Heh, vai että lapsi- ja nuorisotyöhön kirkon rahat menevät
Tais tulla iso vale:
"pääosa seurakuntien varoista käytetään lapsi- ja nuorisotyöhön"
Eiköhän ne rahat menen ihan niiden leipäpappien palkkoihin. Jos tällaista väittää, voisi jonkin lähteenkin asialle kertoa.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/kirkosta_eroaminen_yltyi_laua…
Kommentit (11)
syyllistää eroajia siitä, että nyt ei enää lapset pääse kerhoihin! Säälittävää!
MUTTA kuka sitä lapsi- ja nuorisotyötä tekisi, jos ei olisi työntekijöitä? Eli jos raha menee vaikka nuorisotyötä tekevän papin tai nuoriso-ohjaajan palkkaan, se menee silloin nuorisotyöhön.
toiminnasta on karsittava. Ja karsinta aloitetaan kerhoista ja diakoniatyöstä eikä messuista.
Kunnat voisivat ottaa hoitaakseen vastaavia lasten ja nuorten toimia ilman uskonnon tuputusta.
kerhoa ala-asteikäisille. Eivät saaneet seurakunnalta siis mitään maksua eli ihmettelen moista lausetta
lapsityöstä.
kerhoa ala-asteikäisille. Eivät saaneet seurakunnalta siis mitään maksua eli ihmettelen moista lausetta
Voitte laskea mitä se maksaa seurakunnille ja myös sen, minkä osan vanhemmat maksavat todellisista kustannuksista. Nykyään suurin osa käy leiririppikoulun, joka on tietenkin kalliimpaa.
kerhojen hintoja.
Okei, mä en kuulu kirkkoo (en ole koskaan kuulunutkaan) ja maksan lapsen kerhosta (kait se parempi on kuin viedä työssä käyvien tarhapaikkoja, kun olen kotona vauvan kanssa).
Mieheni taas kirosi sitä, ettei saa pappia vihkimään (hän kuuluu kirkkoon) kun olemme menossa naimisiin. Mihinkäs hänen verorahansa menevät kun kerhoa käyvä lapsi ei ole hänen? Ja kyllä, meillä o yhteinen lapsi, jota ei kastettu.
Tämän takia mies suunnittelee kirkoasta eroa. Hän ei saanut edes tuon vertaa (vihkimisen) verran maksamilleen veroille katetta.
Seurakuntien menoista suurinta ossa EI mene henkilöstön palkkoihin.
Mihin ihmeeseen ne menee? Kun kirkkojen ylläpitokin hoidetaan yhteisöveron tuotoilla eikä seurakuntien rahoilla.
kerhojen hintoja.
Okei, mä en kuulu kirkkoo (en ole koskaan kuulunutkaan) ja maksan lapsen kerhosta (kait se parempi on kuin viedä työssä käyvien tarhapaikkoja, kun olen kotona vauvan kanssa).
Mieheni taas kirosi sitä, ettei saa pappia vihkimään (hän kuuluu kirkkoon) kun olemme menossa naimisiin. Mihinkäs hänen verorahansa menevät kun kerhoa käyvä lapsi ei ole hänen? Ja kyllä, meillä o yhteinen lapsi, jota ei kastettu.Tämän takia mies suunnittelee kirkoasta eroa. Hän ei saanut edes tuon vertaa (vihkimisen) verran maksamilleen veroille katetta.
No ei kait sitä vihkimistä saa, jos ei eukko kuulu kirkkoon. Ettii sellaisen eukon joka kuuluu, niin johan saa rahoilleen vastinetta.
Ja esim. omassa kotiseurakunnassani papit ovat vain pieni osa seurakunnan henkilöstöstä. Suurin osa on lapsi- ja nuorisotyöntekijät.
t. srk:n luottamushenkilö