Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku rauhoittaa

Vierailija
15.08.2010 |

Olen tupakoinut 2,5vuotta

kuukauden aikana tippui yhtäkkiä 4kg,

voiko se olla merkki keuhkosyövästä?

Muuten voin hyvin ja muita oireita ei ole

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'((.....

Vierailija
2/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pohtinut tätä aihetta ("minun isoisäni") ja kyllä se on vain niin, vaikka tuntuukin epäoikeudenmukaiselta - tupakoinnista aiheutuvat haitat ovat jokaiselle tupakoitsijalle henkilökohtaiset. Joku voi kuolla keuhkosyöpään esim 40v ja jollekki ei tuu mitään vaikka olis polttanu 80v ikäiseksi asti. Siis näitä asioita ei voi mun mielestä yhdistää keneenkään. Joku voi kuolla tietenki keuhkosyöpään vaikka ei olis koskaan polttanu, muttao n altistunu savulle tai sitte ei ole mitään altistumsita.

Eikö meidän kaikkien pitäis olla onnellisisa, että joku on havahtunu omasta terveydestä ja haluaa lopettaa. Miksi yllyttää kommenteilla. Jokaisen olis ihan paikallaan miettiä näitä terveyskysymyksiä. Joka on pilannu keuhkonsa tupakoimalla niin keuhkonsiirtoja yms hoitojao n paljon vaikeampi saada. Mitäs on itse aiheuttanu. Kauhulla katson omia vanhempiani sekä veljiäni, sitä mitä he aiheuttavat terveydelle. :´( Ei voi kuin toivoa, että heille ei tulis mitään sairauksia tupakoinnin aiheuttamana, koska itse en voi asialle mitään mutta haluaisin silti pitää heidät mahdollisimman kauan luonamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko keuhkosyöpää oireilla niin että vain paino menee alas, eikä mitään muuta

ap

Vierailija
4/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait siinä pitäis olla kuule kipuja keuhkoissa tms. voisin vain kuvitella. Onko hengenahdistusta tms?..

Vierailija
5/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yskää, ei mitään, mutta tavallista ahdistusta on painon takia ja hengenahdistuskin on varma tämän takia jonkin verran

Vierailija
6/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Vierailija
7/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie ruokahalua, huonontaa ruuan imeytymistä, on korviketoimintaa syömiselle...laihtuuhan siinä touhussa.

Mutta lopeta ihmeessä, sillä keuhkosyöpä on kamala sairaus, tupakoitsijat haisee pahalle, vanhenevat ennen aikojaan ja hampaat kellastuu. Puhumattakaan siitä pahasta mitä tupakoitsija tekee lompakolleen sekä lähimmäisilleen altistaessaan nämä mahdollisesti passiiviseen tupakointiin.

Vierailija
8/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole keuhkosyöpä nyt?

anteeksi, olen vaan ihan paniikissa:((

Vierailija
9/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

?....

Vierailija
10/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sulla tosiaan noitten oireitten perusteella ole keuhkosyöpää!

Vierailija
11/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa sen verran paljon etten jaksa mitään:(

Vierailija
12/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon, että jos olet noin huolissasi niin varaa huomenna lääkäri. Eiköhän lääkäri saa sinut vakuutettua että neljän kilon painonpudotus ei tapa ketään. Jollei sinulla muita oireita ole niin tuskin sinusta kuolemaksi löytyvää sairautta löydetään.

Mutta käy lääkärissä perusterveyden tarkastuksessa. Ja mikäli tuo ahdistuksesi ei mene ohi, niin tarvitset siihen jonkin lääkitykset.

Vierailija
13/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän mutten voi:(

Vierailija
14/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastut ennemmin tai myöhemmin johonkin tupakan aiheuttamaan sairauteen ellet lopeta. ehkä tämä on hyvä varoitus. Mene lääkäriin jos paino yhä laskee etkä ole muuttanut ruokailujasi mitenkään.

Vierailija
15/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni, kohta 40+, on ollut jo vuosia sairaseläkkeellä tupakoinnin takia. Ja nuorempi veli polttaa myös kuin korsteeni, todella paha tupakkayskä jo alle nelikymppisenä! Mikään puhe ei auta. Yrittävät vaan vähätellä vaivojaan molemmat.

Vierailija
16/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: tehdään näin: päätät, että menet huomenna lääkärille puhumaan asiasta. Hän laittaa sinut jatkotutkimuksiin jos ja kun näkee sen aiheelliseksi. Keuhkoröntgeniin esim.

Nyt kun olet päättänyt tehdä huomenna tai ylihuomenna asialle jotain, voit olla hetken rauhassa tän päätöksesi kanssa.

Hyvää yötä!

Vierailija
17/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa niin paljon:(

menen juttelemaan lääkärin kanssa sitten

Vierailija
18/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä!

Vierailija
19/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa lopettaa, koska riskit kasvavat koko ajan mitä pidempään poltat.

Luin jostain, että naiset sairastuvat herkemmin ja nuoreempina keuhkosyöpään kuin miehet, samoin tupakka on vaarallista naisen sydämelle.

(ei se toki miehillekään vaaratonta ole, mutta naiset ovat paljon herkempiä tupakan vaaroille)

Esim. omassa suvussani jossa niin moni tupakoi, ovat naispuoliset tupakoitsijat sairastuneet syöpään tai keuhkoahtaumaan jo keski- iässä, mutta jotkut tupakoivat miehet elävät vielä kahdeksankymmpisinäkin (tosin yskivät ihan helvetisti)

Vierailija
20/27 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas syöpään on kuolleet juuri ne jotka eivät eläissään ole polttaneet ainuttakaan savuketta...