VAIN teille, jotka aikovat äänestää srk-vaaleissa
Millä perusteella valitsette ehdokkaan kirkkovaltuustoon?
Pitääkö ehdokkaan mielestäsi olla uskovainen?
Saako käyttää alkoholia tai tupakkaa?
Saako käydä ravintoloissa?
Mitä muuta?
Kommentit (28)
muuten noi ei merkitse mitään.
Mua kiinnostaa miten nuorisotyötä kehitetään, miten kirkko tarjoaa nuorille työpaikkoja ja miten diakoniatyötä kehitetään
vai mitä sinä numero 2 tarkoitit????
Eli itseäni.
Tietysti on voitava seistä itsensä takana! ;)
mutta nuo muut ovat enemmän henkilökohtaisen elämän asioita. Itse painotan sitä, mitä asioita henkilö ajaa ja kannattaa, esim. nuorisotyö, lapsityö. Sekä sitä, mitä aikoo itse tehdä niitten eteen, onko miten aktiivinen seurakunnallisesti.
Eli itseäni. Tietysti on voitava seistä itsensä takana! ;)
vaan pahinta "vastustajaani"
Ei mitään intoa kolmannelle kaudelle
Kerhot nyt olivat vain esimerkki. Olisi hyvä, jos päättäjällä olisi kuva kirkon toiminnasta mahdollisimman laajasti, eikä kokisi että esim päiväkerhot, perhekerhot, lähetyspiirit, rippileirit, diakoniatyö ym olisi vain rahan tuhlausta. (eihän niihin perhekerhoihin tarvita työntekijöitä, koska äidithän voivat itse tavata toistensa kotona...Ja lasten kerhot ovat turhia samasta syystä. Äidit ovat vain laiskoja, koska voisivat itse askarrella lastensa kanssa... Tällaistakin olen päättäjiltä kuullut)
vai mitä sinä numero 2 tarkoitit????
eikä ole väliä polttaako tai käykö ravintoloissa. Äänestän sellaista naista, joka ei ole väärässä puolueessa (aika monet puolueet käy mulle, ainoastaan 1-2 ei) ja joka on suhteellisen nuori ja mielellään ajaa lasten asioita. Löysinkin jo sopivan: oman lapseni neuvolatädin :)
mutta poliittinen suuntautuneisuus vaikuttaa. Ehdokas ei missään nimessä saa olla homovastainen. Mieluiten äänestäisin ei-heteroa, mutta sellaista ei taida omassa seurakunnassani olla ehdolla.
Ihan sama uskonasioille, mutta yritän etsiä mahdollisimman humaanin ja liberaalin ehdokkaan.
ehdokkaan ihan viis siitä mimmonen se muuten on.
en halua äänestää poliittiselta listalta ketään. Alkoholi, tupakka ja ravintolat on ehdonvallan asioita. Jokainen päättäköön niistä omalta osaltaan niinkuin omatunto sanoo. Eivät vaikuta äänestyspäätökseeni.
Nyt äänestän Kenneth Liukkosta, joka vaikutti Homoillassa harvinaisen viisaalta, vastapuolen ääntä myös kuuntelevalta, ja jonka tiedän edustavan ääntäni.
homojen asiaa kirkossa. Kerron siis mielipiteeni tästä asiasta.
ja oman seurakunnan toiminnan painotukset ovat lähinnä ajatusmaailmaani.
Olisihan terveelliset elämäntavat ym plussaa, mutta Hitlerkin oli kasvissyöjä ja absolutisti.
on koottu Tulkaa kaikki -liikkeen sivuille, mistä voi käydä katselemassa itselleen sopivaa ehdokasta:
http://www.tulkaakaikki.net/
Ja jos joku liberaalisti ajatteleva ehdokas ei vielä ole listalla, niin sinne saa myös ilmoittautua. Tämä on tehty helpottamaan ehdokkaan valintaa, koska monesti niistä seurakuntien ehdokaslistoista ei ota mitään selvää - esim. lestadiolaiset naamioituvat hyvin peittävästi, eivätkä tuo todellisia kantojaan esiin.
kirkosta mutta ajattelin kuitenkin käydä äänestämässä vaaleissa, jotta konservatiivikääkät eivät saisi liikaa valtaa.
äänestää, oli sitten eronnut tai ei.
Tosin ongelma tulee olemaan se, että koskaan aikaisemmin tätä kirkkolain pykälää ei ole noudatettu, sillä kyse on ollut harvinaisista yksittäistapauksista.
Tällä kertaa asiasta uhkaa tulla ongelma, koska asiasta nousee meteli riippumatta siitä, noudatetaanko lakia tällä kertaa vai ei...
Mutta joka tapauksessa kirkkolaki sanoo, että henkilön tulee kuulua kirkkoon VAALIPÄIVÄNÄ (siis vaikka äänestäisi ennakkoon ja eroaisi ennen virallista vaalipäivää, niin ääntä ei pitäisi hyväksyä).
Mitä hittoa minä jonkun tupakoinnista tai ravintolassa käymisestä? Mielipiteet käytännön asioissa ja viimeaikaisissa suvaitsevaisuuskysymyksissä merkitsevät.