Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-raati! Mitä tehdä kun naapurin poika ei kävele kouluun mun lapsen kanssa??

Vierailija
01.10.2010 |

Pojat ovat kavereita vapaa-ajalla. Naapurin muksu on aina tulossa meille leikkimään iltaisin ja viikonloppuisin. Koulussa kiusaa eikä huoli meidän poikaa kaverikseen.

Joskus aamulla kävelee meidän pojan kanssa kouluun mutta yleensä on jo lähtenyt kouluun kun poikani hakee aamulla. Aika törkeetä.

Mun ekaluokkalainen sitten aloittaa aamunsa suruissaan ja peloissaan, eikä halua yksin kävellä kouluun :( Kouluun on 1 km matka.

Mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aamulla oli törkeesti jättänyt yksin kouluun kävelemään ja koulussa syrjinyt oman bestiksen säestyksellä.

Me ei annettu meidän poikaa enää mennä ulos, mä jopa sanoin pojalle ettei tommoisen kaa tarte olla joka hylkää...

katotaan miten huominen menee. Osaan arvata että ovikello soi klo 10 ja ollaan tulossa meille leikkimään, huoh

ap

Vierailija
2/35 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nyt useita tunteja leikkineet keskenään ulkona/meillä ja heillä.

Jäi mainitsematta, että naapurin perhe on suomalainen perhe (valkoihoisia, en tiedä vaikuttaako tämä tähän ongelmaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin opetit naapurin pojalle, ettei huonosta käytöksestä ole mitään seuraamuksia. Lisäksi opetit omalle pojallesi, ettei hän ole arvokas ja häntä voi kohdella kynnysmattona. En enää ihmettele, että poikaasi kiusataan. Olen pahoillani poikasi puolesta jolla aivan ilmeisesti on huono itsetunto.

Vierailija
4/35 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy miettiä vielä miten täs toimitaan.

ap

Vierailija
5/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koulumatkajuttu voi olla ihan niinkin, että hän tykkää lähteä aikaisemmin kuin sinun poikasi lähtee.

Koulussa saattaa taas olla niin paljon kavereita, että yhdelle ei riitä kahdenkeskistä aikaa. Pojat ovat (kai yleensä) koulussa isoissa porukoissa, pelaavat tms.

Vierailija
6/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi pakottaa lapsia kävelemään yhdessä. Sen sijaan seuraavan kerran juttelisin tämän pojan kanssa, kun tulee teille leikkimään, että sovitaanko nyt että yhdessä kävelisitte koulumatkat niinä aamuina kun koulu alkaa samaan aikaan?

Tuosta kiusaamisesta olisin yhteydessä pojan vanhempiin ennen kuin se muuttuu pahemmaksi. Voi olla että enemmistön painostuksesta kiusaa koulussa ja pelkää tulevansa itsekin kiusatuksi ellei kiusaa teidän lasta. Se täytyisi saada loppumaan heti alkuunsa.

Vierailija
7/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että soita äidille. Tietysti voi soittaa myös isälle, meillä vaan tuollaiset asiat hoitaa yleensä äiti.

Vierailija
8/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sinun ja poikasi ongelma ei naapurin pojalla ole mitään velvollisuutta huolehtia pojastasi. Ilmeisesti poikasi on takertuva ja siksi naapuri haluaa pitää etäisyyttä.

Vierailija
9/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on arka, en oleta että naapuri olisi vastuussa koulumatkasta. On vaan pojalle outoa ettei hän halua hänen kanssaan kävellä. Minuakin ärsyttää se, että seura kyl kelpaa rasittavuuteen asti vapaa-ajalla, mutta koulussa käännetään selkää.

Koulussa pojat eivät leiki porukassa, vaan siellä ongelmana juuri parit ja kolmas pyörä.

Mä olen kotona nuorempien kanssa, joten voin saattaa poikani kouluun. On vaan surullista kun aamulla poikani innoissaan soittaa naapurin ovikelloa ja naapuri onkin jo lähtenyt :( Koulu alkaa aina samaan aikaan, ovat siis samalla luokalla.

ap

Vierailija
10/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa lapsia kulkemaan kouluun yhdessä jos toinen ei halua.

Koulussa tapahtuvasta kiusaamisesta yhteys vanhempiin/opettajaan. Jos sinua häiritsee naapurin lapsen kyläilyt iltaisin niin rajoitat niitä.

Vierailija
11/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ollaan kavereita vaan silloin kun ei parempaa seuraa löydy. Minusta sinun kannattaisi saattaa poika kouluun, oppisi reitin hyvin ja saisitte jutella matkalla rauhassa vaikkapa siitä minkälainen on kiva kaveri. Rohkaise lastasi etsimään uusia ystäviä ja kutsukaa niitä kylään. Tosi outoa tuo, että pojat leikkivät pareittain meillä ainakin samanikäiset pojat leikkivät koulussa isoina laumoina.

Vierailija
12/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä kaverilta! Meillä oli aiemmin vähän sama tilanne. Puhuisin pojan vanhemmille asiasta, ja kehoittaisin omaa lasta hakemaan muita kavereita. En tukisi tuollaista ystävyyttä. Pyydä ihmeessä muita mahdollisia kaveri ehdokkaita teille käymään, että vahvistaa uusia kaveri suhteita. Yllättävän pieninä nämä lapset alkavat valtapeleihin.

Vierailija
13/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutui sitten reppana menemään yksin, kun meidän lapsi oli jo varmaan perillä. Syy oli yksinkertaisesti se, että lähetin lapseni matkaan AJOISSA - mitä naapurin äiti ei näköjään osannut tehdä.

Vierailija
14/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ekaluokkalaiset tytöt onnistuvat sössimään tahattomastikin omat yhteiset koulumatkansa, jos vanhemmat eivät ole muistuttelemassa sopimisesta, treffauspaikoista ja aikatauluista. Yleensä kehotetaan tyttöjä soittelemaan jo edellisenä iltana keskenään (kolme tyttöä kulkee yhdessä), ettei tarvitse aamulla käydä sitä puhelinrumbaa muiden kiireiden ohessa. Ja siinä saa vanhemmat olla kuulolla vieressä, koska muuten käy niin, että yhden kanssa sovitaan yhtä ja toisen kanssa toista, ihan vaan ajattelemattomasti.

Vierailija
15/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin miksi ei halua matkaa mennä yhdessä ja myös miksi kiusaa koulussa tai tietenkin muotoilisin asiat nätimmiksi, etten loukkaisi ja syyllistäisi poikaaa

asioilla on kaksi puolta ja ilmeisimmin olet kuullut vain omasi kertoman

eli onko siel ongelmaa vai ei koulussa,

ja sit jos selviää et poikasi on vaan kaveri naapusille silloin kun naapusinilla ei ole ns parempaa seuraa, niin en itse kyllä tuohon antaisi lapseni ajautua,

kokemusta on, oma tyttöni kelpaa kaveriksi kun naapusrin tytön paras kaveri ei ole paikalla

mut heti kun saapuu niin tyttäreni jätetään kuin nalli kalliolle ja ikää vast 5v! samoin tyttäreni kelpaa tuolle toiselle akveriksi kun se edellinen ei ole paikalla,

mutta kolmistaa ei voi olla , omani heivataan aina pois !

olen asiaa yrittänyt keskustella, mut tuloksetta

enää en päästä noista tytöistä kumaapaakaan meille,

jos seura ei kelpää kun paremman puutteessa niin ei sit ollenkaa

Vierailija
16/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoa, että koulussa ei ketään saa kiusata ja jos vielä kerran kuulette, että on kiusannut teidän poikaa, ei ole hänellä mitään asiaa teille enää.

Kaverit eivät kiusaa toisiaan, kaverit ovat kavereita ja välittävät toisistaan.

Vierailija
17/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pimputella ovikelloja!! jos ei muuten onnistu niin sitten on parempi, että tapaavat vasta koulussa. Meillä mies vuorotöissä ja on pikkusisaruksia jotka nukkuvat. En tosiaankaan katselisi hyvällä jos kaverit olisivat aamulla oven takana. Saattaapa naapurin vanhemmat olla samaa mieltä ja lähettää lapsensa "ajoissa" kouluun. Niin minä ainakin tekisin. Tuo kiusaaminen koulussa ei ole tietenkään hyväksyttävää ja siihen pitää puuttua kovalla kädellä.

Vierailija
18/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aina on ollut ja tulee olemaan, että on niitä tärkeimpiä kavereita ja vähemmän tärkeitä. Täytyy myös antaa myöten...kyllähän teillä aikuisillakin varmaan on niin, että olette ennemmin jonkun toisen kanssa tekemisissä kuin jonkun toisen kanssa? Ja varmasti on myös niin, että toisille kerrotte enemmän asioistanne kuin toisille?

Minä en ainakaan alkaisi minkään 7.vuotiaan kanssa keskustelemaan miksi et voi leikkiä meidän "samun" kanssa, tai miksi et kävele hänen kanssaan kouluun tai miksi koulussa et leiki hänen kanssaan...kyllä näistä asioista keskustellaan vanhempien kanssa. Eihän kyseinen poika varmaan ole edes hoksannut että hänen "pitäisi" kävellä naapurin pojan kanssa kouluun.

Vierailija
19/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muita ei ole paikalla. Asumme hajaseudulla, joten naapurin bestis ei ole lähellä koulupäivän jälkeen. Koulussa on ja siellä sitten pompottelevat mun poikaa.

Lisäksi meillä on paljon kivoja juttuja josta tää naapurin muksu on kiinnostunut, joten siksi haluaa olla meillä vapaa-ajalla. Esim. meillä isi pelaa paljon poikien kanssa ja meillä on kivoja leluja ja viihdehuone.

Inhottavaa valtapelia tosiaan. Pitäis kai uskaltautua juttelemaan pojan äidin kanssa. Hän ei varmaan tiedä että poikansa ei aina odota meidän poikaa.

ajasta ei ole kyse, poika on ajoissa menossa kouluun.

ap

Vierailija
20/35 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelin että ajan myötä poikien kaveruus vahvistuisi ja koulussakin seura kelpaisi.

Poikamme on uusi, eli ei ole ollut samassa eskarissa ja päiväkodissa muiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän