Päätin huvikseni lopettaa alkon käytön. Takana viisi viikkoa
ja yllättävän "vaikeaa" on ollut, ts. kiusauksia on, vaikka käyttöni on ollut muutenkin vähäistä, n. 4-6 annosta kuukaudessa. Kai sitä asiaa ajattelee enemmän, kun sen on itseltään kieltänyt. Hassua on ajatella, että aikuisikänä (poislukien raskaudet ja vauva-ajat) ei ole näin pitkää tipatonta kautta ollut...
Kommentit (8)
Enempi tai vähempi huvikseen, itselläni vaan jäi itsestään pois,n.10 vuotta mennyt kun ei vaan tee mieli. Eikä tarvi enää itse/muiden kärsiä huonosta olostani, hajusta jne. Voin olla aina siskon lasten vahtina ja ajaa autoa yms. Muut 40-kymppiset juovat (n.3-4 krt/kk)kaverini pelkästään jo näyttävät vanhemmilta ja huonokuntoisilta. Lisäksi selittelevät, ettei pysty urheilemaan yms.
riippuvuus päästä eroon... muutaman annoksen väliinjättäminenkin jos on hankalaa niin saatika sitten, jos on tottunut juomaan sivistyneesti(?) pullon viiniä viikonloppuisin ynnä saunabisset ja sidukat.
riippuvuus päästä eroon... muutaman annoksen väliinjättäminenkin jos on hankalaa niin saatika sitten, jos on tottunut juomaan sivistyneesti(?) pullon viiniä viikonloppuisin ynnä saunabisset ja sidukat.
Mun on ihan helppo olla ilman jos vaan haluan niin.
Otan yleensä perjantaisin kaksi lasia viiniä, ehkä kolmannenkin jos siltä tuntuu.
En ole riippuvainen. :)
Sen jälkeen raskaana, enkä enää äitinä ole viitsinyt pämpätä. Vuosiin mahtuu alle kymmenen siideriä eli olen ollut ajokunnossa viimeiset 21v.
Vieläkään ei tee mieli dokata.
Hieno teko. Itse en pysty vaikka yritän. Joka perjantai ja lauantai jaamme viinipullon mieheni kanssa, 3 annosta/ilta/hlö. Harmittaa, jotenkin tuosta on tullut tapa. Ihan turhaa rahanmenoa, tuo maksaa meidän perheelle useita satoja vuodessa. Ja lihottaahan tuollainen määrä myös vuositasolla, kaloreita ihan hirveästi.
Minulle tämä on rentoutumiskeino, en urheile ollenkaan enkä voisi kuvitellakaan polttavani tai saatikka ottavani jotain mieliala- tms. lääkkeitä. Vielä siis menee selitellessä mutta entä jos annokset kasvaa... Niin väistämättä käy jos ei osaa nytkään vähentää.
Mulla sen verran taustaa, että suvussa on paljon alkoholismia, mm. oma isäni ja olen nähnyt läheltä mitä haittaa ko. nautintoaineesta on väärinkäytettynä. Ja jotenkin alkoi nyppimään alkoholikeskeisyys. Mutta en tosiaankaan nyrpistä nenääni esim. ystäville, jotka alkoa käyttävät, toisaalta epäilen, että omaa päätöstäni tullaan kyseenalaistamaan vielä moneen kertaan :) Mukavaa syksyä kaikille!
eli max 2 annosta /kerta.
En koe totaali tipattomuutta mulle sopivaksi mutta 2 annosta on raja jota en ylitä. Kolmannesta menisi jo kontrolli ja ilta venyä...ei siinä muuten mitään mutta ne krapulat
:(