***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Iinasofia ja Basbartuu: Täällä kans migreeniläinen, joka otti aamulla lääkkeen kun pahoinvoinnin lisäksi alkoi päätä särkeä. Ennen menkkoja tulee mulle useiten ja nyt toivottavasti ennen plussausta.
Onnea Basselle oviksesta ja nyt vaan pupuilemaan! Iinasofia, myöhäisiä plussia on nyt ilmassa, voi tulla sullekkin :)
Ninnimari: Samassa tilanteessa ollaan, negan testasin eilen ku viime kierrossa oli kp22, eipähän ollu tässä eli testaan taas huomenna kp 24:ssä. Vessareissut on aina pieni trilleri ja lisäks ravaan siellä tarkastamassa koko ajan pöksyjä
Nelkku: Onnea haamulaisesta kyllä se vahvistuu varmaan pian!
AmaliaJoel: Malta vielä ja testaile uudestaan parin päivän päästä.
Lumikukka: Koskettava sun tarina, voimia ja plussatuulia. Toivotaan että nyt tulis plussa, ja tukea täältä löytyy varmasti.
Solina: Ollaan samoilla päivillä, kerroppa miten testailit. Ite meinasin huomenna, jännittää ja pelottaa.
ON: Mua oksettaa, maha on kipeä, rinnat ei enää niinkään, kirkasta vuotoa tulee joka juoksuttaa mua tarkastamaan veskiin koko ajan, herkkä olo. Haluisin niiiin kovin olla raskas-mussum
kp 23/22-26, 10 dpo, yk 8
jeei, limakalvo oli tosi hyvä, 10,5 elikkäs pääsen siirtoon. Jos ei tule luomuovista huomenna niin sitten pistän pregnylin lauantaina ja siirto tehdään ensi perjantaina. Vähän mahtavaa.
Palaan astialle myöh, nyt vähän kiirus..
...vaikka jo "pudonnut" olenkin :)
BASSE: ONNEA oviksesta, petipuuhiin mars! Tosi hyvä viiva. Nyt 2 vrk aikaa "pupuilla", ehkä kolmekin.
EVE: mahtavaa!!! Jos tää nyt ois SE kierto sitten.
AMALIA: Voi pahus, melkeen olin saletti, että plussa pamahtaa. Mutta se pamahtaakin, testaa uudelleen 2 vrk kuluttua. Peukut.
Plussille onnea!!!
OMANAPA: vuotaa kuin seula. Kaikki oireet (niin siis mitkä hiton oireet ;) ?) katosi kp 1 jälkeen. Olen vähän kade teille, joilla ovis tulee niin varhain, siis lyhyet kierrot. Itellä kierto 36-38 ollut aina ja se ei kovin kivaa yrittämisen kannalta ole. Saan oottaa kp 11 saakka ennen kuin MI-TÄÄN tapahtuu, silloin alkaa ehkä jotain tuntumaan, että ehkä viikon- 10 pv päästä tapahtuu. Sitten 15 pv jälkeen enemmän alkaa tuntuu, vasta 19-23 kp:na ovis. On tää yhtä odottamista ;)
Ruuanlaitto kutsuu,
ILTIS kp 3/ 36-38
Nelkku, Nirsku ja muut plussanneet: Mahtavaa! :) Hirmuisen paljon onnea ja tarrasukkia ja erikeepperiä! :) Nyt muut sitten vielä perästä, tehkääs sama temppu. ;)
Nelkku: Testasitpa aikaisin, onneksi plussa jo näkyi! Kyllä se siitä vielä vahvistuu. :)
AmaliaJoel: Pahoittelut piinan jatkumisesta.. Olishan se kiva, että vois saada plussan ajoissa, jos se on tullakseen. Rasittavaa elää epätietoisuudessa monta viikkoa, vaikka taidat itse tietää asianlaidan testiä paremmin. :) Kiva kuitenkin, ettei ole eka kerta kun plussaa saa odotella, niin ei tarvitse vielä pettyä.
Eve: Hieno homma, että pääset heti uuteen yritykseen! Plussapuhureita!
Oma napa: Joku täällä kirjoitteli, että vetelyys ja aikaansaamattomuus olis raskausoire. Siinä tapauksessa mulla on sitten vihdoin yksi raskausoire! Olo on niin vetelä että huh, töitä pitäis saada tehtyä, muttei vaan jaksa! Huomenna kostautuu, jos en pian saa aikaiseksi. Muita oireita en viitsisi kovin hehkuttaa, taitavat nimittäin olla kuviteltuja. Massussa on edelleen aina välillä jotain tuntemuksia, tavallaan kipua muttei kuitenkaan. Ei menkkamaista, mutta jotain. Nyt viimepäivinä on alkanut väsyttää, mikä sekin lisää tuota vetelyyttä. Tänään meinasin nukahtaa oppitunnille, kun valvoin oppilaiden itsenäistä työntekoa.. :) Taatusti kuviteltu oire!!
Ei pahaa oloa, tisseissä ei mitään tuntemuksia. Mulla on tulee aina tissit kipeäksi (sivuilta) viimeistään 3 päivää ennen menkkoja, eli huomenna pitäisi sitten sen oireen alkaa.
Jokohan sitä viikonloppuna uskaltaisin testata? Ajattelin odottaa, kunnes menkat on kunnolla myöhässä, mutta jospa kuitenkin.. En viitsisi arkipäivänä testata, sillä olipa se tulos mikä tahansa, niin pää menee kyllä sekaisin ja koulupäivä menee varmaan penkin alle. On tämäkin taas, kun mieli tekisi testata, muttei uskalla! :)
Kuinkas moni täällä vielä mun lisäksi panttaa testaamista?
t. Aamupuuro, dpo 11
Olen lueskellut joka päivä teidän kuuumisia, mutta en ole ehtinyt kirjoitella itse. Ihanan paljon plussia tullut, hirrrrrmuiset onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä matkaan!!
Eveliinalla hieno tilanne, toivottavasti nyt sitten onnistuu, peukut pystyssä ja tsemppiä :)
Bassella aika selkee viiva. Voisi kyllä tulkita plussaksi. Ja eikun hommiin :)
Ja monella muullakin jännät hetket käsillä, toivottavasti tulee plussia!
ON: Menkkojen pitäisi alkaa ens viikon loppupuolella. Päivästä ei niin varmaa kun joka kierto heittänyt 1-3 päivällä. Ja ovista en saanut tikkuun. Aloitinko testaamisen liian myöhään, tiedä häntä. Mutta tuntemukset oli sitä luokka että olis ollut ja sinä samana iltana sitten hommelit hoidettiin. Oireista vaikee sanoa mitään, kun ei sillai kokemusta. Mutta nyt väsyttää, syöpöttää, viluttaa, ei jaksa innostua mistään. Saattavat johtua myöskin tästä syksystä. On niin pimeetäkin. Tulis edes lunta kunnolla! Eipä oikeen muita oireita kunnolla. Masuun nipistelee hennosti aina välillä, ei menkkamaisesti. Tissit tai oikeestaan nännit oli tänään hirmuisen arat, nipistelyä, mutta se jo hävisikin. On vaan sellanen tunne että josko se sittenkin olis tärpännyt. Tai sitten toivon niin kovasti että se kehittää sen tunteen. Eli jos nega tulee niin masennun ja kovaa :( Mutta siis, jos malttaisin ootella ens viikon loppupuolelle ja vasta sitten testailla. Luulen kyllä etten malta, hihih ;)
Piiu kp21/25-31 yk7
Josko nyt ois hieman aikaa naputella...
Basse: Aivan selvästi tossa on kaks viivaa, vaikken ite oo noita ovistikkuja koskaan kokeillutkaan - nyt vain tuumasta toimeen :D
IinaSofia: Joo-o, päänsärky on kans yks niistä lukemattomista oireista, joita alkuraskaus tuo tullessaan. Ikävä vaiva, mutta onneksi poismenevä.
Mussum: Juu, maltan muutaman päivän ennen seuraavaa testaamista. Aattelin sunnuntaina testiä, jos ei menkkoja kuulu. Ja menkkojen pitis alkaa lauantaina.
Jee, mahtavaa Evelina, nyt hullusti peukutuksia bd bd bd bd
Ite olin jotenkin aamupäivästä varma, että ei oo nalli napsahtanut, mutta tossa alkuillasta otinkin tirsat ja huomasin sellasen villin jutun, että mun rinnat on jotenkin täyteläistyneet ja ehkä vähän raskaatkin. En muista kyllä koskaan tämmöstä olleen. Ootellaan tässä vaan nyt päivien kulumista.
Tsemppiä meille jokaiselle nyt :)
Mussum: Tänään siis kp 23 ja kierto ollut pääsääntöisesti 27 päivää, mutta kerran oli 25 ja muutaman kerran myös 29. Lauantaina pakko testata, kun tosiaan silloin on juhlat tiedossa ja tarjolla kuohuvaa :) Lauantaina on kp25 ja katsellaan näkyykö mitään. Ostin GB-digitalin, niin ei tarvitse viivoja ainakaan tihrustaa.
ON:Vatsaa juilinut/pistellyt/kihelmöinyt samaan tapaan ja välillä ollut etova olo. Myös alaselkää särkee. Lämmön mittasin juuri ja oli 36.8. Ihan huiman korkea mulle. Tässä kun oon mittaillut on lämmöt pyörinyt 36.3-36.8 välillä. Yleensä mulla lämmöt ollut alle 36. Ja tosiaanki uusia oireita muihin kiertoihin verrattuna on tämä kohdun kohdalla kihelmöinti, alaselän särky ja rintojen särky. Rinnat ei siis kosketusarat, vaan raskaan tuntuiset?! Aikaisemmissa kierroissa on nippailut munasarjojen kohdalta ja rinnat olleet kosketusarat. Hui, aina vaan jännittää enemmän.
-Solina kp23/25-29-
ja taustailen paljon. Ihanan paljon on plussia, onnea!
Itselläni kp22/24-28. Ei mitään oireita, ihmeellinen tunne kyllä...ovistestien mukaan olisi hedelmällisimmät päivät tässä kuussa olleet 3.-6.11. ja ne päivät kyllä olimme aktiivisia niinkuin usein muutenkin. Kierukka (kupari) poistettiin siis 2.11. aamulla. Mistä sitä tietää...:) Vielä ei ainakaan tuhruta niinkuin kaksi vuotta on tehnyt aina ennen menkkoja. Silloin oli kuitenkin kierukka ja se johtui varmaan siitä.
Onnea kaikille, erityisesti Evelle uuteen yritykseen!
Hienoa Eveliina että hommat hyvällä mallilla :) Jospa se nyt tärppäis ja loppuis piina.
Ja Onnea plussanneille, monella onkin piivapäivät edessä..kuin myös itselläni.
Josta puheenollen, maanantaina tilasin raskauskeijulta testejä ja ne ei tullut eilenkään!! :/ Miten ihmeessä näin hitaasti tulee, kun kirjelähetyksenähän ne lähtee ja vie maks.2päivää. Tympeetä. Taijan ostaa kaupalla käydessäni testejä. Jännityksellä ootan, onko viiva vavistunut toissa päiväisestä.. hope so.
Nyt on mentävä ettei jumi koko päiväksi tähän ja pääsee liikenteeseen.
Laittakaa tulemaan hyviä uutisia viikonlopulle :)
Lumikukka kp23 ja haalea plussa kp.19 ja 21
Basse: itse olen kerran ovistikkuja käyttänyt ja tuon vahvempaa viivaa en ikinä niihin saanut. Eli hommiin vain. :)
Aamupuuro: tuo testaamisen odottaminen on just pahinta. Järjellä yrittää itselleen selittää, että vielä ei kannata testata, mutta tunteet huutaa ihan jotain muuta. Viime kierrossa mulle tuli kerran kesken päivän ihan vimmattu halu päästä testaamaan ja eikun apteekkiin ja työpaikan vessaan. Järkevää.
Lumikukka: kiitos kun jaoit koskettavan tarinasi. Olet uskomaton nainen, onnea uuteen yritykseen!
Eve: tehtiinkö siirto tänään?
On: koko ajan jännittää ihan älyttömästi, että tuleeko täti. Tänään kp 36/28-32. Olen yrittänyt olla tulkitsematta itseäni ja oireita, mutta silti sitä miettii, että mitä jos nyt olisi tärpännyt. Ainoa huomaamani outo oire on se, että katsoimme avokin kanssa keskiviikkoiltana Prince of Persia -elokuvan. Sellainen aika turha toimintapätkä, mutta lopussa pari sai toisensa. Ja mitä teen minä: itkeä vollotan ihan hulluna, mitä en yleensä kyllä elokuvia katsoessa tee. Mutta yritän järkeillä, että tämäkinhän varmaan voi johtua kierrosta ja lähestyvistä kuukautisista.
Ja siis eilen testasin negan, eli kaipa siinä jo jotain olisi ehkä pitänyt näkyä. Yritän sinnitellä seuraavaa testaamista sunnuntaihin, jos täti ei sitä ennen tule.
Tiedän sen tunteen vessassa ravaamisesta ja tarkastamisesta oikein hyvin. Kävin eilen ainakin 15 kertaa vaan kattomassa.
Tosin nyt ei tarvi enää ravata, kun menkat alko aamulla. Että nyt on siis kp 1 /26 (24-27) yk 5.
Mun rakkaani oli kans niin pettyny, kun ei taaskaan onnistunu. Mut sitten se sano, ettei vauva vielä ole valmis tulemaan, että se tulee kun on valmis. :-)
Voimia ja onnea kaikille! Siirryn toiseen pinoon taustaileen...
Taitaa tää ikuisuuden kestänyt piina loppua! Menkat mitä ilmeisemmin tekee tuloaan, aamulla tuli rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä. Huokaisu. Tietää ainakin missä mennään. Tai sitten ei. Kierto kovin pitkä, joten seuraavaa taas odotellessa. Jos nämä nyt on menkat jotka on alkamassa.
Tänään kp 42/ 28-30. Aina olleet säännölliset, mikä lie viivästyttänyt ovista? Ei oo stressiä tai muuta, joka olis tän aiheuttanut, mutta sattuuhan näitä, näköjään.
Tässä nyt odottelen tuleko se täti käymään vai ei.
Ja täytyy sitten menkkojen myötä siirtyä elokuisiin, koska laskettu aika menis jo elokuun lopulle. :/
Ninnimari: Aivan sama stoori täällä, ravailin eilen vessassa koko päivä ja haaveilin raskaudesta kunnes illalla tuli menkat ja alusta taas :( Mun rakas lohdutti mua sanomalla että kyllä me vauva vielä saadaan, meillä on kaikki hyvin kun meillä on toisemme ja rakkautta ja meidän pieni vaan odottaa että se on valmis tulemaan.
Elokuisiin siis mennään.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja kunpa ei tule enää uusia elokuisia kuumeilijoita vaan pääsette odottajien puolelle :)
Onnenhelmi, Meibi ja Solina ainakin jännittää vielä, plussatuulia sylikaupalla!
Kirv@: Toivottavasti täti pysyy kaukana nyt!
Lumikukka: Joko viiva vahvistui? Jännittävää :)
kp 2/22-26, yk9
...Mussum, ettei sielläkään tärpänny, mutta onneks meillä on ihanat miehet tukena! Se on niiiin käsittämättömän iso ja ihana tuki, mikä kotoa tulee ja mä olen niin kiitollinen siitä!
Joo ette sitten enää muut tuu tonne elokuisiin, ku meette suoraan tonne odottavien puolelle! :-)
Tsemppiä siis muille jänskäilyyn!
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Taidan kotiin päästyäni laittaa paljon kynttilöitä, ihanaa musiikkia ja avata viinipullon ja odotella kultaa kotiin!
Meillä ainakin on lunta nyt mukavasti, parikytä senttiä ja muutama aste pakkasta - ihan talvifiilis ja joulukin kohta tulossa enkä oo muuten ainuttakaan lahjaa vielä ees miettinyt - mites te muut?
Meibillä, Lumikukalla, Kirv@lla aika kutkuttavat paikat siellä bd
Pahoittelut menkoista Mussumille ja Ninnimarille - ihanat miehet on teilläkin :)
Täällä ootellaan nyt jotain tapahtuvaksi, tänään ko 38/40. Oma mieli vaan soutaa ja huopaa, mitä mahollisesti omassa kropassa tapahtuu. Nyt ei oo lainkaan menkkatuntemuksia eikä kyllä nyt mitään sen erityisempiä olojakaan. Niin rasittavaa....! Mutta aattelen siten, että käy siten, ko on tarkotettu käyväksikin :)
Ninnimari: Nauti oikein ihanasta viikonlopusta miehesi kanssa, niin minäkin aion omani kanssa ja kertoa hänelle kuinka paljon rakastan ja arvostan :)
AmaliaJoel: Sullakin on jännät paikat menossa, toivotaan plussautumista! Ei malttaisi millään odotella mutta eipä tuota kroppaa voi hoputtaa ja tulos selviää joka tapauksessa, jännäillään ja toivottavasti et tuu elokuisiin perässä ;) En oo mitään joululahjoja miettiny, onkohan täs tuijoteltu ihan liikaa vaan näitä kehon tuntemuksia ja unohtuu välillä kaikki muu. No jospas sitä alkais jo suunnitteleen jotain mukavaa joulua varten :)
Elikkäs menin sitten vasta testaamaan tolla Apteekin omalla (poltteli sekin mua, vaikka eilen testin), vaikka sillä pitis testata vasta sinä päivänä, ko menkkojen pitis alkaa - mullahan ois parisen päivää niihin vielä. Mulla tuli testiajan puitteissa sellanen haamunhaamunhaamunhaamu, ko sitä testiä kääntelin ja vääntelin kädessäni. Piti oikein monta kertaa hyvässä valossa kattoa sitä, että onko se harhaa vaiko ei. Oisko sitten mun silmät halunnu nähä ihan omiaan vai voiko tolla testillä tosiaankin saaha haamun jo ennen tota menkkojen alkamispäivää...?!
Ja nyt muuten kävin kattomassa sitä tikkua uudemman (monesti ;) kerran, nii on siinä roskishaamu (tiiän, ettei tulosta saa tulkita enää testiajan ulkopuolella). Mulle ei oo ikinä noita roskishaamuja tullut....Iiiiks ;)
Halaukset tädin yllättäneille ja plussatuulia vielä Kirvalle ja muille sitä odottaville : ))
ON: Lämmöt kohonneet asteen verran normaalista eli ovulaatio ilmeisestikkin takanapäin, tuli hyödynnettyä kyllä ;-) Nyt vaan ei auta kun toivoa parasta .. seuraavat pari viikkoa. Hiton aika kun menee niin hitaasti! Onneksi on joulu "käsillä" ja tekemistä riittää, itse jo puolet lahjoista ostanut, ettei tartte änkeä ruuhkiin :-)
Hienoa Evis että hommat on valmiina siirtoon, jes! Tapahtuiko siirto (oliko ovis) siis tänään vai ensi viikolla? Saadaan taas samaan aikaan jännitellä, ihanaa ! Paljon peukkuja siirtoon ja nyt jos koskaan se pikkumyy pysyy, toivotaan parasta joululahjaa mahapaketissa!
Tänään ensimmäistä kertaa virkeämpi olo, tuntuu että olisin herännyt parin viikon horroksesta, ja olenkin hyödyntänyt sen uutteralla siivoamisella! Nyt ruuan pariin, kirjolohta kermakastikkeella perunamuusin kera, ja ehkä hitusen valkkaria ! Nam.
Ihanaa Perjantaita & viikonloppua kaikille!
kp 15/24-32 dpo 1
ps. Millä dpolla raskaus on aikaisintaan mahdollinen näkyä? Oottelen innolla tulevia viikkoja!
--muoksmuoks
AMALIA! Oi vitsi, mulle roskishaamukin merkkaa, en tajua miten ne voi muka muuttua (tiedän että voi.. mut..) jos raskaushormonia ei erity? Toivotaan et viiva vahvistuu, jännää! :-))
Haamu on haamu ja haamu on viiva. Viiva on PLUSSA! Nyt sun tarttis tehdä toinen testi jollain ns. herkällä. Kutkuttavaa :). Roskishaamu on taas viiva, joka tulee yli 10 min testin teosta, testin, jossa ei testiajassa ole ollut mitään. Mulle tuli ekaa kertaa elämässä nyt noita, ja se cb:n plussa tuli ihan värikkäänä, selvänä plussana, mutta yli 10min teosta. Harmi,e ttä menkat päällä. Kolhti uutta yritystä..
Peukkuja kaikille
ILTIS (nyt jo elukuisten puolella) kp 4/ 36-38
Ainakin ystävälläni, jolla on migreenia ja on jo kahden onnellisen pojan äiti, lisääntyi päänsärky eritoten alkuraskaudesta. Johtuu varmaan hormonien heittelystä jne - mut muistelen että loppuraskaudessa sitä ei tainnut enää olla..
Kuitenkin mahdollinen raskausoire tuo päänsärky on, ehdottomasti :-).. Siinä missä vetelä/kipeä-muteikuitenkaankipeä olokin ;) Plussatuulia!