Pakko myöntää ettei olisi pitänyt...
...tehdä lapsia niin pienellä ikäerolla. Lapsilla ikäero nyt vähän vajaa 3v ja ihan liian pieni, mutta oma moka kun ei odotettu pidempään. 3v uhma+mustasukkaisuus ja itkuinen vauva on aika raskas yhdistelmä.. äiti on vähän väsy.
3v:lla alkaa huomenna päiväkoti, vaikka olen vauvan kanssa kotona. Tunnen itseni huonoksi äidiksi kun tunnen helpotusta muutamasta "vapaasta" tunnista päivässä.. :(
Olen kateellinen teille jotka jaksatte hoitaa lapsenne kotona, mulla ei pää kestäisi..
Kommentit (6)
Meillä on kolme lasta ja vanhin kolme. Välillä tietenkin kiirettä, kun esim.kaikki sairaita tai jokin muu erityistilanne. Kuitenkin kahdesta vanhemmastakin on seuraa paljon toisilleen ja leikkivätkin yhdessä(ovat tosin molemmat vielä pieniä). Tappelujakin tulee,mutta... Ole vain iloinen lapsistasi. Teillä on aika pitkäkin ikäero jostakin näkökulmasta katsottuna.Alku vauvan kanssa on sekavaa, mutta teilläkin helpottaa pian.
Paljon tsemppiä!
Ja nykyään pitävät kyllä seuraa toisilleen, mutta myös kääntöpuolena tappelevat ihan järjettömästi
ja ovat mustasukkaisia ja kateellisia toisilleen.
Esimerkkinä ekaluokalle menija sai repun ja toinen pienempi veti kilarit kun ei saanutkaan myös reppua.
jo kohtuu iso ikäero. Meillä lapsilla ikäeroa 1v4kk, eka vuosi oli rankkaa aikaa, mutta nyt jo leikkivät yhdessä, nauravat, hassuttelevat ja tappelevat :) Ikää lapsilla 2,5v ja 1v2kk
Juu onhan noita pienempiäkin ikäeroja, välillä vaan tuntuu että olisi pitänyt vielä odottaa pari vuotta. Kaipa tämä tästä helpottaa kun vauva vähän kasvaa..
Kiitos tsemppauksesta :)
Mikä on perheellenne parhaaksi, ja mikä nyt tuntuu rankalta. Ei se oman perheen tilannetta paranna, jos toinen sanoo, että meillä se vasta rankkaa onkin.
Tee kuten parhaaksenne on:)
- ikäero on liian iso. Meillä tasan 2v eroa, ja aluksi ei ollut mitään ongelmia. Nyt vasta alkanut tulla, ja aika vähän oikeestaan. Ovat 1,5v ja 3,5v. Parhaat kaverukset, leikkivät paljon yhdessä ja "juttelevat"keskenään, nauravat paljon... tyttöjä molemmat.