Mulla menee hermot miehen siskoon. Lapseen ei saa kulua yhtään rahaa.
Heillä on yksi lapsi. Itse ovat molemmat töissä, toinen hyväpalkkainen ja toinen keskitasoa.
Lapsi melkein 3v.
Lapsen kaikki vaatteet saadaan käytettyinä.
Meiltä he ovat saaneet turvakaukaloa ja hoitopöytää jne. He odottavat saavansa myös sängyn meiltä.
Heillä on niin vähän rahaa. Lainat pitää lyhentää jne. Ei heillä ole yhtään rahaa.
Silti molemmilla vanhemmilla muodikkaat vaatteet ja kengät. Lisäksi uudet ulkoiluvaatteet ja silmälasit uusitaan aika ajoin.
Parturissa molemmat käyvät "koko ajan".
Syövät kallista ruokaa.
Käyvät kahdestaan usein ulkona syömässä ja elokuvissa. Kävivät mm. U2:n konsertissa.
Mutta lapsi ei saa maksaa mitään. Lapsi täyttää kohta kolme, mutta hänelle ei osteta pyörää, koska se maksaa liikaa ja lapsi ei sitä oikeasti tarvi. Lapsi tykkää musiikista, mutta hänelle ei voi ostaa yhtään lasten cd:tä. Kuunnelkoot meillä käydessään.
Lelut lapsi on saanut lahjoina, itse he eivät raaski ostaa.
Meillä on kolme lasta ja lapsille ostetaan itse vaatteet ja pyörät ja harrastusvälineet. Olemme pienituloisia. Ja silti lapsilla on tarvittavat varusteet. Me aikuiset emme saa kyllä sitten huippumuotia, emmekä käy parturissa usein.
Vähät ylimääräiset rahat käytetään koko perheeseen. Reissaamme mielellään perheenä.
He taas eivät voi ottaa lasta minnekään, sehän maksaa.
Se joka tässä ottaa päähän on, se että miehen sisko valittaa aina nähdessämme kuinka tuo lapsi maksaa. Ei voi ostaa esim. sitä pyörää. Ja me on paljon pienemmistä tuloista ostettu kolmelle lapselle pyörät! He saavat kaiken ilmaiseksi lapselleen, mikä siinä nyt niin kauheasti maksaa?
Miten voi saada ihmiselle hieman järkeä päähän, että ei valittaisi koko ajan menojaan meille, jotka kuitenkin ostamme kolmelle kaiken. Ja itsestämme tingimme, toisin kun he!!
Mun tekisi mieli huutaa hänelle päin naamaa, että mitäs luulet noiden kolmen lapsen meille maksavan ja meillä sitä rahaa on oikeasti vielä vähemmän. Mutta turhaa se olisi, hän ajattelee eritavalla. Lapsi ei saa maksaa mitään. Meillä taas elämä menee enemmän lasten ehdoilla.
Onko kenelläkään muulla tälläistä sukulaista?
Kommentit (19)
Olet juuri voittanut Vuoden Äiti -palkinnon kaikkien uhrauksiesi tähden.
kesällä pyysimme heitä huvipuistoon kanssamme. Tulivat ja marisivat, kun on niin kallista. Eivät ostaneet itselleen rannekkeita, lapselle vaan. Mehän siinä samalla veimme heidänkin lapsensa laitteisiin.
Ostelivat koko ajan limsaa, jäätelöä, ranskalisia, hattaraa jne.
Me ostimme kolmelle lapselle rannekkeet ja yhdelle aikuiselle. Omia eväitä syötiin, kun ei ollut varaa ruokkia koko porukkaa huviouisto hinnoilla.
Mutta heillä meni niin paljon rahaa!
-ap
kesällä pyysimme heitä huvipuistoon kanssamme. Tulivat ja marisivat, kun on niin kallista. Eivät ostaneet itselleen rannekkeita, lapselle vaan. Mehän siinä samalla veimme heidänkin lapsensa laitteisiin.
Ostelivat koko ajan limsaa, jäätelöä, ranskalisia, hattaraa jne.Me ostimme kolmelle lapselle rannekkeet ja yhdelle aikuiselle. Omia eväitä syötiin, kun ei ollut varaa ruokkia koko porukkaa huviouisto hinnoilla.
Mutta heillä meni niin paljon rahaa!
-ap
Kaikki aika taitaa mennä miehen siskon perheen tarkkailuun.
Ei minusta ap vaikuta kateelliselta. Kai hänkin voisi toimia samalla tavalla, jos se olisi niin tärkeää.
että kyllä, varmasti olen kateellinen kun heillä on enemmän rahaa.
Mutta miksi näillä ihmisillä ei ole yhtään suhteellisuuden tajua? Miksi valittavat meille, että heillä ei ole rahaa ja kamala kun se lapsi maksaa.
Meillä on pienistä tulosdta huolimatta varaa hommata lapsille tarvittavat tavarat. Olkoot hiljaa. -ap
Sanotte, että koska lapset tulee niin kalliiksi teidän pitää myydä se sänky ja lasten pieniksi jääneet vaatteet. Älkää nyt enää lahjoittako mitään heille ilmaiseksi. Teette siinä palveluksen myös heidän lapselleen. Pakkohan heidän on alkaa ottamaan vastuuta lapsestaan rahallisestikin.
U2:sen konsertissa. Edellisessä lauseessa kerrottiin, että heillä ei ole rahaa.
Ja seuraavaksi sanottiin, että lapsi menee mummolaan, kun me mennään konserttiin.
Kun meillä ei ole rahaa, niin meidän tileillämme ei oikeasti ole silloin rahaa ostaa U2:sen lippuja.
-ap
vai onko muutkin av-mammat noin itsekkäitä?
Lapsi on vain riesa ja rasite, minkä muut elättäkööt??
että kyllä, varmasti olen kateellinen kun heillä on enemmän rahaa.
Mutta miksi näillä ihmisillä ei ole yhtään suhteellisuuden tajua? Miksi valittavat meille, että heillä ei ole rahaa ja kamala kun se lapsi maksaa.
Meillä on pienistä tulosdta huolimatta varaa hommata lapsille tarvittavat tavarat. Olkoot hiljaa. -ap
Näköjään joillekin ihmisille tulee ihan yllätyksenä, että lapsi todentotta kuluttaa ja vie rahaa, lapsi maksaa ja lapsi on kallis.
Entäs jos ensi kerralla toteat, että se on totta, lapseen uppoaa paljon rahaa, mutta ensinnäkin, kun se lapsi on kerran hankittu, sille TÄYTYY hankkia sitä, mitä lapsi tarvitsee. Esim. fillarin, lasten levyt. Ja toisekseen, sen saa takaisin moninkertaisesti, kun saa lapsen varauksettoman rakkauden ja luottamuksen ja on kasvattanut tasapainoisen ihmisen aikuiseksi.
Kysy, onko hän itse koskaan mitän saanut lapsena. Haluaako hän lapselle samaa, mitä on itse saanut; joko niin, ettei ole saanut mitään ja on kokenut olevansa vanhemmilleen vain rahareikä ja riippakivi, tai niin, että on saanut kokea olevansa rakastettu ja tullut kuulluksi, huomioiduksi.
Millainen on ollut miehesi lapsuus, hänen ja hänen siskonsa lapsuus? OVatko he saaneet vai olleet vain harmittavia kulueriä?
Toteapa joskus miehesi siskolle, että lapsi kyllä tajuaa tämän kaiken; että hän on vain harmillinen kuluerä, ja että hän kokee sen siten, ettei ole rakastettu. Kyse ei ole siitä, että rakastaako vanhammt lastaan vaan siitä, miten lapsi kokee tuon valittamisen siitä, kun lapsesta on vaivaa.
vai onko muutkin av-mammat noin itsekkäitä?
Lapsi on vain riesa ja rasite, minkä muut elättäkööt??
Vaan kyse on siitä, ettei ap kestä sitä, miten joku muu asennoituu ja käyttäytyy.
Mutta kun en kehtaa heillekään valitaa. Kunhan purin tuntojani.
-ap
että antaa lapsen adoptioon, jos ei ole varaa lapseen. tai kysy eikö rakasta lastaan, kun ei halua kuluttaa rahaa lapseen.
Jos asia vaivaa sinua, niin vähennä yhteydenpito ko. perheeseen minimiin eläkä missään nimessä annan yhtään mitään lasten vanhoja tavaroita ko. perheeseen. Kälysi miehineen ovat itse valinnneet arvonsa (rahan käyttäminen itseen) ja samoin te olette päättäneet lasten saavan uutta ja sitä mitä tarvivat.
Jotkut on vaan sellaisia, ettei raskita omille ostaa mitään ja sitten kuolataan toisten vanhoja pyöriä, suksia ym. mitkä pitäisi saada vielä ilmaiseksi itselleen.
Minä olen raakasti alkanut hinnoittelemaan vanhan tavaran mikä tietysti ottaa aivoon sukulaisperhettä mihin meidän tavarat päätyy. On ne itselläkin pitänyt maksaa.
Koska on juuri sen ikäisiä serkkuja, että ollaan saatu oikeastaan kaikki käytettynä. Ja leluja yms ostavat isovanhemmat lähes joka tapaamisella. Joskus mietin, että antavatko ja ostavatko sukulaiset meille niin paljon kamaa huvikseen vai koska säälivät lapsia kun emme heille osta mitään. Syy siihen miksi en osta on juuri se, ettei minusta pienet lapset tarvitse juuri mitään, esim. Juuri mainitsemiasi lasten cd:tä. Lisäksi minusta lapset voi pukea käytettyihin ja esim vauvan liian isoihinkin vaatteisiin. Itse taas en voi aivan rönttänä kulkea. Meillä ei ole taloudellisesti tiukkaa, joten hankkidin toki kaiken tarvittavan, sitten kun todella sitä tarvitaan. Nyt harvoin ennätän hankkia kun joku on jo hommannut meille sen mitä arvioi lasten tarvitsevan. Äitini on tänään jopa tuomassa omasta aloitteestaan autoaan meille lainaksi, jotta pääsemme loppuviikosta helpommin kerhoon.
En usko, että ap tässä haluaa hehkuttaa itseään vaan purkaa ennemmin harmiaan. Meillä vähän sama tilanne - miehen vaimo tuhlaa kaikki rahat itseensä ja juoksee baarissa vähintään joka viikko.. Meitä pyydetään sitten lapsenvahdiksi.. oletetaan että mieheni ostaisi heillä mm. rattaat kun on parempi tuloinen ja sentään sylikummi jne, voitteko tullessanne kylään tuoda kaupasta jotain.. Kummius on tässä ollut pelkkä velvoite. Lapsi toki on ihana, mutta.. Oma luonteeni on vain sellainen, että olen aina ollut valmiina auttamaan, antamaan - mutta kun on huomannut, ettei tältä perheeltä mitään vastinetta tule, niin hommat nyt jäissä. Ja kyllä minua säälittää kuulla noista baarikeikoista - äiti perjantaina ja isä lauantaina.. ja nyt ei puhuta mistään yhdelle menosta, vaan ihan kunnon aamukrapulasta. Ja vielä puhuvat, että seuraavaa pitäisi hankkia.
Ja kun on sukulainen.. niin ei viitsi aloittaa mitään perheriitaa helposti. Kyseessä vielä ihminen, joka varmasti toitottaisi asiasta naamakirjassa sivuillaan yms. Ilmeisesti jotenkin on vain pakko tulla toimeen - lompakon nyörit on tosin nyt viimeistään kiinni.
Musta on ihana hankkia lapsille kaikkea kivaa ja heidän on hyvä olla. En edes itse halua mitään itselleni.
Anna niiden pitää mielipiteensä ja elää elämäänsä.
Vai onko avauksen idea lopultakin se, että olet kateellinen miehen siskolle, koska itsellänne ei ole yhtä paljon rahaa käytettävissä?