Talon rakentaneet! Kertokaa budjettinne!
1. Tontin hinta
2. Talopaketin hinta
3. Paljon meni muuta rahaa
lisätietoina: Mikä kunta, kuinka iso tontti?
Kommentit (5)
1. Tontti 10 000e Lahden kupeessa, 1700 neliöö.
2. Talopaketti 47 000e, johon sisältyi ulkoseinien pystytys ja vesikatto. Ulkoa päin talo oli aika pitkälle valmis seinien osalta, sisällä tehtiin väliseinistä alkaen itse.
3. Kokonaisuudessaan taloprojektiin meni / tulee menemään noin 250 000e. Talon koko 180m2. Autokatos kahdelle autolle, päädyssä lämmin varasto ja yksi työhuone, kuuluu hintaan. Ja piha kuuluu myös.
Paljon on itse tehty. Meillä on rinne talo, ja paketti otettiin vain yläkertaan. Alakerta muurattiin harkoista itse ja tehtiin kokonaan itse.
tontti 33000
talopaketti 110 000 (muuttovalmis)
Talon rakennus on vielä kesken, mutta sellainen 220 000-235 000 tuohon on budjetoitu.
Tontti 130 000e
Paketti v. 2007 oli 54 000 euroa
Avaimet käteen urakointi 240 000 euroa, itse laitettiin piha ja maalattiin talo
210 m2 ja kellariperustukset kallioräjäytyksineen.
Mielestäni hintaan oikeasti vaikuttavia tekijöitä ovat myös vuosiluku, hinnat nousseet hurjasti talopakettien osalta vuodesta 2007. Ja jos tänne antaa vastauksen joku yli 5 vuotta sitten talonsa tehnyt, niin pistä 25% lisää hintoihin. Ja toiseksi perustukset. Jos joutuu paaluttamaan paljon tai räjäyttämään, niin se maksaa useita kymppitonneja.
Meillä parhaiten osui yksiin budjettilaskelma op:n laskurin kanssa, vaikka eka kertaa kokeillessa ei oltu uskoa silmiämme. Mutta kyllä vain se raha sitten menikin.
https://www.op.fi/op?id=20104&srcpl=3
1. Tontin hinta
2. Talopaketin hinta
3. Paljon meni muuta rahaalisätietoina: Mikä kunta, kuinka iso tontti?
lisätietona: kuinka iso talo (m2)
t. ap