Illallisen menu suunnitteilla, apua lisäkkeen valintaan kaivataan!
Tarkoitus olisi valmistaa italialaistyyppinen illallinen ystäville. Aperitiivin kanssa nautimme pieniä antipastoja, alkupalaksi on suunnitteilla klassinen mozzarella-tomaatti-salaatti, yrttipesto-kastikkeella. Pääruoaksi valmistan parmankinkkuun käärittyä broileria, täytteenä parmesania ja basilikaa. Saalatiksi ajattelin rucola-pistaasi-salaattia, mutta mitä muuta lisäkkeeksi? Salaatti ei varmastikaan riitä pelkästään. Ehdotuksia?
Kommentit (13)
jos et osaa sienestää osta kuivattuja tatteja ja liota ne valkkarissa
ja jotain siihen sopivaa kastiketta
tattirisotto sopisi muuten, mutta joukossa on yksi, joka ei pidä sienistä. Itse mietin kyllä risottovaihtoehtoa (mulla oli mielessä pistaasirisotti, jos en tekisikään tuota pistaasisalaattia), mutta toisaalta sen valmistamiseen menee jonkin aikaa ja broilerit valmistuvat lähes itsestään. Eli jospa lisäkkeeksi olisi myös nopeasti valmistettava, ehkä jopa etukäteen??
Kyllä vaan, kastikkeen tuo vaatii myös, jos lisäke on tosi "kuiva".
Kiitos jo vastanneille, lisää ehdotuksia otetaan vastaan!
ap
tagliatelle tomaattikastikkeella tuntuisi minustakin sopivalta. Siis ei mitään sellaista lilluvaa kastiketta, vaan tagliatelle pommodoro, eli jos laiska olet niin kippaat keitetyn tagliatellen sekaan vaikka Barillan tomaattikastiketta, muttei liikaa. Se on hyvinkin kelvollista ja vetää vertoja itse keitetylle.
tagliatelle tomaattikastikkeella tuntuisi minustakin sopivalta. Siis ei mitään sellaista lilluvaa kastiketta, vaan tagliatelle pommodoro, eli jos laiska olet niin kippaat keitetyn tagliatellen sekaan vaikka Barillan tomaattikastiketta, muttei liikaa. Se on hyvinkin kelvollista ja vetää vertoja itse keitetylle.
parhaita lisäkkeitä pääruoalle, kun ovat jo ruokalajeja itsessään...
Tarkoitus olisi valmistaa italialaistyyppinen illallinen ystäville. Aperitiivin kanssa nautimme pieniä antipastoja, alkupalaksi on suunnitteilla klassinen mozzarella-tomaatti-salaatti, yrttipesto-kastikkeella. Pääruoaksi valmistan parmankinkkuun käärittyä broileria, täytteenä parmesania ja basilikaa. Saalatiksi ajattelin rucola-pistaasi-salaattia, mutta mitä muuta lisäkkeeksi? Salaatti ei varmastikaan riitä pelkästään. Ehdotuksia?
sä jaksat. Mä en jaksa...meinasin Italia-jutun tehdä vaan pasta carbonaaralla ja viinillä...sitten viiniä ja juustoa...mutta tuohon sun kysymykseen, kai tuossa on ihan tarpeeksi...
ja miten teet antipastot?
grillattua paprikaa; lohko paprikat, mielellään eri värisiä, "nahkapuoli" ylöspäin pellille. Laita uuniin grillivastuksen alle, kunnes paprikoiden pinta kuplii ja mustuu. Ota paprikat uunista ja laita hetkeksi kylmä, märkä astiapyyhe tai talouspaperia paprikoiden päälle. "Nylje" sen jälkeen paprikat ja laita astiaan. Lorauta päälle hyvää oliiviöljyä, jauha päälle hiukan mustapippuria ja suolaa.
Lisäksi oli kesäkurpitsarullia; viipaloi kesäkurpitsat pitkittäin n. 2-3 mm paksuisiksi viipaleiksi. Laita yhteen kerrokseen pellille leivinpaperin päälle. Voitele oliiviöljyllä, ripottele päälle suolaa ja mustapippuria. Paista pehmeiksi uunissa 225 asteessa. Ota kesäkurpitsat uunista ja kääri ne rulliksi. Asettele rullat pystyyn tarjoiluastiaan.
Molemmat lisäkkeet voi tarjota haaleina tai kylminä.
tällä kertaa en aikonut valmistaa niitä itse, vaan tyydyn valmiiseen, mitä kaupasta palvelutiskiltä saan. Yleensä tykkään tehdä kaiken itse, tykkään väkertää tapaksia yms.,mutta nyt täytyy ajankäytön vuoksi tyytyä valmiiseen.
ap
[/quote]
sä jaksat. Mä en jaksa...meinasin Italia-jutun tehdä vaan pasta carbonaaralla ja viinillä...sitten viiniä ja juustoa...mutta tuohon sun kysymykseen, kai tuossa on ihan tarpeeksi... ja miten teet antipastot?
[/quote]
Meen huomenna kaverille, joka tarjoaa ihan lassua ja salaattia... No kiva silti kyläillä.
Mutta asiaan: voisiko lisukerisotto olla ihan vaan milanolaistyyppinen(?) sahramirisotto, jos ne sienet ei oikein käy? Minusta myös se polenta kuulosti ihan hyvältä idealta. Ei menisi pääruoan "yli".
Kerrotko niistä suunnittelemistasi antipastoista, niin nappaan vinkkejä!
on suurinta herkkuani ja yleensä teen niitä silloin, kun valmistan tapaksia (esim. marinoitu paparika). Tuo voisi kyllä toimia.
ap
grillattua paprikaa; lohko paprikat, mielellään eri värisiä, "nahkapuoli" ylöspäin pellille. Laita uuniin grillivastuksen alle, kunnes paprikoiden pinta kuplii ja mustuu. Ota paprikat uunista ja laita hetkeksi kylmä, märkä astiapyyhe tai talouspaperia paprikoiden päälle. "Nylje" sen jälkeen paprikat ja laita astiaan. Lorauta päälle hyvää oliiviöljyä, jauha päälle hiukan mustapippuria ja suolaa. Lisäksi oli kesäkurpitsarullia; viipaloi kesäkurpitsat pitkittäin n. 2-3 mm paksuisiksi viipaleiksi. Laita yhteen kerrokseen pellille leivinpaperin päälle. Voitele oliiviöljyllä, ripottele päälle suolaa ja mustapippuria. Paista pehmeiksi uunissa 225 asteessa. Ota kesäkurpitsat uunista ja kääri ne rulliksi. Asettele rullat pystyyn tarjoiluastiaan. Molemmat lisäkkeet voi tarjota haaleina tai kylminä.
ajattelin tosiaan turvautua valmiiseen: aurinkokuivattua tomaattia, marinoituja valkosipulin kynsiä, oliiveja, tuorejuustolla täytettyjä pikkuchilejä. Eli tällä kertaa en valmista itse.
ap
Meen huomenna kaverille, joka tarjoaa ihan lassua ja salaattia... No kiva silti kyläillä. Mutta asiaan: voisiko lisukerisotto olla ihan vaan milanolaistyyppinen(?) sahramirisotto, jos ne sienet ei oikein käy? Minusta myös se polenta kuulosti ihan hyvältä idealta. Ei menisi pääruoan "yli". Kerrotko niistä suunnittelemistasi antipastoista, niin nappaan vinkkejä!
Jonkun kastikkeen vaatii varmaan lisäksi