Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä rahaa maanantaihin asti?

Vierailija
05.08.2010 |

Huoh, tili hupeni nollilleen, kun lapsi sairastui ja piti ostaa lääkettä hälle rahoilla, joiden alustavasti oli tarkoitus riittää elatustukipäivään asti ruokaan ja tiskiaineeseen. En nyt tiedä, mitä tehdä, kun ei ole sukulaisia/ystäviä, joilta voisin rahaa lainata. Muutama kaveri on, mutta ovat itsekin tosi vähärahaisia, joten heiltä en viitsi edes kysyä, koska tiedän vastauksen jo nyt. :( Pakkasessa nyt onneksi on leipää, mutta leivän päälle ei ole mitään - ei edes margariinia..maito on loppu ja vettäkö mun vaan pitäisi lapselle juottaa.. Muutama liha- ja makkarapaketti on vielä pakkasessa mutta ne varmaan loppuu sunnuntaihin mennessä... :( Mitään hiilihydraattipitoista ei ole - leivän lisäksi siis. Riisi, makaroni on loppu - pari perunaa on vielä kaapissa... Juu, en tarvii syyllistämistä siitä kuinka oon antanut rahojen loppua, mutta meillä aina menee kaikki rahat, joita tuleekin - säästöön ei ole varaa laittaa yhtään/kk. :( Tosiaan rahaa tulee vasta ensi viikon tiistaina, joten neuvoja ottaisin vastaan, kuinka pärjätään siihen asti...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee huomenna diakonin luo pyytämään kauppasitoumusta.

Vierailija
2/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät ilmoituksen tuonne myynti puolelle jostain tavarasta ja myyt sen noutajalle. Kai teillä nyt jotain turhaa on, mistä voisit hankkiutua eroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin taas monen euron edestä pulloja/tölkkejä, kun lapset on keränneet.

Vierailija
4/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös elatustuki tuli vasta tiistaina?

Mikä sairaus lapsellesi tuli, minkä niminen lääke siihen ja paljonko maksoi?

Vierailija
5/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä auttaa...

Vierailija
6/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta en keksi, mistä saisit muutaman euron.

Et tarvitse kuin 5 euroa. Eli saisit jauhoa pussin, hiivaa ja makaroonia pari pussia. Sillä ja niillä lihoilla pärjäätte tiistaihin.

Olen joskus ollut samassa tilanteessa ja muutamalla eurolla sain ihan hyvin perusjuttuja, että pärjättiin ne välipäivät. Meidän katastrofi oli vähän isompi kuin lapsen lääkkeet ja siinä meni säästötkin. Mutta selvittiin se viikko ja asiat saatiin kondikseen ja vakuutuksesta rahat takaisin.

Toivottavasti asiat järjestyy. Tsemppiä sulle.

Vierailija
7/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa edes ruokaan,tuskin joku tiskiaine niin tärkeä on! Pärjäätte hyvin jos syötte hernekeittoa ym halpaa

Vierailija
8/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en tiedä miksi, mutta täällä meilläpäin ei pulloja löydä kyllä mistään vaikka etsisi..luulisi kyllä löytyvän, koska pulsuja on kaupunki täynnä, mutta ei löydy ei..taidan olla huono etsijä.. :(

Laitoin toissakuussa kaiken turhan jo kirppikselle myyntiin ja silloin sain n. 60e, eli kotona ei pahemmin myyntikelpoista/turhaa tavaraa enää ole...

AP tykkää itse kyllä vedestä eikä juuri muuta juokaan, mutta lapselle kyllä kaipaisin myös maitoa..4-5 päivää pelkällä vedellä voi hälle tehdä vähän tiukkaa.. Varsinkin nyt kun on kipeä...

Vierailija
9/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on perjantai. Ihmiset dokailee pitkin kaupunkia ja viskoo pulloja. Sinne vaan keräilemään, lauantaina sama juttu.

Jos et illalla pääse, lähtekää lapsen kanssa aikaisin aamulla, jos se ei ole enää sairas.

Vierailija
10/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on hyvä juoma ja eikait MUUTAMA liha tai mikä makkarapaketti nyt sunnuntaihin mennessä hupene??

Kerätkää pulloja,saatte helposti kympin tai kaksi kasaan.

Täytyy olla viitseliäs ja kekseliäs....

Vierailija
11/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kaipaa keittiöön enää ensimmäistäkään banaanikärpästä. Niistä oli niin hankala päästä eroon viimeksikin kun tiskit odottivat tiskausta pari päivää... Siksi siis tiskiainetta... :(

Vierailija
12/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ketään sukulaista jolta kysyä apua? Entä lapsen isä, eikö häneltäkään heru myötätuntoa? Luottokorttia ei ole...? Olen tosi pahoillani.

Mitenköhän se menee nykyisin.. Meinaan ennen vanhaan jos osti pienellä summalla pankkikortilla niin tilin katetta ei tarkistettu. Ja jos seuraavana päivänä sinne tuli rahaa niin saattoi ikäänkuin ostaa jotain pientä "förskottina". Voikohan niin tehdä nykyisin?

Vierailija
13/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hyviltä alueilta muualtakaan.

Aika julmaa tekstiä monelta.

Vierailija
14/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppyrahaa perjantaiksi?

Vierailija
15/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tuoda huomenna kassillisen ruokaa ja tiskiainetta, jos asuisit lähistöllä.

Vierailija
16/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti palstalta löytyy joku, joka voi tuoda sinulle ruokaa ja tiskiainetta.

Miten lapsesi muuten voi?

Vierailija
17/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska olen kahden lapseni kanssa. Minulla ei olisi alkoholin käyttöön aikaa eikä siis myöskään halua, koska en pidä sen mausta. Ainoa riippuvuuteni on kahvi ja sitä menee 1-2 kuppia päivässä. :)

Mua vähän epäilyttää etten kehtaa ottaa tätä kautta vastaan rahaa, koska se on niin älyttömän noloa ja saa minut tuntemaan itseni vielä huonommaksi äidiksi kuin miltä musta tällä hetkellä tuntuu. Harmittaa ihan hitsisti, etten osaa ennakoida tällaisia tilanteita - pitäisi ilmeisesti pitää aina vähän rahaa kaapissa tällaisia tilanteita varten, mutta kun muutenkin on vaikea saada rahoja riittämään koko kuukaudeksi, niin mietin vaan että kuinka niistä vielä pystyisi säästämäänkin jotain... :(

Vierailija
18/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä paikkakuntakohtaisesti eri seurakunnat=>diakoniatyö. Soita ainakin diakoniatyöntekijälle tilanteestasi!

Sitten voit katsoa kaapit uudestaan jos siellä jotain olisi kuitenkin...

Tutki kaikki takkien taskujen pohjat, laukkujen taskut, laatikot. jen, itse löydän usein yllättävänkin monta kolikkoa! Eurolla saat jo tiivistemehupullon josta voit laimentaa lapsellesi mehua.

Tsemppiä! Ja soita sinne diakoniaan HETI amusta. OSaavat varmasti neuvoa esim. leipäjonoon.

Vierailija
19/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että annat toiselle hyvän mielen kun annat auttaa. Kaikki kun ei mene elämässä tasan.

Minkä ikäinen ja sukupuolinen lapsi sulla on?

Vierailija
20/61 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyisin että onko sun mahdollista saada luottokorttia mahdollista seuraavaa kriisiä varten? Siis ihan vaan varuilta jos jotain yllättävää sattuu.