta tunnen monia, jotka haluavat olla tukemassa kirkkoa sen hyvän toiminnan vuoksi, ja jotka sallivat sen itselleen, että usko on häilyväistä ja vaikeaselkoista. Voiko olla niinkin, että se on lähempänä oikeaa uskoa, joka myöntää sen edessä vaikeutensa kuin se joka kerskailee hurskaudellan ja uskollaan, eikös niin?

Lämpimin terveisin kirkon työntekijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en kerran usko siihen.

Vierailija
4/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä kuulua tavan vuoksi jos ei kerran usko. Sellainen on teeskentelyä.

Vierailija
5/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtia, mille järjestöille rahansa antaa. Vaihtoehtoja on monia. On uskonnollisia ja on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumattomia.

Vierailija
6/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulutko kirkkoon vai et.

Vierailija
7/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle ne tavat ja perinteet ovat niin tärkeitä, että haluan kuulua kirkkoon niiden takia, vaikka itse uskolla ei ole minulle merkitystä.

Vierailija
8/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kirkon päällimmäinen tarkoitus on tarjota kerhoja lapsille, ja koska edes pakanallisia juhlia ei saa juhlia jos ei maksa kirkollisveroa. Kirkkoon kuulumattomalta on pääsiäistiput ja suklaat kielletty, ja jouluna pitää mennä työpaikalle vaikkei siellä ole ketään muuta.

Vierailija
9/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän 30 vuoden ikään mennessä tiedä, miksi kuulun kirkkoon. Uskonko vai en? Vai kuulunko vain tavan ja perinteen vuoksi? En tiedä. Ehkä se minulle joskus selviää. Tai sitten ei. Ei mun talous kirkollisveroon kaadu ja kirkkoa tuksin kiinnostaan olenko "tekopyhä" vai en.

Vierailija
10/10 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle ne tavat ja perinteet ovat niin tärkeitä, että haluan kuulua kirkkoon niiden takia, vaikka itse uskolla ei ole minulle merkitystä.

En ole kuulunut kirkkoon vuosiin, sillä näkemykseni on ollut lapsesta asit selvä. Nuo tavat ja perinteete ahdistivat joskus . siis se, että mulla ei ollut mahdollistä. Mutta enää en kaipaa niitäkään. Siviilivihkimiset ja nimijuhlat ovat olleet arvokkaita tilaisuuskia ihan yhtä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän