Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, en saa koskaan olla yksin! Onko muita?

Vierailija
01.08.2010 |

Ärsyttää niin maan perusteellisesti se, että en saa olla käytännössä koskaan yksin. Tämän kesän saldo on varmaan 2h ja sekin useampaan kertaan jaettuna. Meillä on kaksi lasta ja miehen kanssa käydään molemmat töissä suunnilleen samoin työajoin. Miehellä on pari kertaa viikossa harrastus, mutta tulee kotiin yleensä juuri samaan aikaan kun olen saanut lapset illalla nukkumaan. Ottaa menoihinsa mukaan yleensä vain toisen lapsen, koska kokee kahden lapsen kanssa kulkemisen hankalaksi. Itseltäni tuo kyllä onnistuu hyvin, joten mies saa omaa aikaa joka viikko useita tunteja kun käydään kavereiden ja sisarusteni luona.

Ei ole mitään yksityisyyttä. Nytkin mies makaa tuossa selkäni takana sohvalla ja taatusti kurkkii että mille hömppäpalstalle mä nyt kirjoitan. Miehessä tai lapsissa tai elämässämme ei siis ole mitään vikaa, mutta ahdistaa vain tämä ainainen jonkun läsnäolo. Suurin haaveeni olisi viettää viikonloppu kotona aivan yksin. olen tästä joskus miehelle puhunutkin, mutta ei tunnu ymäärtävän kuinka tärkeää se minulle olisi.

Kärsiikö kukaan muu samanlaisesta tilanteesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi omaa aikaa, vaan nimenomaan se etten saa olla omassa ihanassa kodissani koskaan yksin. Käyn lenkillä ja kaupungilla välillä kavereiden kanssa. Olen kuitenkin ns.kotihiiri eli viihdyn kotona todella hyvin. Ollaan tehty paljon remonttia ja rakastan kotiamme aivan valtavasti. Haaveilen rauhassa yksinäni saunomisesta, siiderin juomisesta yksin parvekkeella, sen jälkeen joku hyvä hömppäleffa sohvalla makoillen, hyvää ruokaa jne ja kaikki tämä AIVAN YKSIN! Muutaman kerran vuodessa lapset ovat yökylässä mutta silloin vietetään laatuaikaa miehen kanssa kaksistaan jota toki myös kaipaan, mutta kaipuu tähän yksinoloon on myös valtavan suuri.

Vierailija
2/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettö nyt on aika olla mies eikä hiiri ja järjestää sinulle sitä omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ongelma mulla, kaipaan valtavasti yksin nimenomaan KOTONA olemista, mutta mies on oikeastaan aina kotona kun minäkin olen. Hänellä ei ole juuri omia harrastuksia tai menoja vaikka kovasti kannustan häntä viettämään aikaa lastensa kanssa muualla kuin kotona (vaikka leffassa tai missä vaan harrastuksessa, mistä minä maltan jäädä pois).

Itselläni on kyllä työmatkoja ja kavereiden tapaamisia yms, joten mies saa kyllä olla yksin kotona ja minä olen siitä ihan kateellinen. Hän taas ei tahdo ymmärtää, että vaikka olen ollut erossa hänestä (kiireisessä) reissussa, silti haluisin olla joskus yksin kotonakin.

Tosi kovan stressin tai pahan olon iskiessä tästä suorastaan itkin hänelle, mutta ei silläkään ole vaikutusta. Eikä sillä, että kannustan järjestämään menoja lapsille "ilman äitipuolen seuraa".

Olen asunut vuosia yksin ja aina nauttinut yksin olosta, joten tosiaan kaipaan sitä. Olen käynyt työterveyslääkärillä unihäiriöiden takia ja tänään tämä asia tuli keskustelussa lääkärin kanssa esiin ja tajusimme lääkärin kanssa yhdessä, kuinka suuri merkitys tällä on. En saa rentouduttua ja rauhoituttua yksin kotona oikein koskaan.

Pitääpä jälleen kerran ottaa asia puheeksi rakkaan mieheni kanssa.

Vierailija
4/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen usein lapsen kanssa mummolaan viikonlopuiksi, kyläilemään kavereille jne, mies ei lähde ikinä mukaan. Sillä välin hänellä on todellakin useita tunteja omaa aikaa omassa kodissa tehdä mitä huvittaa.

Mies ei itse lähde IKINä mihinkään, ei käy edes vanhemmillaan (välit huonot). Olen pyytänyt että menisi edes joskus jonnekin lapsen kanssa, mutta EI.

Grrrrr.

Vierailija
5/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, eikä mies ikinä vie kaikkia kolmea yhtä aikaa mihinkään.

Mut eiköhän tää tästä. 8 vuotta tässä nyt on jo kirvistelty ja 6 vuoden päästä viimeinenkin on koulussa. Jos sit...

Vierailija
6/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt buukkaat itselles hotelliviikonlopun ja se on sitten ihan vain ilmoitusluontoinen asia miehellesi, että sinä lähdet tuulettumaan ja mies hoitaa muksut.

Näin meillä tehdään (kolmen ja neljän lapsen kanssa), jos raja tulee vastaan. Ja saan kyllä muutenkin hetkiä yksin ja käyn omissa harrastuksissani 3 kertaa viikossa.

Vierailija
7/14 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti viettää joskus päivän ja yön yksin. Viihdyn hyvin kotona, olen aina viihtynyt. Meilläkin mies saa omaa aikaa kun lähden lapsten kanssa mummolaan, ja joka s* kerta paljastuu että täällä käy ihmisiä ketä en todellakaan halua kotiini. Se ei käy että mies lähtisi vanhemmilleen lasten kanssa, kai se ajattelee minä olen heti tekemässä sitä samaa "kiellettyä" yksin ollessani. Eli minulla on siis aika vahvat perusteet epäillä pettämistä, ja pettäjä epäilee aina toisia. No meni ohi aiheen.

Vierailija
8/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voisiko tuo kaverisi tai sisaruksesi joskus hoitaa lapsiasi niin, että vaikka kerran viikossa pääsisit johonkin.

Tai olisiko sitten mahdollista vaikka palkata lapsenhoitoapua pariksi tunniksi silloin tällöin, kun kerran töissä molemmat käytte.

Jos johonkin jumppaan vaikka menet, niin niissä monesti on lastenhoitopalvelu.

Vierailija
9/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainoa! Täällä kohtalotoveri!

Mä olen nyt ensiavuksi rakentanut olohuoneen nurkkaan itselleni oman sopen. Oman huoneen haluaisin :D Mutta kyllä, kaipaisin aikaa ihan itseni seurassa, ilman että kukaan pyörii lähellä. Käväisin alkukesästä reissussa itsekseni, olin yön hotellissa, luin kirjoja ja nautin. Suosittelen!

Vierailija
10/14 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap nykyään kuuluu?

Vierailija
11/14 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että. Millaisia hiiriä nuo miehet on jotka ovat aina kotona, eikö heillä ole mitään sosiaalista elämää? IKINÄ?

Vierailija
12/14 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, omia valintoja, jotka vaikuttaa oloon ja eloon. Sä valitsit noin. Mä tietoisesti valitsin toisin, ja ei ole noita(kaan) ongelmia.

t: sinkku vela

Vierailija
13/14 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et ole ainoa! Täällä kohtalotoveri!

Mä olen nyt ensiavuksi rakentanut olohuoneen nurkkaan itselleni oman sopen. Oman huoneen haluaisin :D Mutta kyllä, kaipaisin aikaa ihan itseni seurassa, ilman että kukaan pyörii lähellä. Käväisin alkukesästä reissussa itsekseni, olin yön hotellissa, luin kirjoja ja nautin. Suosittelen!

Tämä. Itsellä ajatukset jatkuvasti solmussa kun ei voi tehdä mitään omaa rauhassa. 

Vierailija
14/14 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäisi mies joka olisi aina kotona, eikä mitään omaa elämää. Jopa pettäjämies kuulostaa paremmalta kuin kodin koriste :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän