Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea tilanne! Auttakaa hölmöä sekavassa tilanteessa.

Vierailija
10.09.2010 |

Eroamme mieheni kanssa ja minä jään asumaan vuokrataloon, minkä vuokra on 1000e. Päälle tulevat lämmityskulut sekä jätemaksut yms. Vuokrasopimuksen purku ei ole mahdollista, sillä se on tehty vuodeksi kerrallaan.

mun palkkani on 1400e netto, lisäksi lapsilisä kahdesta lapsesta.

Omistamme puoliksi mieheni kanssa asunnon, minkä todennäköinen myyntivitto on tällä hetkellä n. 60.000e.

mies ei halua, että asunto myydään.

Onko minulla hadollisuutta saada asumistukea?

tein laskurilla laskelmia, mutta ne astavat tulokseksi nolla euroa. voiko tuo olla mahdollista?

jos nyt jätetään huomioimatta omistusasunnon tuottama varallisuus, kuinka on mahdollista, että näin pienillä tuloilla ei voi saada asumistukea?

tilanne on järjetön.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se laskuri aika kattavasti pitää paikkansa. Kelahan ottaa huomioon bruttotulot, ei netto. Minulla 3 lasta ja bruttotulot n.3300 e /kk ja vuokra 753/kk an saa asumistukea.

Sosiaalivirasto ottaa tietyn summan huomioon toimeentulotukea laskettaessa, en muista mitä se on yh:lle kellä 2 lasta.

Kuvittelisin että myös sanovat että asunto myyntiin tai latiakaan ei tipu. Voivathan sieltä hetkellisesti auttaa, ennenkuin saatte asunnon myyntiin. Ei kait voi olla yksin miehesi päätös myydäänkö asunto vai ei.

Elatustukeahan tulet saamaan molemmista lapsista, sen summan sovitte sitten kun elatusapupäätöstä teette.

Jaksamista!

Vierailija
2/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti omistamanne asunto joko myydään tai sitten miehesi maksaa sinun pihalle siitä. Ei ole yksin miehesi päätös mitä asunnolle tehdään. Kannattaa ottaa selvää voiko tuon vuokrasopimuksen kuitenkin purkaa vedoten odottamattomiin muutoksiin perheolosuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttotuloni jäävät 2300e/kk.

On myös niin, että jos asunto myydään, ja saan siitä tulevat rahat, on kovin järjetöntä kuluttaa niitä pelkkään elämiseen.

Niinhän siinä kävisi, jos palkkatuloni ei riitä kattamaan tälläkän hetkellä menojani.

Tuntuu paskamaiselta, että vaikka olen opiskellut korkeakoulututkinnon, ja teen ahkerasti työtä, minulla ei ole mitään mahdollisuuksia taata lapsilleni jatkossa heidän kodiksi tuntemaansa paikkaa..

Vierailija
4/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä että pääsisitte sovinnolla päätökseen asunnon myymisestä. Jos nimittäin on niin, että tuo puolikkaan asunnon omistus aiheuttaa sinulle taloudellisia ongelmia, sinun ei ole pakko hyväksyä miehesi ehdotusta yhteisen omaisuutenne jakamisesta ja hallinnasta eron yhteydessä. Jos eroatte, sinun ei ole mikään tarvis tyytyä tilanteeseen, jossa asuntoa ei myydä siitä syystä että miehesi ei halua tai hän saa asunnosta peräti jotain etua. Jos ex-miehesi etu aiheuttaa sinulle ongelmaa, et tietenkään suostu hänen ehdotukseensa. Esittämällä lakimiehelle tai oikeudelle laskelmat siitä, että asunnon myymättömyys aiheuttaisi sinulle ongelmia, on mahdollista että miehen on on oikeuden päätöksellä maksettava sinulle puolet asunnon käypäisestä arvosta. Silloin hän tietenki saa pitää asunnon, mutta sinä saat omasi pois. Näin arvelisin. En ole lakimies...

Ero on helpoimmissakin tapauksissa rankka juttu. Vaikka se ei olisi sitä tunnelatausten vuoksi, eroon liittyy paljon käytännönasioita, jotka pitää jaksaa hoitaa ajallaan. Siksi ehdotan että pidät tiukasti puolesi tuossa asuntoasiassa. Nyt kannattanee nähdä vaivaa, ettei eron jälkeinen elämä olisi tarpeettoman raskasta.

Vierailija
5/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se laskuri aika kattavasti pitää paikkansa. Kelahan ottaa huomioon bruttotulot, ei netto. Minulla 3 lasta ja bruttotulot n.3300 e /kk ja vuokra 753/kk an saa asumistukea. Sosiaalivirasto ottaa tietyn summan huomioon toimeentulotukea laskettaessa, en muista mitä se on yh:lle kellä 2 lasta. Kuvittelisin että myös sanovat että asunto myyntiin tai latiakaan ei tipu. Voivathan sieltä hetkellisesti auttaa, ennenkuin saatte asunnon myyntiin. Ei kait voi olla yksin miehesi päätös myydäänkö asunto vai ei. Elatustukeahan tulet saamaan molemmista lapsista, sen summan sovitte sitten kun elatusapupäätöstä teette. Jaksamista!

Mulla bruttotulot vuodessa 36000, vuokra 950 ja saan 47 euroa asumistukea, kolme lasta.

Vierailija
6/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt kunnan oikeusaputoimistossa?

Saisit vähän asiapohjaa juuri tuohon omaisuuden ositukseen. Järki mulla sanoisi, että "ei halua myydä" -tapauksessa, sinulla on oikeus saada kuitenkin omaisuutesi likvidoitua, eli miehesi maksaa sinut ulos sillä hinnalla, joka tällä hetkellä on pätevä. Hän voi sitten myydä sen omaan piikkiinsä "voitolla" kun katsoo ajankohdan olevan oikea, mutta se on sitten ihan eri asia.

Varmaan myös pankista saa juristin apua tähän.

Oletan, että teillä on asunnostanne vielä velkaa ja teidän pitää järjestellä laina-asioitannekin.

Vierailija
7/7 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vaikuttaa myös Kelalla. Eli jos Kelan mukaan asut liian suuressa asunnossa, et saa asumistukea.

Ja tietenkin mies maksaa sinulle puolet asunnon arvosta, jos ei halua sitä myydä.

Miksi sovitte, että sinä jäät kalliiseen vuokra-asuntoon? Miksei mies jää? Ja sinä etsit halvemman kämpän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi