Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyttäneet ns. synnytykseen valmistautumisöljyä

Vierailija
31.08.2010 |

tms. öljyä välilihaan ennen synnytystä. Pohdin vaan, että ehkäiseekö tai lievittääkö repeämiä. Vai olisiko niiden synty kuitenkin vain lapsen asennosta ja koosta, synnytyksen nopeudesta ja äidin kudostyypistä johtuvia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tieteellistä näyttöä mulla tässä tukena, mut jotenkin en jaksa uskoa että se mitenkään vaikuttais. Eihän se mahanahkan rasvaaminenkaan oikeesti niitä arpia ehkäse, tulee jos on tullakseen. Kaikille ei tuu, vaikkei rasvaiskaan. Ite ratkesin perusteellisesti vaikka rasvasin. Tuskin kukaan alapäätään venyttelee vauvan pään kokoseks, toisilla repeää ja toisilla ei. Ite repesin, mutta en kyllä ruvennu mitään öljyjä levittelemään, että tiedä häntä..

Vierailija
2/5 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvasin viikkotolkulla Weledan ihan kamalan hajuisella öljyllä. Lopputulos oli imukuppisynnytys ja eppari. No, eipä revennyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tieteellistä näyttöä mulla tässä tukena, mut jotenkin en jaksa uskoa että se mitenkään vaikuttais.

mutta oikeastaan haluaisin uskoa, että öljyäminen voi vähentää repeämistä. Kertokaa toki, ne joilla on kokemusta.

Ap

Vierailija
4/5 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvailin ja venyttelin ahkerasti pari kuukautta, kun pelkäsin kamalasti synnytystä ja repeämiä. Ei ollut mitään hyötyä, kudokset ei joustaneet juuri yhtään ja piti leikata eppari ja vielä suurentaakin sitä, kunnes mahtui vihdoin tulemaan.

Vierailija
5/5 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sainkin muutaman repeämän. Synnytin lähes 4,5 kiloisen vauvan ja imukuppiakin käytettiin. Luulen, ettei mitkään öljyt voisi estää repeämiä tuossa tilanteessa.

Sen sijaan uskon, että säännöllinen aamuin illoin tapahtuva vatsanahan rasvaus esti raskausarvet. Kudostyyppini on repeävää, koska takamukseni ja reiteni ovat aivan arvilla teinivuosista lähtien. Rintoihin tuli raskausarpia, kun olin lopettanut rasvauksen siinä uskossa, ettei niitä enää kuukauden kuluttua synnytyksestä voisi tulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi