Miten alentaa verenpainetta?
Mulla on verenpainen vähän koholla ja sitä pitäisi alentaa jotenkin muuttamalla elintapoja.
Mutta kun en tupakoi, en käytä alkoa, en ole ylipainoinen, en käytä suolaa mm. nyt muutenkaan.
Mitä enää voin tehdä? Liikuntaakin kuitenkin harrastan jo jonkin verran.
Kommentit (20)
En tiedä pitääkö tässä sitten hakea lääkitys jo näin kolmekymppisenä. Suolaa vältän kaikin mahd tavoin ja liikuntaa (juoksua + jumppaa) harrastan jo 5 kertaa viikossa, en sitäkään oikein voi enää lisätä.
En tiedä pitääkö tässä sitten hakea lääkitys jo näin kolmekymppisenä. Suolaa vältän kaikin mahd tavoin ja liikuntaa (juoksua + jumppaa) harrastan jo 5 kertaa viikossa, en sitäkään oikein voi enää lisätä.
Olen kolmekymppinen ja mulla on siis 3 lääkettä...
t. kakkonen
Eikä käytä lääkkeitä.
Vaikuttaako se mitään ja jos niin mitä ja kuinka nopeasti?
Eikä käytä lääkkeitä.
Vaikuttaako se mitään ja jos niin mitä ja kuinka nopeasti?
Vanhempana tulee vaivoja ja kuolee pois. Siksi lääkkeiden käyttöön on vähän hankala motivoitua, kun vaiva ei näy tällä hetkellä mitenkään muuten kuin numeroina mittarin näytöllä.
t. kakkonen
Jos elamantavat ovat jo kunnossa on tosi vaikeaa alentaa verenpainetta ilman laakkeita.
Jos elamantavat ovat jo kunnossa on tosi vaikeaa alentaa verenpainetta ilman laakkeita.
Juu näin on. Mulla oli kaikki kunnossa ja lopetin vielä suolan, salmiakin, lakritsan jne. käytön kokonaan, mutta ei auttanut. Kaikki mahdollinen tutkittiin, munuaiset yms. Mutta kun ei mitään vikaa löytynyt. Paineet vain pysyivät korkeina. Joten ei muuta voi kuin syödä tabuja...
t. kakkonen
Toinen e-pillerimerkki sopii paremmin, nyt taas hyvät paineet.
ei saa kayttaa hormonaalista ehkaisya ollenkaan...
että mulla on 5% kohonnut riski saada sydäri tai aivohalvaus näillä paineilla.
No korjasin kokeeksi paineen 120 ja riski pieneni 4 % :tiin.
Eli näytäisi siltä, että riski on olemassa joka tapauksessa joten antaa olla. En lähde lääkäriin tämän asian kanssa vielä.
Kuolo tulee joka tapauksessa joskus kumminkin. Sydäriin kuollut vanhempani eli kuitenkin 70 v asti joten sen verran elinikää voisi olla mullakin jäljellä ainakin. Etenkin kun mulla on häntä terveemmät elintavat muuten.
Itselläni ollut pillerit vuosikausia.
Ja yhtäkkiä paineet alkoivat olla koko ajan koholla. Pillerit oli vaihdettu ja muutos näkyi verenpaineessa. Nyt kun on qlaira, paineet hyvät.
Toinen e-pillerimerkki sopii paremmin, nyt taas hyvät paineet.
ei saa kayttaa hormonaalista ehkaisya ollenkaan...
että mulla on 5% kohonnut riski saada sydäri tai aivohalvaus näillä paineilla. No korjasin kokeeksi paineen 120 ja riski pieneni 4 % :tiin. Eli näytäisi siltä, että riski on olemassa joka tapauksessa joten antaa olla. En lähde lääkäriin tämän asian kanssa vielä. Kuolo tulee joka tapauksessa joskus kumminkin. Sydäriin kuollut vanhempani eli kuitenkin 70 v asti joten sen verran elinikää voisi olla mullakin jäljellä ainakin. Etenkin kun mulla on häntä terveemmät elintavat muuten.
Mikset voisi syoda verenpainelaakkeita ja alentaa hiukan tuota riskia? Nimittain kuolo ei ikava kylla edes ole ainoa vaihtoehto, naisella paljon todennakoisempaa on aivohalvaus, josta voit hyvinkin selvita hengissa, mutta enemman tai vahemman vammaisena. Itse hoidan kylla kiltisti verenpainettani, koska siita ei ainakaan ole mitaa haittaa.
Kakkonenkin syö kiltisti pillerinsä, vaikka välillä ottaakin päähän.
että mulla on 5% kohonnut riski saada sydäri tai aivohalvaus näillä paineilla. No korjasin kokeeksi paineen 120 ja riski pieneni 4 % :tiin. Eli näytäisi siltä, että riski on olemassa joka tapauksessa joten antaa olla. En lähde lääkäriin tämän asian kanssa vielä. Kuolo tulee joka tapauksessa joskus kumminkin. Sydäriin kuollut vanhempani eli kuitenkin 70 v asti joten sen verran elinikää voisi olla mullakin jäljellä ainakin. Etenkin kun mulla on häntä terveemmät elintavat muuten.
Mikset voisi syoda verenpainelaakkeita ja alentaa hiukan tuota riskia? Nimittain kuolo ei ikava kylla edes ole ainoa vaihtoehto, naisella paljon todennakoisempaa on aivohalvaus, josta voit hyvinkin selvita hengissa, mutta enemman tai vahemman vammaisena. Itse hoidan kylla kiltisti verenpainettani, koska siita ei ainakaan ole mitaa haittaa.
Jos mun riskin vaihtelu on vain yhden prosentin luokkaa normaalilla painella, otan sen riskin. Voin kuolla loppujen lopuksi niin moneen muuhunkin ennen mahdollista sydänkohtausta.
Kerroin ajatuksistani miehelleni ja hän oli samaa mieltä.
Koska mä en usko lääkkeisiin.
Lääkkeiden tehon voi kyllä ihan omin silmin todeta verenpainemittarin näytöltä.
koska olit naemma kokeillut eri ylapaineilla. No, alapaineet ovat oikeastaan paljon merkityksellisemmat, ja niissa jo pienemmila vaihteluilla on suurempi merkitys, eli sen pitaisi nakya laskuristasikin. Voin muuten kertoa etta suvussani eras mies joka ei myoskaan "uskonut laakkeisiin" ja oli verenpainetautinen, kuoli aivoinfarktiin vahan paalle 60-vuotiaana. Itse ajattelin elaa hiukan pidempaan... Laakkeet eivat verenpaineasiassa ainakaan kun ole mikaan "uskonasia".
et tosiaankaan voi tehdä mitään muuta kuin syödä lääkkeitä, jos kerran asiasi ovat muuten kunnossa.
Verenpaine aiheuttaa monenlaisia terveysriskejä. Aivohalvaus ei ole pienimmästä päästä.
syömällä kolmea eri lääkettä kuten minä teen...