Onko palstalla kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia?
Saitko lääkityksen helposti, eli kuunneltiinko sinua vai pitikö asiassa vääntää kättä/vaihtaa lääkäriä tms? Miten lääkitys muutti oireitasi? Kaikki kokemukset olisivat tervetulleita.
Kommentit (49)
ja väsymys voi kilpparin vajaatoimintaakaan olla. Jos arvot hyvät niin miksi juuri thyroxin teitä auttaisi?
ja väsymys voi kilpparin vajaatoimintaakaan olla. Jos arvot hyvät niin miksi juuri thyroxin teitä auttaisi?
normaalit, itselläni oli samat ja sain lääkityksen.
itsellä on 1,5 x 25 mikrogrammaa kumpaankaan suuntaan ei parane muuttaa.
käykää yksityisellä endokrinologilla ja mielellään sellaisella, joka perehtynyt kilpparivaivoihin.
Arvot eivät ratkaise lääkitystä, vaan kuunneltava ja seurattava potilaan vointia.
Omasta kokemuksesta ja taistelusta työpaikkalääkärin kanssa sanon, että käynti kannattaa.
Myös vasta-ainearvo kertoo paljon ja sitä ei oteta automaattisesti kilpparikokeissa.
olen28v nainen minullekin ensin sanoivat että minun pitäisi mennä sykiatriselle minulla kuulema päässä vikaa ensuostunut koska tiesin että minun heggen ahdistukseni ei johtunut siitä että oisin mieleltäni sairas vuasi myähemmin oireet pahenivat uusi lääkäri totesi heti sinulla paha kilpirauhasen vajaatoiminta tarvitset nopeasti tyröksiiniä kunsain lääkityksen 3vuottasitten nytolen voinut paremmin ja oireista pahinmat katosivat täysin kiitos tyröksiinin ja oikean lääkärin
Olo oli aika väsynyt. Päätin mennä puhdin kautta mittautaamaan kilpirauhasarvot. Vajis löytyi sitä kautta. En ollut tosiaankaan varma että minulla olisi vajis kun menin. Onneksi menin.
joka antoi lähetteen sisätautien erikoislääkärille. Kuulemma voisi olla piilevää vajaatoimintaa, mutta sen hoidosta on hänen mukaan viime vuosina kiistelty kovastikin, miten ja millä sitä kannattaa hoitaa. Sain aamulla myös terveyskeskuksesta vuoden 2007 TSH-arvoni, oli silloin 1.49 enkä tuolloin ollutkaan näin väsynyt! Hirvittää vaan jos mulle sanotaan erikoislääkärin luona, että ei sulla mitään ole, pillahdan varmaan itkuun...