älkää hankkiko lapsia 20v, jos ette jaksa sitä
Kommentit (7)
nuorempana jaksa paremmin kuin vanhempana? Itse olin 23.v. kun esikoinen syntyi. Ja hyvin jaksoin, vaikka välillä tuntui mahdottomalta.
t. äiti 20vee
tosin lapsia ei myöskään pidä hankkia 30v tai 40v jos ei jaksa. Mutta kyllä se tosi on että usein se, kuinka paljon lapsi tarvitsee jaksamista, yllättää pahemmin nuoren kuin vanhan äidin.
Itse jaksan erinomaisesti, ja luulen että jaksaisin myös (yli) kolmikymppisenä. tiedän myös paljon tapauksia, jotka eivät jaksa, ja jotka hoidattavat lapsiaan omilla vanhemmillaan.
Jaksaminen riippuu paljon miehen panoksesta,lapsen luonteesta,tukiverkosta,äidistä yleensäkkin..itsellä ei ole ollut mitään ongelmia jaksamisen kanssa vaikka kaikki 3 lasta saatu 25.v ikään mennessä..
siinä vaihees kun tulee raskaaks voi miettiä etukäteen pitemmimmälle että millases tilantees on ja kuinka paljon sitä pystyy muuttaan. ittellä esim pari vuotta sitten ei olis ollu toivookaan muuttaa elämääni niin paljoo. mutta vuosi sitten taas kun tulin raskaaksi niin asiat oli muuttunu paljon ja ite kans ihmisenä että se oli mahdollista. Itse täytän tossa ensi kuussa 20 ja nyt maailman ihanin poika tuhisee vieres. Mä olin valmis, mutta ei kaikki.
sen etukäteen tietää jaksaako vai ei
tuolloin jo tiesin että se olen minä ja mies kuka hoitaa. ei kukaan muu.
siinä vaihees kun tulee raskaaks voi miettiä etukäteen pitemmimmälle että millases tilantees on ja kuinka paljon sitä pystyy muuttaan. ittellä esim pari vuotta sitten ei olis ollu toivookaan muuttaa elämääni niin paljoo. mutta vuosi sitten taas kun tulin raskaaksi niin asiat oli muuttunu paljon ja ite kans ihmisenä että se oli mahdollista. Itse täytän tossa ensi kuussa 20 ja nyt maailman ihanin poika tuhisee vieres. Mä olin valmis, mutta ei kaikki.
Jos ette jaksa. Ai mut eihän sellaisia ole olemassa ;D
sen etukäteen tietää jaksaako vai ei