Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoja nuo Lapin ihmiset. 12 v ampuu hirven ja saa siitä reksiltä vapaapäivän palkinnoksi

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren miehen jutustelua ratikassa: Täällä on varmaan tosi vaikea ajaa, kun täytyy koko ajan huomioida mitä ympärillä tapahtuu :D

Vierailija
2/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren miehen jutustelua ratikassa: Täällä on varmaan tosi vaikea ajaa, kun täytyy koko ajan huomioida mitä ympärillä tapahtuu :D

tapahdu ajomatkan aikana. Toisaalta taas kaaheen aakee laakeekin tuossa matkalla pohjoiseen on samansorttista

t.ex-lappilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä harrastus ulkoillessa luonnossa saa lihankin paljon inhimillisemmin tapettuna kuin nuo meidän kaupanhyllystä haetut ruokamme. Minusta luomulihaa inhimillisimmillään. Ei tarvi surra häkin pienuutta tai elävältä keittoa.

Minulla on ns. salaisena haaveena että alkaisi harrastamaan metsästystä. Mutta en kehtaa mennä edes kyselemään minnekään, nauraisivat pihalle tämmöisen opiskelevan kaupunkilais yh äidin joka ei ole koskaan edes ampunut kuin ilmakiväärillä.

Vierailija
4/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hämeenlinnalainen

Vierailija
5/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän huvittaa ettei sitä Helsinkiläinen ymmärrä. Tutkimusten mukaan ratikkakuskit ovat töissä huomattavasti stressaantuneempia kuin bussi- tai metrokuskit. (On ollut juttu hesarissa joskus)

Vierailija
6/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTTA KAI joka paikassa, pikku tuppukylässä, keskisuuressa kaupungissa tai Helsingissä, pitää huomioida muu liikenne ja ympäristö KOKO AJAN! Olen itse muuten kotoisin Hämeenlinnassa, nykyään helsinkiläistynyt ja Hämeenlinnan liikenne vaikuttaa juuri siltä, ettei paljon ympärilleen katsella...

t. se joka kertoi niistä pojista

Vierailija
7/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTTA KAI joka paikassa, pikku tuppukylässä, keskisuuressa kaupungissa tai Helsingissä, pitää huomioida muu liikenne ja ympäristö KOKO AJAN! Olen itse muuten kotoisin Hämeenlinnassa, nykyään helsinkiläistynyt ja Hämeenlinnan liikenne vaikuttaa juuri siltä, ettei paljon ympärilleen katsella... t. se joka kertoi niistä pojista

Siellä kun pitäisi seurata tuulen suuntaa, pilviä, ymmärtää katsoa muutakin kuin tietä jne. Joka paikassa pitää toimia eri tavalla pysyäkseen hengissä. Harvoin lehdissä kerrotaan, että lappilainen eksyi tunturiin, mutta joka vuosi sieltä turisteja haetaan pois siksi, että eivät tajunneet koko ajan huomioida ympäristöään.

Vierailija
8/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan rauhallista liikennettä yksillä/kasilla kaistoilla ja harvalla liikenteellä paljon helpompi huomioida kun monikaistaista hulinaa ja ratikat ja autot sekaisin.

Vierailija
9/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti ammuttu, kyllä siitä kannattaa antaa vapaapäivä palkaksi.

Vierailija
10/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan paljon sattunut nuorten tapaturmia (ja kuolemiakin) metsästysonnettomuuksissa.

Vierailija
11/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii tarkkailla ajaessa muun liikenteen lisäksi pusikoita, ettei hirvet ja (vielä pohjoisempana) porot hypi auton eteen. Hyvän työn tyttö teki, kun harvensi kantaa.

Vierailija
12/34 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v, ampui kans viime viikonloppuna elämänsä ekan hirven! Meillä äpäin ei nuorempana huolita vielä mukaan. Mut kyllä poika onnessaan oli. Hyvä harrastus - lähellä luontoa ja pois rahapelien ääreltä: ) Ja kun kotiin pääsee, niin on niin väsynyt, että het nukkumaan: )))

Vierailija
13/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tosissasi, niin ei muuta kuin korttia hommaamaan. Itselläni on ollut metsästyskortti 16-vuotiaasta ja metsästys on todella kiva ja mielenkiintoinen harrastus.

Vierailija
14/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Lapissa saa lappalaiset metsästää missä vaan lapin alueella.

Täällä etelämmässä pitää kuulua metsästysseuraan ja sen mailla saa metsästää. Seuraan ei kuitenkaan pääse ellei omista isoa määrää maata tai ole seuran jäsenen lapsi.

Niin ja tietenkin omassa metsässä saa metsästää.

Mitä sillä metsästyskortilla tekee, jos ei ole maata missä metsästää?

Vierailija
15/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelämmässä pitää kuulua metsästysseuraan ja sen mailla saa metsästää. Seuraan ei kuitenkaan pääse ellei omista isoa määrää maata tai ole seuran jäsenen lapsi.

itse asun lapissa ja kuulun tietysti metsästysseuraan. Onko totta että etelämmässä vaaditaan maanomistus, jotta pääsee seuraan mukaan? Isäni asuu Kainuussa ja ei siellä omista maata mutta kuuluu metsästysseuraan.

Vierailija
16/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata omistamaton, jäsenmaksu saattaa vain olla hiukan suurempi.

Vierailija
17/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten metsästys ei minusta ole mitään ihmeellistä.

Se mikä tässä minua hämää on lapsen ikä. Mitä hemmettiä 12-vuotias tekee aseen kanssa? Eikö metsästyskortin saa vasta 15-vuotiaana? Hirvimetsälle pitää myös suorittaa hirvikoe, miten 12-vee on sen suorittanut? Meneekö lapsi tässä iskän luvilla, vai mikä tämä juttu on?

Itse sain metsästyskortin vasta 15 vuoden iässä, vaikkken sitten koskaan yhtään elukkaa ampunutkaan ja kortti meni lopulta vanhaksi.

Vierailija
18/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huoli mukaan ellei omista maata. Luulin, että sama systeemi joka paikassa.

Me asutaan Hämeessä

Vierailija
19/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten metsästys ei minusta ole mitään ihmeellistä.

Se mikä tässä minua hämää on lapsen ikä. Mitä hemmettiä 12-vuotias tekee aseen kanssa? Eikö metsästyskortin saa vasta 15-vuotiaana? Hirvimetsälle pitää myös suorittaa hirvikoe, miten 12-vee on sen suorittanut? Meneekö lapsi tässä iskän luvilla, vai mikä tämä juttu on?

Itse sain metsästyskortin vasta 15 vuoden iässä, vaikkken sitten koskaan yhtään elukkaa ampunutkaan ja kortti meni lopulta vanhaksi.

15v saa hakea rinnakkaislupaa huoltajansa aseeseen ja sitä nuoremmat metsästävät vain aikuisen valvonnassa.

Vierailija
20/34 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että metsästäjätutkinnon voi suorittaa minkä ikäisenä vaan. Mutta aseen hallussapitolupaan vaaditaan väh. 15 vuotta ikää. Siksi kaiketi aika moni suorittaa metsästyskortinkin vasta 15-vuotiaana.

t.19