Ilmoittautukaa kaikki NORMAALIT yhden lapsen äidit! Ettehän te kaikki voi
mitenkään olla niin kuin se vauvakerhon äiti, joka huoneeseen tullessaan ottaa heti "tilan" itselleen ja vauvalleen, kertoo kysymättä kaikille vauvan kaikki kuulumiset, paistattelee rinta rottingilla lapsensa ihanuutta ja ainutlaatuisuutta.
"Kun meidän Maija on niin ihana ja ihmeellinen, ja Maijan kakka kiinnostaa teitä kaikkia, Maijan aamupalasta puhumattakaan. Ja ah nämä ihanat vaatteet, katsokaa nyt niitäkin! Katsokaa kaikki Maijaa ja lumoutukaa, Maija kun on maailman napa!"
Toivottavasti en itse ollut tuollainen, kun minulla oli vasta yksi lapsi.
Kommentit (18)
En kyllä tiedä olenko normaali :).
Mutta en kuulumisia kertonut kuin kysyttäessä.
Mun "Maijalla" oli kyllä nätit vaatteet siellä kerhossa, ja selvästi ne ärsytti joitakin. Kyselivät niistä, vaikken puhunut mitään niistä kysymättä.
"Maijan" toinen kummitäti on lentoemo ja hän on a) antanut omien tyttöjen vaatteita meille (merkkivaatteitakin) ja ostaa tuolle edelleen vaatteita reissuiltaan (tyttö nyt 5 v). Juhlamekkoja mutta myös arkivaatetta.
Olisiko ne pitänyt jättää käyttämättä, kun niitä tilaisuuksia ei kuitenkaan niin paljon ollut silloin äiti-lapsikerhovuosina...
Miksi ihmeessä kukaan ärsyyntyisi sinun lapsesi vaatteista? :)
Normaali äiti joka EI ole käynyt minkään valtakunnan kerhoissa! Luuleeko joku tosiaan löytävänsä jostain kerhoista normi ihmisiä? Ettei ne kaikki siellä vaan olisi just sellaisia oman navan tuijottajia ja kerskailijoita.. Sitä kai sinne pääsääntöisesti mennään tekemään.
Ps. Myönnetään.. Olen kateellinen kerho mammoille, itselläni ei ollut rahkeita eikä jaksamista lähteä vauva kerhoihin. :(
Myönnetään.. Olen kateellinen kerho mammoille, itselläni ei ollut rahkeita eikä jaksamista lähteä vauva kerhoihin. :(
Ei meillä kaikilla muillakaan ole ollut... Ja tuntuu, että KAIKILLA muilla on energiaa, aikaa, tarmoa ja mielenkiintoa vaikka mihin... Blah.
ja muuten vaan mammat kävi erikseen katsomassa ja hypistelivat ulkovaatteita (kun me tultiin kerhoon autolla niin tytöllä oli joku ns. hienostelutakki tms. eikä aina jotain haalaria, ja kommentoivat niitä sisävaatteita välillä musta hassuun sävyyn. Kaikkea että taitaa olla vaippakin sävy sävyyn.
Kaikkea sitä muistaa vielä :).
5
joten en usko syyllistyneeni tuohon.
mä menin sinne ihan saadakseni itselleni juttuseuraa ja ehkä vierailuseuraa kotiäitivuosille. Ja sitäkin löytyi :).
5
Normaali äiti joka EI ole käynyt minkään valtakunnan kerhoissa! Luuleeko joku tosiaan löytävänsä jostain kerhoista normi ihmisiä? Ettei ne kaikki siellä vaan olisi just sellaisia oman navan tuijottajia ja kerskailijoita.. Sitä kai sinne pääsääntöisesti mennään tekemään.
Ps. Myönnetään.. Olen kateellinen kerho mammoille, itselläni ei ollut rahkeita eikä jaksamista lähteä vauva kerhoihin. :(
Myönnetään.. Olen kateellinen kerho mammoille, itselläni ei ollut rahkeita eikä jaksamista lähteä vauva kerhoihin. :(
Ei meillä kaikilla muillakaan ole ollut... Ja tuntuu, että KAIKILLA muilla on energiaa, aikaa, tarmoa ja mielenkiintoa vaikka mihin... Blah.
Mä kävin pari kertaa mutta tuli vaan paha mieli. Kaikki päti sillä miten eri tavoin ottavat lasta huomioon ja tekevät kaikki soseet itse ja käyttävät vain kestovaippoja ja mitä saippuaa niissä ja tekevät vauvan vaatteetkin itse. Ei siellä saanut sanoa mitään mielipidettään.
Kerran tyhmyyksissäni sanoi, että olisipa kiva joku aamu käydä edes päivän verran miehen sijasta töissä puhumassa aikuistenjuttuja, niin salin valtasi syvä hiljaisuus ja sitten taas jatkoivat jutut miten kaikki aikoo olla vähintään 5 vuotta kotona sillä kakkonen on heti putkeen suunnitteilla.
En halunnut kuulua minkään asteisiin "äitipiireihin" enkä kaivannut äiti-kavereita. Omat, vähälukuiset, kaverini riittivät hyvin. En voinut käsittää, että äitinä minun pitäisi jotenkin ryhmäytyä muiden äitien kanssa. Ikään kuin äitiys nyt olisi sellainen asia, että se yhdistäisi jotenkin erityisesti.
Kävin lapseni vauva-aikana kerhoissa, joissa tutustuin muihin alueen mukaviin äiteihin. Pidämme yhteyttä edelleen, meitä on paljon tervejärkisiä mammoja tässä lähipiirissä. Vauvoista juteltiin aikoinaan tottakai paljon ja vertailtiin syömisiä ja kakkaamisia, mutta ei siellä kyllä kukaan omillaan mitenkään leuhkinut. Ja toki lapsestaan saa myös olla ylpeä ja iloita uuden oppimisesta ja pukea nätit vaatteet jos niin huvittaa. Ei ole keltään pois.
Esikoisen aikaan en siis käynyt missään, enkä kun toinen lapsi syntyi. En jaksanut enkä uskonut että sieltä mitään itselleni saisin.
Mutta, kappas kun kolmannen kanssa otin itseäni niskasta kiinni ja kävelin kerhon ovesta sisään. Olen viimenkin saanut äiti-kavereita ja joka viikko odotan kerhopäivää.
vaate ongelman olen minäkin huomannut, ei meidän kolmonen ole hienoissa kalliissaa uusretro tamineissa mutta mitä sitten...
yksi, me kyllä käydään mll-perhekahvilassa ja leikkipuistossa, mutta en koskaan esittele/kehuskele lapsen ihmeellisiä taitoja, erinomaisuutta tai kauneutta tai varsinkaan yritä päteä merkkivaatteilla.
Yhtään tuollaista maailman-napa-pikku-neron äitiä en edes tunne, täällä lähistöllä on tosi kivoja äitejä ja lapsetkin tuntuu enimmäkseen mukavilta (ne pari villimpääkin menee siellä seassa).
Vaatteista kyllä jutellaan, mutta ei niitä kehuskella merkkien ja hinnan mukaan, hyviä kirppislöytöjä nämä espoolaisäidit kyllä kehuvat (ja asutaan kalliilla omistusasunto-alueella).
En ole kyllä noissa kerhoissa käynyt kun kotona riittää tekemistä ihan tarpeeksi.
Kerran kävin meidän okt-lähiön äiti kokoontumisessa ja minua vain alkoi ärsyttämään siellä.
Kun omasta mielestäni tuollaiset jutut olisi lähinnä sitä että saisi puhua ihan aikuisten jutuista eikä siitä lapsesta koko aikaa. Metsään meni niin että hujahti.
Yhden äidin kanssa sain puhuttua uutisista ja vaatteista, harrastuksista jne. ei-lapsiin liittyvistä asioista. Muut vain vaikeni hölmöinä kun juttelin muutakin kuin sitä että mitä vaippamerkkiä käytän tai minkä ikäisenä aloitettiin soseiden syöminen..
No me perustettiin sitten tämän yhden äidin kanssa oma "kerho". Kahvitellaan pari kertaa viikossa ja jutellaan kaikesta muusta paitsi lapsista. =)
Mun mielestä on jotenkin hölmöä että kun saa lapsen, muuttuu vain äidiksi. Kyllä ainakin minulla on edelleen samat intressit kuin ennen, pidän edelleen shoppailusta ja harrastuksistani, tosin kaikki nuo on jääneet taka-alalle pienen ajanpuutteen takia. Muutettiin tänne vauvan syntymän jälkeen ja yritän nyt vain kovasti tehdä tästä valmistalosta edes vähän persoonallisemman.
Ja sekin huvittaa että jos vaikka päivitän FB profiilia niin ettei ole mitään mainintaa lapsesta niin kukaan ei kommentoi tai tykkää, mutta jos päivtys liittyy lapseen, melkein kaikki tykkäävät ja kommentoivat.
Ja kaikki tutut kyselevät vain lapsesta. Yhdessä välissä ärsyynnyin ja aloin vastaamaan että en tiedä lapseni mielialaa, mutta mulla menee ihan hyvin.
Kaikkea sitä muistaa vielä :).
Tosin en vieraille äideille, vaan tutuille.