huh! nuoren koulupäivä!
meillä 6lk tytöllä oli tänään jo koulua kahdeksasta kolmeen! eli seitsemän tuntia! OHO!
Kommentit (37)
koulua 7.30-14
Tota nimittäin ei suomen laki salli. Tuntimäärä ylittyy aikalailla.
kukku kipee, uikkarit kotona, suksii ei oo eikä oo pakko hankkii, luistimet on liian pienet jne eli ne jotka muutenkin urheilevat liikkuvat entistäkin enemmän ja ne muut...
Meillä oli 4.-luokkalaisella pojalla ihan yhtä pitkä päivä ja hyvin jaksoi. Illalla oli vielä harrastukset päälle.
Mitä valitat ja päivittelet?
ja olisi kyllä hienoa jos tavistiinoille ja-taneleille olisi tarjolla tavisliikuntaa.
on viidesluokkalaisellakin.
Tosin yksi "ylimääräinen" kieli valittuna.
en ole laskenut tunteja.Just vilkasin lukkaria ja sanoin tytölle et miten nuin vähän tunteja.Liekkö joku virhe sattunut opettajalle.
Saas nähdä tuleeko muutoksia.Jotenkin oudosti niillä ruoka tuntikin ,käyvät syömässä tuntien välissä ja ruokavälkkä on myöhemmin joka kestää ½h.Jos olen oikein ymmärtänyt,niin niillä on 1½h oppitunnit tai jotenkin erilailla kuin yleensä.
jonka rahkeet ei muuhun riitä. Pitkillä koulupäivillä saataisiin myös porukka tasapäistettyä kun liikunnallisesti tai musiikillisesti lahjakkaat lapset eivät voisi tai pitkien päivien vuoksi ehtisi kehittää omaa erityslahjakkuttaan. Niin ei sille tiinallekkan tulisi pahamieli kun sanni osaa soittaa niin nätisti viulua ja voimistella hyvin.
Kuka täällä on puhunutkaan, että olis pakko ja suotavaa harrastaa kouluaikana...? Mutta olis hyvä, että se mahdollisuus olisi, kuten muuallakin päin maailmaa, jossa muuten huippu-urheilijoitakin on iso nippu, ei meillä täällä juurikaan.
harrastaa kouluaikana. Niin ja pakko myös jos 4 toive kokopäiväkoulusta toteutuisi. Kokopäiväkouluhan tarkoittaa juuri sitä ollaaan kokopäivä koulussa ja oppituntien väliin on siroteltu harrasteaineita.
Huippu-urheilijat eivät noissa kouluissa opiskele vaan valmennuskeskuksissa jossa käyvät koulua urheilun lomassa.
Mä en oikeesti ymmärrä miten te jaksatte joka asista valittaa, ennen ku koulu alkaa ni te marmatatte opettajien pitkistä keäälomista... sit ku koulu alkaa ni ei kelpaa lukujärjestys, ei koulumatka, ei kerkii harrastaa ja opettajakin on jäänyt osa-aika eläkkeelle.
Miten ihmeessä te olette oman koulunne joskus selvinneet läpi???
tai kavereiden kanssa. Pitäisikö kaikilla olla pitkät koulupäivät jotta tiina-tanelit liikkuisivat riittävästi.
Ainiin ip-kerhothan ovat maksullisia ja sehän ei tiina-taneleiden vanhemmille käy. Kaikki lapsesta tulevat kulut kuuluu tietysti yhteiskunnan maksettaviksi.
Mä en oikeesti ymmärrä miten te jaksatte joka asista valittaa, ennen ku koulu alkaa ni te marmatatte opettajien pitkistä keäälomista... sit ku koulu alkaa ni ei kelpaa lukujärjestys, ei koulumatka, ei kerkii harrastaa ja opettajakin on jäänyt osa-aika eläkkeelle. Miten ihmeessä te olette oman koulunne joskus selvinneet läpi???
Kai sitä valittaa saa edes täällä. Just oli lehdessäkin ykspäivä lapsien pitkistä koulupäivistä juttua ja aikaisista aamuista. Siinäkin todettiin se minkä ihan maalaijärjelläkin ymmärtää. Liian aikaiset aamut ja pitkät päivät ei tee hyvää nuorille.
Ei ole kyse siitä että ei lukkarit kelpaisi, pakkohan niiden on kelvata, mutta kai sitä saa hämmästellä asiaa?
Toinen asia on koulumatkat. Mä ymmärrän hyvin jos jotkut vanhemmat stressaan niistä. Mun lapsilla on lyhyet ja turvalliset koulumatkat, kaikilla ei niin ole!
Ja on ihan oikeudenkin mukaista vaatia esim. koulukuljetukset turvattoman koulumatkan takia, silti niitä ei kaikki saa. Mutta sehän ei koske sua tai sun perhettä niin mitä helkuttia valittaa? eiks niin?
Mutta jotenkin sen vielä ymmärtää, on kuitenkin jo sen verran isompi.
Enemmän mua harmittaa kun tokaluokkalaisella on 4 kahdeksan aamua!