Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran häälahjasummista...

Vierailija
27.07.2010 |

näitä lahja-asioita täällä puitiin koko alkukesä, mutta pliis, vielä kerran, mikä on sopiva rahasumma lahjaksi hääparille kahdelta aikuiselta ja kahdelta ihan pikkuiselta. Ja hääpari ei ole lähisukua tai muutenkaan mitään läheisiä. Olen ajatellut 70 tai 80 euroa, onko se ok? Ja menemme paikanpäälle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei aio mennä. Onko lahja silti ostettava ja toimitettava hääparille? Olen jopa tällaista kuullut, että näin kuuluisi toimia.

Jos näin on, niin en halua koskaan kutsuja häihin.

Vierailija
2/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei aio mennä. Onko lahja silti ostettava ja toimitettava hääparille? Olen jopa tällaista kuullut, että näin kuuluisi toimia.

Jos näin on, niin en halua koskaan kutsuja häihin.

Meille tulee kutsuja yleensä sen verran läheisten ihmisten häihin, että itse haluaisin heitä muistaa lahjalla vaikka ei juhliin osallistuttaisikaan. Mutta jos saataisiin kutsu jonkun kaukaisemman sukulaisen häihin, eikä päästäisi menemään niin lähettäisin onnittelukortin enkä mitään lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tapana lähettää lahjaa, jos ei pääse juhliin, paitsi ehkä ihan lähisukulaiselle.

Vierailija
4/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tapana antaa lahja merkkipäivänä (rippijuhla, lakkiaiset, häät) ellei paikalle menisikään, siis jos on kutsun saanut. Itse hääpäivänämme saimme lahjan noin puolelta niistä kutsutuista, jotka eivät päässeet häihin ja näissä lahjanantajissa oli joukossa sukulaisia kahdesta eri suvusta, sekä kavereita. Oli myös sellaisia, joilta tuli pelkkä kortti ja sellaisia, jotka eivät muistaneet mitenkään. Itse ajattelisin niin, että jos ei ole lähisukua tai läheinen, pelkkä kortti riittää, ellei mene paikalle.

Vierailija
5/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheita summia lahjaksi...80e,pistäppä markoiksi:/mä jättäsin jo menemättä häihin.

Vierailija
6/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheita summia lahjaksi...80e,pistäppä markoiksi:/mä jättäsin jo menemättä häihin.

Vierailija
7/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta liikaa. Jos olisi yhteisshekki jonkun muun pariskunnan tai pikkulapsiperheen kanssa, niin ehdottaisin 150e yhteensä, mutta 75e tuntuu hassulta summalta. Näiden kommenttien jälkeen luulenpa, että laitetaan se 80e. ap

Vierailija
8/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2002 lahjaksi pariskunnilta 50-100e ja yksittäisiltä ihmisiltä (yksin tai kimppalahjasta jaettuna) 15-50e, joten turha täältä on kysellä, kaikilla on omat aatoksensa.

Vierailija
9/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi tämän kesän morsian. Summa on varmasti riittävä, joten voit hyvillä mielin mennä sellaisen lahjan kanssa.

Vierailija
10/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan en miettinytkään, onko se riittävä, vaan lähinnä, onko sopiva. Ei liikaa tai liian vähän. ap

Vierailija
11/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran rahaa jättämällä maksulliset häät väliin. Nyt meillä on vähän yli 600 e "ylimääräistä" rahaa, joka muuten olisi mennyt lahjoituksena toisten häämatkoihin.

Vierailija
12/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole mikään ihan lähisukulainen esim. sisko/veli niin 50-60€ on jo ihan ok. Ainakin meillä harrastettu tuollaisia summia esim. serkuille.

Vierailija
13/13 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran rahaa jättämällä maksulliset häät väliin. Nyt meillä on vähän yli 600 e "ylimääräistä" rahaa, joka muuten olisi mennyt lahjoituksena toisten häämatkoihin.

Mä en ajattele kaikkea rahassa. Ystävien häät ovat sellaiset joissa haluan olla mukana ja samoin lähisuvun juhlat.

Myös kummilapsen syntymäpäivillä olen mukana ja vien lahjan.. näitä "lahjoja" en koe menetettynä lomana vaan iloitsen toisten onnesta.

Toivon että tuollaiset paskiaiset itserakkaat ihmiset eivät kuulu sukuuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi