Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Mitä sanon lapsettomalle kaverilleni, joka ei tajua etten JAKSA?

Vierailija
23.08.2010 |

Olen alle vuoden vanhan vauvan yh, ja jouduin palaamaan jo töihin. Työ on hoitotyötä, ja fyysisesti rankkaa. Vuorot vaihtelee ja vapaapäiviä on milloin sattuu. Olen aivan loppu, mulla ei ole kuin päiväkoti hoitoapuna.

Kun vapaapäivä koittaa, siivoan monen päivän tavaraläjiä, pesen pyykkiä ja yritän edes vähän rentoutuakin - vauvan kanssa. Kaveri haluaisi bilettämään tai muuten vaan aikaa kuluttamaan meille. Ollaan muutaman kerran sovittu yövierailuista (kaveri asuu kaukana), mutta sitten on tullut jotain mulle tai kaverille. Sairautta tms.

Nyt oli taas sovittu, että tulee, mutta kahdeksan päivän työputken jälkeen musta on mehut pois. Jouduin tekemään ylimääräisiä vuoroja sairastapausten vuoksi. Koti on oikeasti todella saastainen tällä hetkellä, ja itse olen pää ja hartiat jumissa, silmät ristissä täällä vauvan kanssa.

Sanoin kaverille, että tällainen tilanne, en jaksa, anteeksi. Kaveri suuttui, ja sanoi tulevansa paikkakunnalleni sitten vaikka hotelliin, koska ei enää jaksa olla kotonaan. Mä kärsin täällä huonoa omaatuntoa miljoonasta asiasta, miljoonasta velvollisuudesta joka paikkaan.

Mitä sanon kaverille? En halua tai jaksa riidellä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanteesi on tosi raskas. Ihmettelen, kuinka jaksat ja onko tuo edes hyväksi sinulle itsellesi ? Olisiko parempi olla kotona ja elää pienemmällä rahalla, esim. vielä yksi lisävuosi ?

Tai hakea vaikka kouluun nyt yhteishaussa tai jotain.

Ehdotan vain, koska itsekin olen alle 1-vuotiaan yh, ja meno on täällä sitä luokkaa, etten ikinä jaksaisi tehdä mitään fyysisesti rankkaa työtä tämän lisäksi. Juoksen vauvan perässä 24 / 7.

Kouluunmenokin hirvittää.

Oikean ystävän pitäisi ymmärtää sinua, tai vaikka tarjoutua tulemaan avuksi ja siivoamaan.

Tsemppiä!!!!

Vierailija
2/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä hänet apuun siivoamaan jne. Istutte mukavan koti-illan ja menette aikaisin nukkumaan. Jätätte alkoholin pois ja menette vaikka kävelylenkille. Näin minä tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei sentään siivoamaan rupea tms. mutta ehkä kaverisi voisi olla vauvasi kanssa hetken, kun käyt yksin kaupassa. Teette yhdessä ruokaa tai kaverisi yksistään. Itse tykkäsin, että vauvan kanssa oli helpompi olla kotosalla, kun seurana oli joku toinenkin jolle saattoi aina välillä antaa lapsen käsistään.

Vierailija
4/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on lapsi, niin sun on aika kasvaa aikuiseksi. Kaverisi voi vielä elää lapsuuttaan / nuoruuttaan, mutta sulle ei nyt enää pätkääkään kuulu se, "ettei hän jaksa enää olla kotonaan". Hankkikoon hän uudet ystävät, joiden kanssa bilettää.

Vierailija
5/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on lapsi, niin sun on aika kasvaa aikuiseksi. Kaverisi voi vielä elää lapsuuttaan / nuoruuttaan, mutta sulle ei nyt enää pätkääkään kuulu se, "ettei hän jaksa enää olla kotonaan". Hankkikoon hän uudet ystävät, joiden kanssa bilettää.

Ja kavereiden kanssa voi tehdä muutakin kuin bilettää.

Vierailija
6/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään, ketään. Kaverilla on eri vuorokausirytmi, hän tahtoo jutella ja juoda viiniä aamukolmeen, ja nukkua sitten päivällä pitkään. Vauva taas menee nukkumaan seitsemältä ja herää aamu kuudelta.

Kokemuksesta tiedän, että joudun passaamaan. En kehtaa enkä halua ruikuttaa apua. Enkä nyt vain yksinkertaisesti koe oloani seuralliseksi. Olen niin poikki, että haluan vain olla rauhassa ja keskittyä siihen että jaksan taas mennä ylihuomenna töihin. Kaveri olisi pitkän kotimatkan takia täällä siihen asti.

Joku ehdotti että jäisin vielä kotiin. Ei ole mahdollista, vaikka haluaisinkin sitä enemmän kuin mitään muuta - tietenkin.

Ap

Vierailija
7/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydät kaverin teille, mutta auttamaan.

Sanot, että täysihoitoa ei tipu.

Vierailija
8/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tilanne ihan tosissaan on, vaikka se voi vaikeaa ollakin. Jos hän on ihan oikeasti hyvä ystävä ja sellainen, josta kannattaa pitää kiinni, hän tarjoutuu tulemaan avuksi siivoamaan yms. Jos ei ole, niin sitten saa mennä.

Onko sinulla ketään läheistä, joka voisi tulla vähän jeesaamaan, vaikka siivoamaan ja pesemään pyykkiä kun olet töissä ja lapsi hoidossa. Sellaista apua on aivan varmasti vaikea pyytää, mutta sinun omasi ja lapsesi hyvinvointi on nyt numero 1, ylpeys pitää unohtaa. Ellei ole ketään sellaista, niin voisitkohan saada kunnallista apua, vaikka kodinhoitaja käymään edes yhden satunnaisen kerran? Ja muista, jos saisit vaikka perhepiiristä jokun auttamaan, niin voit aina luvata vasta-apua, kunhan lapsesi kasvaa. Sillä tavalla apu on helpompi ottaa vastaan.

Vierailija
9/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuahan hän tulisi katsomaan, ei asuntoasi.

Tuolla menolla ei kauaa enää ole kiinnostunutkaan tulemaan.

Vierailija
10/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin kiva saada seuraa?

Entäs jo otat kaverisi tosissaan ja sanot, että olisikin tosi hyvä ajatus, jos hän menee hotelliin. Sanot, että et jaksa siivota etkä laittaa ruokaa. Pyydät kylään, tilaatte pitsat ja parannatte pari tuntia (sen mitä SINÄ jaksat) maailmaa.

Viinilasin ääressä kaverisikin voi tajuta, että ihan oikeesti, aina ei jaksa.

Kaveri suuttui, ja sanoi tulevansa paikkakunnalleni sitten vaikka hotelliin, koska ei enää jaksa olla kotonaan. Mä kärsin täällä huonoa omaatuntoa miljoonasta asiasta, miljoonasta velvollisuudesta joka paikkaan.

Vierailija
11/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin kiva saada seuraa?

Entäs jo otat kaverisi tosissaan ja sanot, että olisikin tosi hyvä ajatus, jos hän menee hotelliin. Sanot, että et jaksa siivota etkä laittaa ruokaa. Pyydät kylään, tilaatte pitsat ja parannatte pari tuntia (sen mitä SINÄ jaksat) maailmaa.

Viinilasin ääressä kaverisikin voi tajuta, että ihan oikeesti, aina ei jaksa.

Kaveri suuttui, ja sanoi tulevansa paikkakunnalleni sitten vaikka hotelliin, koska ei enää jaksa olla kotonaan. Mä kärsin täällä huonoa omaatuntoa miljoonasta asiasta, miljoonasta velvollisuudesta joka paikkaan.

Vierailija
12/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään helpottaa itselläni on hiukan samanlainen tilanne. Minulla on aviomies ja neljä pientä lasta. meilläkin on koti välillä kuin pomminjäljiltä, lapset kun kerkiää joka paikkaan silmänräpäyksessä. viikolla aikani menee tehden pieniä kotihommia, kuten ruokaa, hiukan pyykkäystä jne jne. mutta kovinkaan siistiä meill äei ole. lapsien kanssa menee päivä niin nopeasti. ja pakko on itsekkin pv.unien aikaan levätä.mieskin on töiden jälkeen ihan poikki eikä jaksa tehdä viikolla juurikaa kotihommia. vkloppuisin pidämme suursiivouspäivän!! mutta juuri ystävättäreni jolla on supersiistiä ja ei lapsi ollenkaan. haluaisi aina viikolla piipahtaa vapaapäivinään meillä. minä keksin millon minkäkin verukkeen ettei tarvitsisi käyttää yhtä kokonaista yötä saadakseen kämpän edustuskuntoon ennen ystävän visiittiä. tottakai ystäväni suuttuu ja ihmettelee miksi eiikinä käy. mutta sanon että aikani menee lasten kanssa. ja asioita hoidellessa. käyn itse sitten mielummin siellä kylässä, vaikka matkaakin hieman on! niin eentäpä jos sinäkin kävisit mielummin siellä hänen passattavanaan??!!?? sanot että ihan koti iltaa vietätte ja juttelette tyttöjen juttuja. ei aina tartte baarissa itseään väsyttää!!

Vierailija
13/13 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään helpottaa itselläni on hiukan samanlainen tilanne. Minulla on aviomies ja neljä pientä lasta. meilläkin on koti välillä kuin pomminjäljiltä, lapset kun kerkiää joka paikkaan silmänräpäyksessä. viikolla aikani menee tehden pieniä kotihommia, kuten ruokaa, hiukan pyykkäystä jne jne. mutta kovinkaan siistiä meill äei ole. lapsien kanssa menee päivä niin nopeasti. ja pakko on itsekkin pv.unien aikaan levätä.mieskin on töiden jälkeen ihan poikki eikä jaksa tehdä viikolla juurikaa kotihommia. vkloppuisin pidämme suursiivouspäivän!! mutta juuri ystävättäreni jolla on supersiistiä ja ei lapsi ollenkaan. haluaisi aina viikolla piipahtaa vapaapäivinään meillä. minä keksin millon minkäkin verukkeen ettei tarvitsisi käyttää yhtä kokonaista yötä saadakseen kämpän edustuskuntoon ennen ystävän visiittiä. tottakai ystäväni suuttuu ja ihmettelee miksi eiikinä käy. mutta sanon että aikani menee lasten kanssa. ja asioita hoidellessa. käyn itse sitten mielummin siellä kylässä, vaikka matkaakin hieman on! niin eentäpä jos sinäkin kävisit mielummin siellä hänen passattavanaan??!!?? sanot että ihan koti iltaa vietätte ja juttelette tyttöjen juttuja. ei aina tartte baarissa itseään väsyttää!!

Mä kyllä ymmärsin, että ap ei harmitellut, ettei jaksa siivota kaveria varten, vaan nimenomaan, ettei vaan jaksa siivota ym. ihan omaa itseään varten, eikä jaksa kaverin seuraa nyt ollenkaan. Ymmärsimme asian eri tavalla.