Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9v uimassa koulun kanssa ja hyppäävät

Vierailija
22.09.2010 |

kuulemma 5 metristä. Hyppäävätkö muut näin korkeelta? Siis mun mielestä vaarallista vai huolehdinko turhaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään ole pakko hypätä eikä uimataidottomat hypi. mikä tuossa olisi vaarallista? Sen vaarallisempaa kuin jos uimakoulussa harjoitellaan hyppäämistä?

Vierailija
2/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut että noin nuorena koulun uinti tunneilla vielä hypättäisiin koroketta korkeammalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika ei uskaltanut ennen kuin kuudennella.

Ei se ole vaarallista, kun se tehdään järjestyksessä, ohjeiden mukaan ja hyppyaltaassa.

Vierailija
4/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta kysytään saako mennä isoon altaaseen vai vielä lasten. Eivät todellakaan hypi toka luokalla, eikä kolmannellakaan.

Lapsi keksii ja liioittelee.

Vierailija
5/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskaltaakin. Minä vaan huolestuin ja siksi kysyn, että onko muillakin näin.

- AP

Vierailija
6/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ole vielä tänä vuonna ollut uintia. Meidän 9v ei osaa uida kuin lyhyen matkan. Sukeltaa osaa, mutta ei häntä aikuisten altaaseen voi päästää.

Ei varmasti uskaltaisi hypätä 5m. Ei kai ne pakottaa voi.

Olisi ainakin meidän pojalle ihan liian vaarallista.

Vierailija
7/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen vaarallisempaa kuin reunalta hyppääminen ja meidän tyttö hyppi reunalta jo 1,5-vuotiaana.

Vierailija
8/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osaa uida ja hyppää jalat edellä. Meillä sekä 6- että 9-vuotias hyppäävät 5 metristä. Luulisin, että koulun kanssa on mahdollisuus mennä esim. lopuksi hyppyaltaaseen ja saa hyppiä, mistä uskaltaa. Näin anakin meilä on ollut.

Vierailija
9/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osaa uida ja hyppää jalat edellä. Meillä sekä 6- että 9-vuotias hyppäävät 5 metristä. Luulisin, että koulun kanssa on mahdollisuus mennä esim. lopuksi hyppyaltaaseen ja saa hyppiä, mistä uskaltaa. Näin anakin meillä on ollut.

Vierailija
10/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ole vielä tänä vuonna ollut uintia. Meidän 9v ei osaa uida kuin lyhyen matkan. Sukeltaa osaa, mutta ei häntä aikuisten altaaseen voi päästää. Ei varmasti uskaltaisi hypätä 5m. Ei kai ne pakottaa voi. Olisi ainakin meidän pojalle ihan liian vaarallista.

Ja vanhemmilta on kysytty uimataidosta. Meidän likka osaa kyllä uida isossa altaassa. Ja hypätäkkin (on siis jo hypännyt sieltä 5m:stä) Mietin vaan, että mitä jos jotain menee vikaa. Itse olen tullut mahalleen lapsena 3 metristä. Oli tuskaa.

- AP

Vierailija
11/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on ainakin täällä Tampereella sen oman luokanopen(liikkaopen lisäksi tei oikeastaan ensisijaisina opettajina kaksi uimaopettajaa uimahallin puolesta. Nämä osaavat kyllä katsoa,että millainen ryhmä on kyseessä ja teettävät sen mukaisia juttuja. Esim jos kaikki osaavat jo uida, on ihan turha kökkiä koko aikaa lastenaltaassa, muta jos moni ryhmästä ei osaa uida, ei kannata kahta ainoata uimataitoistakaan viedä syvään. Ja vastaavasti jos ryhmä näyttää siltä, että hyppiminen kiinnostaa ja että hyppytelineissä osataan pysyä järjestyksessä niin sinne voidaan viedä jo tokaluokkalaisia, muta jos näyttää, että jengi tönii toisiaan niin ei viedä vielä 6-luokkalaisiakaan. Siellä on paperille kirjoitettu tavoite joka vastaa opetussuunnitelmaa, mutta sen toteuttaminen on sitten tilannekohtainen juttu ja turvallisuus menee toki aina edelle. Ja pakoteta ei tosiaan ketään.

Vierailija
12/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isä yllytti hyppäämään kympistää stadikalla.. Vielä olen hengissä, mutta ei meillä koulun uimatunneilla saanut hyppiä edes kolmosesta, kun piti harjoitella sitä uimista, eikä hyppimistä.

Mutta tonkin vaarallisuus on tosi yksilöllistä. Toiset lapset ei opi uimaan koskaan, mutta toiset voisi uida ton ikäisenä jo vaikka kuinka pitkiä matkoja.

Vierailija
13/13 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v uimataidollisten hypätä 5 metristä? Meidän pojulla olisi sinne tulenpalava halu mutta minä en ole antanut=/. 3 metristä kyllä hyppää ihan sujuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi