Onko normaalia, että "ystävä" kertoo olevansa ihastunut/rakastunut mieheeni?
Yksi ihminen, jota olen pitänyt ystävänäni, yhtenä niistä läheisimmistä kertoi tässä vähän aikaa sitten olevansa ihastunut ehkä jopa rakastunut mieheeni. Jo ennen tätä on aina kadehtinut sitä millainen mies minulla on tai tällaisen kuvan on puheistaan saanut kun on sanonut toivovansa oman miehensä olevan samanlainen kun minun.
Meillä jaetaan lastenhoito, kotityöt ym. niin, että molemmilla on sitä omaa aikaa käydä harrastuksissa tmv. ja pidetään myös huolta, että on kahdenkeskistä aikaa. Sukulaiset tai muut tutut eivät auta lasten hoidossa, mutta palkkaamme hoitajan muutaman kerran vuodessa ja olemme esim. pidennetyn viikonlopun kaksin millon missäkin.
En ole tuon jälkeen ollut yhteydessä tähän ystävääni, hän olisi halunnut yhtenä päivänä nähdä, mutta kieltäydyin tekosyyllä. En tiedä haluanko enää olla tämän ihmisen ystävä.
Olen itse ollut ihastunut yhden tutun mieheen ollessani itse sinkku, mutta ei minulle olis tullut mieleenkään mennä kertomaan tunteistani tälle tutulle.
Tuli vaan jotenkin semmonen olo, että voinko enää luottaa tähän ystävääni. Mahdankohan ylireagoida??
Kommentit (57)
joskus vuosia sitten oli tilanne jossa mun ystävän mies oli ihastunut muhun ja minäkin tunsin ihan pikkasen vetoa häneen.Oli jopa valmis jättämään perheensä johon kuului 3 pientä lasta.Hautasin niin sanotut tunteeni ja jätin asian siihen.En olisi voinut elää itseni kanssa jos sen tempun olisin tehnyt.Ystävättäreni ei tiedä vielä tänäkään päivänä tuosta jutusta mitään eikä koskaan tule tietämäänkään mikäli minusta riippuu.
Onko hän mahdollisesti sählännyt miehesi kanssa jotain selkäsi takana ja kertoi tunteistaan sinulle siksi, ikäänkuin pohjustukseksi? Jotta pettämisen voisi pistää sen piikkiin kun "olen vaan niin rakastunut häneen ei sille mitään voinut" ym. kakkosnaisten säälittävää potaskaa...
En tietenkään voi varmaksi tietää, mutta silti sitä on todella vaikea uskoa.
Mieheni kun käy suurin piirtein kerran vuodessa yksin baarissa, hän on sanonut, ettei häntä kiinnosta mennä baariin yksin vaan haluaa mennä sinne kanssani, jos menee. Ja ei, tämä ei ole minun ajatukseni, olen sanonut miehelleni monesti, että voisi mennä baariin yksin, ei se minua haittaisi, mutta mies sanoo aina saman vastauksen. Ystäviensä kanssa ja harrastuksissa on säännöllisesti ja tottakai tuollonkin voisi käydä minua pettämässä, mutta uskon, että jos pettäisi tai olisi pettänyt niin huomaisin sen kyllä hänestä. En usko, ettei se mitenkään näkyisi miehestäni.
Luotan kyllä parisuhteeseemme ja mieheeni, ettei minua petä, mutta en ole varma haluanko olla enää tuon ystävän kanssa tekemisissä, joka ei voi pitää tunteitaan omana tietonaan.
ap
ton "tunnustuksen" voi ottaa niin monin tavoin..
Mulla on kanssa mahtava mies, niinkun ulkopuolisten silmiin (siis tykkään toki itsekin ;) ), juuri sellainen omistautuva, rakastava, alati avulias, epäitsekäs, lapsirakas, hoitaa kotia, tekee töitä, arvostaa minua, antaa mulle vapaa-aikaa mielinmäärin, ei juo, ym ym.
Monet ystäväni ovat kehuneet, kuinka ihana mieheni on.
Se on kuitenkin vain ihan tervettä ns. ihastelua, ei ihastumista.
Jos ystäväsi ja miehesi eivät ole juurikaan tekemisissä, en mitenkään usko että ystäväsi olisi RAKASTUNUT mieheesi...
Mutjoo, hölmö kun tuollasta menee sanomaan...
minäkin ihailen bestikseni miehen 50% osallistuvaa tapaa tehdä isyyttä- en silti alkaisi parisuhteeseen tuon miehen kanssa ikimaailmasssa
että sinun on todella vaikea suhtautua siihen, mitä hän sanoi. Ehkä ystäväsi on vain hiukan turhan lörppö eikä tarkoittanut muuta kuin että ihailee miestäsi/on kateellinen onnestasi.Ehkä hän ajatteli, että olisit imarreltu. Kysy, miksi kertoi ihastumisestaan sinulle. Minusta on tosi luonnollista, että ihastuu johonkuhun tuuttuun mieheen. Ainahan ympärillä on kiinnostavia ja ihania ihmisiä, eikä se sokeuta, vaikka olisikin itse naimisissa. Asian voi kuitenkin pitää omana tietonaan ja antaa kuivua itsestään kasaan.
Vaatii melko tavalla rohkeutta tunnustaa tuollaista. Jos ystäväsi ei aio saalistaa miestäsi, eikä ole sitä jo yrittänyt, niin ihmettelen mitä pahaa hän on tehnyt ansaitakseen sinun vihasi ja epäluottamuksesi.
Tunteitaan on vaikea kontrolloida, mutta tekojaan pystyy jokainen halutessaan valitsemaan. Minusta hän valitsi oikein: kertoi asiasta sinulle, sen sijaan että olisi selkäsi takana alkanut vampata miestäsi.
ja häneen voi luottaa.Varmaan se sitten kertois myös jos suhde sun mieheesi.
joskus vuosia sitten oli tilanne jossa mun ystävän mies oli ihastunut muhun ja minäkin tunsin ihan pikkasen vetoa häneen.Oli jopa valmis jättämään perheensä johon kuului 3 pientä lasta.Hautasin niin sanotut tunteeni ja jätin asian siihen.En olisi voinut elää itseni kanssa jos sen tempun olisin tehnyt.Ystävättäreni ei tiedä vielä tänäkään päivänä tuosta jutusta mitään eikä koskaan tule tietämäänkään mikäli minusta riippuu.
tässäkin on käyty rajan väärällä puolella. En jaksa uskoa että ihan tavallisella perhevierailulla kahvipöydässä ko. mies on kertonut että voisi jättää perheensä vuoksesi. Kahden kesken kertonut. Miksi olet kahdenkeskiseen tapaamiseen suostunut?
ei ollut siis kyse mistään kahdenkeskisestä tapaamisesta.Mitään ei tapahtunut enkä koskaan olisi antanut tapahtuakaan en ole sen luonteinen että puukottaisin parasta ystävääni selkään.Siltikin en voi olla miettimättä että minkälainen tämä mies on kun on ihan itsekseen jossain kapakassa pokaakoo naisia ym..Siinä mielessä minun olisi pitänyt ehkä kertoa ystävälleni.Siltikin uskon ja näen että mies rakastaa ystävääni.
tässäkin on käyty rajan väärällä puolella. En jaksa uskoa että ihan tavallisella perhevierailulla kahvipöydässä ko. mies on kertonut että voisi jättää perheensä vuoksesi. Kahden kesken kertonut. Miksi olet kahdenkeskiseen tapaamiseen suostunut?
Mies veti siis viinaa. Kännipäissään tulee sanottua kaikenlaista typerää. Tuskin oli tosissaan!
Mies veti siis viinaa. Kännipäissään tulee sanottua kaikenlaista typerää. Tuskin oli tosissaan!
Mies jopa harmitteli sitä että ei ollut tavannut minua aikaisemmin.Ja oli jo silloin ihastunut minuun pian sen jälkeen kun oli alkanut ystäväni kanssa, se tuntui todella pahalta.Nooh...mutta laitetaan se viinan ja rankan pikkulapsiajan piikkiin.Siltikin jos mieheni jollekin noin lepertelisi vaikka viinapäissäänkin niin ei se aivan normaalia olisi.
Vaatii melko tavalla rohkeutta tunnustaa tuollaista. Jos ystäväsi ei aio saalistaa miestäsi, eikä ole sitä jo yrittänyt, niin ihmettelen mitä pahaa hän on tehnyt ansaitakseen sinun vihasi ja epäluottamuksesi.
Tunteitaan on vaikea kontrolloida, mutta tekojaan pystyy jokainen halutessaan valitsemaan. Minusta hän valitsi oikein: kertoi asiasta sinulle, sen sijaan että olisi selkäsi takana alkanut vampata miestäsi.
tiedä vaikka yrittäisikin vampata ap:n miestä jonkun ajan kuluttua. Aivan hyvin saattaa pohjustella "parempi nainen voittakoon-kisaa". AP:n kaveri on sitä mieltä että oli rehellinen ja ap oli tietoinen asiasta, eikä hän kenenkään selän takana puuhastellut.
Epätodennäköistä mutta mahdollista.
niin ei siitä ehkä kannata ottaa sen kummempia kredittejä LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!
Ap:lle , ei ole normaalia ei.
Kerroit että itsekin olit ihastunut ystäväsi mieheen. En edelleenkään ymmärrä miksi lähdit edes kuskiksi? Halusit viettää aikaa ystäväsi miehen kanssa?
not me! Mikä tässä olikaan pointti? Turhanpäiväinen ketju...
Kerroit että itsekin olit ihastunut ystäväsi mieheen. En edelleenkään ymmärrä miksi lähdit edes kuskiksi? Halusit viettää aikaa ystäväsi miehen kanssa?
en halunnut että ystäväni jää leskeksi tai lapset isättömiksi.Heillä oli silloin jotain riitaa ym ja siksi mies niin tuohtunut.En halua muistella monen vuoden takaisia juttuja enää.Hyvä mies se kuitenkin on ja rakastaa ystävääni siitä olen varma.Minullakin on jo oma perhe ja ihana mies.
oli vähän kierompi. Minulla ja miehelläni meni aikanaan vähän huonosti ja totta kai hyvälle ystävättärelle uskouduin tunteistani yms. Jossain vaiheessa tämä ystävä alkoi maalailla kuvia, että jos mieheni vaikka löytäisi uuden, joka olisi ihan ok. Minä saisin nauttia sinkkuelämästä ja voisin turvallisin mielin jättää lapset hoitoon miehelle (+tämän uudelle naiselle) niin usein kuin haluaisin jne. jne.
Seuraavaksi tämä ystävä sitten tekikin "siirron" mieheni suhteen. Sain heti, samana iltana, tietää, että jotain on tapahtunut, mutta en yksityiskohtia.
Jokin aika myöhemmin ystävätär sitten tunnusti olleensa jo pitkään ihastunut/rakastunut mieheeni ja haaveillut yhteisestä tulevaisuudesta yms.
pientä ihastumista/ihailua voi tapahtua kelle tahansa, mutta aikuisen ihmisen pitää osata hallita omia tunteitaan, eikä rakastua etenkään kaverin mieheen.
---en usko että itsekään haluaisin olla semmoisen henkilön ystävä, ystävän mies on iso EI !!!!!