***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Mahtista Nirsku - onneaponnea! :D
Toivottavasti Evelina sun selkäs ei pahasti prakaa ja saisit sen pian elpymään. On toi selkävaiva niin viimistä hommaa, ettei tosikaan. Ja hyvältä toi sun ruokahommelis kyllä kuulostaa - suuresti tsemppiä siihen ja muista sitten, että täältä saa taustatukea bd Se jäi mainittematta aiemmasta viestistäni, että (varmaan tiiätkin sen jo) syöminen säännöllisin väliajoin on a ja o. Ja oispa se muuten mahtavaa, jos sulla ovis osuis torstain jälkeen, ko sulla se ultra.
Mutta nyt taijan painua petiin...
..ja erityisesti heti alkuun NIRSKULLE (taisin laittaa jonnekin viestiin Ninniksi sinut, anteeksi siitä ;) ) ONNEA plussasta!!!! Ihanaa!!!
KYSYMYS: Te, jotka nyt plussanneet, osaatteko sanoa tarkalleen (tuntuupa typerälle kysyä tällaista) milloin olette olleet yhdynnässä (kun en viittinyt ihan panna-sanaa käyttää ;D )ovisaikaan tai sen lähellä, sen jälkeen ja monestiko? Meillä jäi tässä oviksen eteen yksi - kaksi päivää ja kaksi-kolme pv jälkeen, ei tärpännyt. Miehen harrasteet ja työt häiritsee. Tarttis katkaista sen kinttu tai jotain, niin olisi vähän PUUHAA täällä kotona :D. NO ei kai, kunhan kyynelien seasta yrittelen olla huumorinainen.
ILTIS kp 1/ 36-38, siirtynee piakkoin elokuisiin. On siellä sentään tuttuja...
IHANAA!!! Plussia tullut.. Onnea hurjasti
Jopas tämä nytten pätkii tätä mun tekstiä.. Kokeilen vielä, ja sitten lopetan :D
IHANAA!!! Plussia tullut.. Onnea hurjasti
IHANAA!!! Plussia tullut.. Onnea hurjasti!!!
Tervetuloa uusille mukaan :)
ON:Täällä on tämä kuuluisa piinaviikko menossa. Olo aika outo. Vaikea kuvailla. Lämpöä oli normaalia enemmän, 36,2. Normaalisti kun on reippaasti alle 36. Sitten alaselkää alkoi nyt illasta juilimaan, rinnat tuntuu painavilta?! Ja menkkoja edeltävää turvotusta ei kyllä ole. Ja kohdunnapukka ylhäällä ja kova (jee!). Että katsellaan. Tiputaanko kovaa ja korkealta vai olisko tärpännyt. En edes muista monesta yristyskerta menossa :D Alkuvuodestahan jätin pillerit pois, mutta vissiin joskus keväästä sitten yritystä ollut ahkerammin.
Solina kp21/25-29
itte tein tossa just testin.ja ei se haamu ollu mun kuvitelmaa..:)kyllä siihen nimittäin nyt ihan viiva tuli ei tarvi tihrustaa! jee! nyt vaan ootelen josko pieni pysyy matkassa..
iltatähtöselle: mulla oli hedelmässisimmät päivät pe-ke ja harasteltiin muistaakseni pe,la ja sit vasta ti.koska ukko oli niin väsyny ku oli vkolopunkin töissä..
nelkku kp 24/28 dpo9
Mahtava juttu - onnea viivasta! :D
En ole moneen päivään ehtinyt käymään täällä ja voi hyvänen aika, täällähän on todella paljon iloisia uutisia! Ihan valtaisan paljon onnea kaikille plussanneille. Ja nyt plussaonnea myös kaikille meille, jotka vielä jännäämme ja teille, jotka siirryitte uuteen yritykseen.
Ja sitten vähän omaa napaa. Mulla on kp 34. Kierrot olleet 28 ja 32. En ole tuntenut tässä kierrossa oikeastaan mitään muuta ihmeellistä, kuin että joitakin päiviä sitten tunsin jomotusta munasarjojen kohdalla. Mutta ei rintojen arkuutta, ei mitään. Ja edellisessä kierrossa olin tuntevinani kaikki mahdolliset raskausoireet...
Testasin negan eilen aamulla. Katsotaan nyt miten käy. Olen onnellinen siitäkin, jos kierto vähän venyy. Lyhyemmällä kierrolla seuraava mahdollinen ovis olisi sattunut varmasti lomareissuni aikaan. Ja olen reissussa ilman avokkia...
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Oon kyllä lukenut teidän juttuja mutta en kirjoitellut. On ollut vähän kiireitä.Ensikisi onnea kaikille plussanneille! Mahtavaa että plussia ropisee tänne.
No niin ja sit omaa napaa...näyttää taas siltä että täti kurvaa paikalle :( Mä oon jo toukokuusta toivonu toista lasta, mutta ei kai sitä nyt sit suoda meille lähiaikoina...oon päättäny et varaan gynelle ajan kahden viikon päähän. Sit pitäis ovis olla just ovella.Ainakin sit tietää että kaikki on ok.
Peukkuja pitelen kaikille joille testipäivä lähenee.:)
Terv.vähän surumielinen Dansku...
Täällä jälleen aamulla heräsin nenä tukossa..ehkä viikon verran ollu aina aamulla nenä tukossa, mut sit se jää siihen ja samoin huomasin tossa, et mahakin ollu viikon verran sekasin aina aamulla? Miltään ennen menkkoja- oireelta ei kyllä tunnu..? Kuitenkin sellanen hirmu hyvä fiilis on itellä, et kaikki on kehossa tosi hyvin..En tiedä..kuvittelenkohan vaan tän kaiken? Jos kävis tänään testikaupoilla?!
Mites muiden aamut?
Mulla on nyt joku ihme huimaus päällä, ollu parisen päivää ja se on jotenkin inhottavaa. Ei kuiten pyörrytä, mutta sellasta ihmevippausta. Ei ikinä oo tämmöstä mulla ollut! Nälkä on kadonnut johonkin, eilenkin söin vasta ekan kerran 5 maissa.
IinaSofia: Mulla oli muuten kans viime viikolla nenä aina aamusin tukossa ja on muuten ollu tälläkin viikolla.
kaikille plussan saaneille! Hienoja uutisia :)
Itse olen siirtynyt elokuisiin ja menossa jo kp 13/26. Mullakin IinaSofia on ollut parina aamuna nenä aivan tukossa ja räkää tulee mieletön määrä ja aika flunssainen olo. Mut sit päivällä ei enää niin ihmeellistä ole..tosin mulla on vasomotorinen nuha, eli nenää vuotaa aina ja koko ajan, mut kyllä flunssan erottaa. No täähän on sitä räkäistä vuodenaikaa,jeij :)
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti ei nähdä elokuisissa :)
Olen tehnyt nyt noita ovistestejä muutaman päivän ja ongelma on siis tämä:
Toissapäiväinen testi näytti haaleaa viivaa ja oli oviskipuja. Eilinen testi näytti jo vahvempaa viivaa muttei läheskään yhtä tumma ollut kuin kontrolliviiva ja oviskivut olivat kovemmat kuin ed. päivänä. Ja sitten äsken tehty testi oli täysin nega. Enkö mä siis ollenkaan ovuloi, kun ohjeissa lukee, että testiviivan pitäis olla vähintään yhtä tumma kuin kontrolliviivan jotta LH olis noussut??? Kokemuksia? Oon yrittänyt tehdä testin joka päivä samoihin aikoihin, paitsi äskeisen..
T: Hätääntynyt greippimehua kittaava Viiwi
Tää tyttö teki nyt viimoset testit kp 40 kunniaksi ja rimpauttaa itselleen ajan lääkäriin. Kyllä nyt rumasti sanottuna VITUTTAA! :/ Puuuuuuuh!
Wiiwi82: Ei minullakaan tullut viivasta yhtä tummaa, kun tein ovistestejä. Vaikea noita on kyllä tulkita :( Mutta jos sulla selvät ovisoireet ja limat, niin etköhän sä ovuloi :) Digitestit lienee helpoimpia, mutta perhanan kalliita.
ON: Täällä vaivaa aivan kamala nälkä. Outoa. Ja lämpöjä olen mittaillut, pyörivät 36,5-36,8 hujakoilla. Ja täällä kanssa nenä aamulla ihan tukossa, puoleen päivään mennessä helpottaa. Ei kyllä flunssalta vaikuta. Pientä nippailua masussa ollut, muuten aika ok olo. Sellainen kummallisen seesteinen?! Jännäksi menee.
Solina kp22/25-29
Mulla kans ollut edelliset kierrot 40 ja en tosiaan oo ees miettinytkään, että pitäisköhän se lekurissa käyä. Kerran mainittin tosta nuorimmaisen 1 vee neuvolassa, mutta eipä sitä sen kummemmin mietitty.
Taijampa itekkin käyä tänään testin ostamassa ja aamusta tekasta sen, vaikka tiiän toisaalta olevan vielä aivan liian aikasta testata, ko yleensä mun plussat tulleet tosi myöhään.
Täällä on monella nyt oviksen tikuttelut meneillään niin kuin mullakin. Voin suositella lämpimästi tuota clearbluen hymynaamatestiä. Minäkin testasin aina ennen niillä halvoilla tikuilla ja pähkäilin, että onko viiva nyt yhtä tumma vai tummempi. Tuossa hymynaamatestissä ei sitä ongelmaa ole, hymy tulee tikkuun kun ovis on käsillä. Mutta huono puoli on se, että on sika kallis ja sisältää vain 7 testiä eli kalliiksi tulee niille joilla kierron pituus kovin vaihtelee.
Ou jee, huomenna saan kuulla, tehdäänkö pas nyt tähän kiertoon vai myöhemmin. Toivottavasti nyt, sillä laskin, että joulutauko tulee just mun siirtoajankohtaan eli sitten se siirtyisi tammikuulle jos ei nyt pysty. Olis maailman ihanin joululahja kyllä saada positiivinen r-testi ennen joulua.
Voi Kirva, miten sulla nyt noin kestää se plussan tulo, plääh. Onko sulla ennen ollut noin pitkiä kiertoja? Jospa sullakin on niin kuin Amalialla muistaakseni, et testi näyttää plussaa vasta tosi tosi myöhään. toivotaan niin.
Kiitos vastauksista! Mulla kyllä kierto tosi säännöllinen, joten tota clearblueta vois seuraavassa kierrossa kokeilla. Jotenkin vaan odotin, et tottakai tulee vahvat viivat kun oireet on tosi selkeet kuitenkin. Noista limoista en osaa oikein sanoa, kun on tullut pupuiltua jo muutamana päivänä tässä :) Noh, yritystä on ainakin jos ei muuta!
Tsemppiä evelinalle huomiseen ja pitkää kiertoa tuskaileville myös!
Ja niin se hana aukesi, oudosti kylläkin: eilen vain vähän ruskeaa vuotoa ja tänään ei mitään. No, eiköhän se jatku pikapuoliin... :(
Elokuisiin ->
Sinnie
kp2(?)/jotain epämääräistä
ihanaa, ettei se täti nyt ihan totaalisesti suuttunutkaan kun plussia paukkuu. Hih en näköjään malta pysyä pois täältä;-)
Eiköhän se tärähdä kohta Amaliallekin ja Kirvalle ja muillekin jännääjille. Tulette sitten viihdyttämään meitä tuonne elokuisiin ihan muuten vaan.
Juu Amalia, käännytä vaan mun puolesta ei haittaa. Muuten toi systeemi on mun mielestä hyvä, mutta kovien rasvojen puolesta en liputa. Eli ajattelin nyt koittaa sillai, et jätän hiilarit varsinkin nopeat vähemmälle, lisään protskuja ja kasviksia ja hedelmät ja marjat tietty kans. Vähän pähkinää ja hyviä rasvoja. Kiitos tosta chilijutusta. Nyt muistankin, että se lisää verekkyyttä ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. En vaan hirveesti pysty liikkumaan kun on toi ruoto taas kipeänä, mutta normikävelyä koirien kanssa onneksi onnistuu, mut ei oikein mitään hikiliikuntaa.
Nirsku mainitsi noista unista niin näin pari yötä sitten unta et sain plussaa tikkuun. En ole koskaan ennen nähnyt sellaista unta. Toivottavasti tulee nyt seuraavasta sitten. Mulla jo juilii munasarjoja siihen malliin, että ovis lähestyy. Vaikka nyt on vasta kp 8 eli kovin aikaista, mutta tiedä häntä miten nuo viime kerran hormonimäärät sekoittaa kiertoa. Aina mulla on luomusti ollut tasan 30 ja oviksenkin bongannut. Mutta aloitan testaamisen varmuudeksi jo huomenna ettei mene harakoille.
Terkut Evis kp8/30 yk miljoona