Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rintapumppu ihan välttämätön, vai pärjääkö ilmankin?

Vierailija
28.09.2010 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maito on molemmilla kerroilla (2 lasta) "jysähtänyt" rintoihin aluski sellaisilla volyymillä, että rintapumppu on ollut ihan ehdoton. Ylimääräistä maitoa on ollut pakko pumpata reilusti, että on ylipäätään pystynyt olemaan. Vauva ei ole niin paljoa saanut imettyä. Kaikilla ei kuitenkaan näin käy, on yksilöllistä.

Vierailija
2/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet vasta raskaana? Et voi etukäteen tietää, miten imetyksesi lähtee käyntiin ja lähteekö ollenkaan, eli sikäli kysymykseesi on mahdotonta vastata. Sanoisin kyllä, että jos sulta alkaa maitoa tulla ja jos täysimetät, pumppu on miltei välttämätö, itse en ainakaan olisi tullut toimeen ilman, ja kaikki imettävät kaveritkin on pumppua käyttäneet. Sille saatta sitten muuten ilmetä tarvetta yhtäkkiä, eli jos asut sellaisessa paikassa, josta et saman tien voi pumppua käydä ostamassa, kun sellaista tarvitset, suosittelisin ostamaan sen etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia vasta kun vauva on syntynyt ja näet miten paljon maitoa tulee ja imetys sujuu.

Sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että imetys voi sujua mainiosti etkä silti tee pumpulla mitään. Kaikki naiset ei vaan heru pumpulle, mutta vauva saa silti tarvitsemansa.

Vierailija
4/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus oli hyvin väsynyt kun tultiin sairaalasta, ei jaksanut imeä vaan nukahteli ja ei juurikaan pissaillut. Pari päivää pumppasin maitoa ja annoin lisänä pullosta. Vauva virkistyi ja alkoi syömään paremmin. Sen jälkeen en ole tarvinnut. Nyt vauva 2 kk ja mietin jos pumppailisin ja koittaisin meneekö pullosta, pääsisin hieman kauppareissuille ja vauva voisi jäädä isän kanssa.

Vierailija
5/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rintapumppua voisi tarvita? Mitä sillä tehdään? En mä ainakaan ole moista kaivannut. Imetys sujui ihan ok.

Vierailija
6/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain käsillä nopeammin lypsettyä maitoa kuin pumpulla. Eikä mulla ollut tarvetta edes kauheasti lypsää varastoon, lypsin ylimääräiset lavuaariin tai suihkussa ollessani (joo, tuhlausta, mutta maito ei kovin kauaa pakkasessa säily eikä mulla ollut menojakaan). Jos taas tiesin maitoa kotona tarvittavan niin lypsin käsin pulloon.

Vierailija
7/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli niin huono etten saanut tehdyksi sillä mitään. Mies pumppas joskus, jos oli pakkotilanne. Maitoa otin talteen pitämällä maidonkeräilijää toisessä rinnassa, kun vauva imi toisesta. Sinne suihkus ihan mukavasti juotavaa. Sitten kaadoin pulloon ja pullo jääkaappiin odottamaan seuraavaa satsia. Mä tyhensin rintoja myös suihkussa.

Vierailija
8/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten maito tuli, kun sen lypsi käsin suoraan pulloon!

Vierailija
9/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kanssa en tarvinnut, toisen kohdalla oli välttämättömyys.

Itselläni oli aventin käsipumppu marketista, olin tyytyväinen.

Vierailija
10/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietää etukäteen, eikä kannata ostaakaan etukäteen. Sen ehtii käydä ostamassa siinäkin vaiheessa, kun on jo harjoiteltu imetystä ja jos ei homma toimi jostain syystä.

Itse en ole tarvinnut, imetystä takana 1v2kk.

Vierailija
11/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen opettanut molemmat lapset ihan vastasyntyneistä jo pullollekin. Ihan siksikin, että välillä isäkin voi syöttää ja itse voi käydä rauhassa vaikka harrastamassa. Meillä siis oli välttämätön.

Vierailija
12/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Samaa mieltä, tsekkaa mistä saat, jos tulee tarve. Ehkä ennakkoon ei kantsi ostaa.

Itsellä oli käytässä ja on ollut tarpeen. Alussa ihan oman olin takia ja sitten myös sillä, että pärjäävät hetken kotona, jos missä käyn. Ja minusta on ok, jos osaa juoda pullostakin. Ei tee minusta huonoa äitiä ja isäkin saa osallistua syöttöjuttuihin alusta asti. Saati se, jos halutaan käväistä kaksistaan aikuiset jossain ja vaikkapa mummo hoitaa.

Joo, toi oli jo ohi aiheen.

Toiset tarttee pumpun ja toiset ei, hanki vasta jos tarttet.

Hyvää odotusta :)

Vierailija
13/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tarpeesta ei tiedä. Joskaan halvin pumppu ei kallis ole, Prismassa noin 20e ja ihan kätevä.

Itselläni ei ollut tarvetta pumpulle kahden ekan lapsen kanssa, molemmat huomasivat heti alkujaa miten homma pelittää (ja maito nousi jo ennen synnytystä). Kolmannen kanssa maito nousi vasta toisena päivänä (jolloin olin jo kotona) eikä tyttö vain osannut ottaa otetta edes rintakumin kanssa. Oli aika kiva olla kun rinnat täynnä maitoa ja sylissä huutava vauva. Joten ei muuta kuin kauhealla vauhdilla kauppaan ja sitten pumppaamaan.

Vierailija
14/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin aluksi pumppua kun maito pakkautui rintoihin niin kovasti. Nyt ei mitään vauvatarvikkeita enää ole ja koitan miettiä, että mikä olisi tarpeellista hankkia. Täytyy varmaan ostaa jonkinlainen pumppu varmuuden vuoksi. Kiitos kommenteista.

Vierailija
15/17 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kohdalla mulla oli heti alusta alkaen rintapummppu eikä rintatulehdusta... Tokan ja kolmannen kohdalla "päätin säästää" enkä pumppua hankkinut, tulos rintatulehdukset! Kyllä muuten tuli kiire kauppaan suoraan lääkäristä, molemmilla kerroilla.

Vierailija
16/17 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdoton kapistus! Toi vapautta ja joustoa elämään, kun isäkin pystyi osallistumaan syöttöihin.

Lisäksi pienikokoisen lapsen nauttimia ravintomääriä oli helpompi seurata, kun ainakin osassa syöttökerroista pystyi juodun maitomäärän konkreettisesti mittaamaan. Imettämällähän se on aika lailla arvuuttelua, kuinka paljon lapsi alkuvaiheessa tosiasiallisesti maitoa saa imettyä.