Lauantaina synttärit, miten täytekakku säilyy pöydässä tällaisella helteellä?
Kommentit (13)
tee vaikka leivoksia tai leikkaa siitä kakusta valmiita paloja ja haet sitä mukaa tarjolle kun väkeä tulee. Jos on pakko se laittaa pöytään niin jäälevy alle tai vaikka kylmäkalleja siististi pakattuina.
johon jääpaloja ja jalallinen kakkuvati sen kulhon päälle, kulhoon vaikka orvokkeja tms. koristeeksi
pieniä pakastekakkuja ja ottaa pakasteesta pöytään vasta tunti ennen juhlia?
Mulla itselläni on suorakaiteen muotoinen n.30x40 cm kokoinen ohut kylmäkalle, joka on juuri tarkoitettu kakkuvadin alle.
minulla pari pienempää ja pari isoa. Pieniä käytön maitojen ja kermojen alla ja isompia tarjottavien alla mm. kakut, salaatit, kalat jne.
olet tuon kylmäkallen ostanut? Lauantaina pitäisi minunkin saada pidettyä kermakakku freesinä...
vieraita, kannattaa tehdä useampi pienempi kakku kuin yksi iso.
Litteitä levymäisiä kylmäkalleja on ollut ainakin Kärkkäisellä myynnissä. Varmaan monessa muussakin isossa marketissa.
olet tuon kylmäkallen ostanut? Lauantaina pitäisi minunkin saada pidettyä kermakakku freesinä...
joka toimisi tuossa tapauksessa kylmäkallena. On ehkä 3 cm korkea ja suorakaiteen muotoinen.
ota vaan kakku pois pöydästä jääkaappiin, sitten kun kaikki ovat ottaneet.
Jätä/lisää pöytään säilyvää syötävää, vaikka karkkeja.
Ei kai sitä kakkua tarvitse olla kauan saatavilla.
terv. ruokamyrkytyksetöntä elämää arvostava
Pidät jääkaapissa ennen juhlia, nostat jääkaapista vasta kun tarjoilu alkaa. Ja kun kaikki ovat ottaneet (santsikierroksenkin), niin kakku takaisin jääkaappiin.
Vaikka itse ainakin toivon, että kakku on tuossa vaiheessa lähes syöty... :)
Jos kyse on isoista juhlista, jolloin kahvittelukin kestää kauan, niin kannattaa tehdä useita pienempiä kakkuja, joita sitten nostetaan esille tarpeen mukaan.
Pienemmissä (varsinkin lastenjuhlissa) voi minusta unohtaa koko kakun ja tarjota vaan jätskiä, keksejä, karkkeja ym. Jätskiannokseen tai jätskikakkuun saa kynttilätkin viriteltyä ihan yhtä hyvin kuin täytekakkuun.
kakkua, se säilyy hyvin siellä suklaakuoren alla viileänä
folioon ja sen päälle froteepyyhe ja koko systeemi pöytäliinan alle ja kakku lautasineen päälle