G: Jättäisitkö miehesi jos tämä joutuisi työttömäksi?
Kommentit (13)
En minäkään alkaisi miestä elättämään jos hän yhtäkkiä jäisi työttömäksi ja minä olisin ainoa työssäkäyvä perheessä. Ukolle tulis lähtö. Perheen toimeentulo on yhteinen asia, ei vain toisen puolison.
kysymys! Mieheni jäi työttömäksi eikä tälläkään hetkellä ole kokoaikatöissä, mutta meikkä menee parisuhteessa ja perhe-elämässä hyvin. Minä vuorotöissä ja mies paljon kotona= erittäin halvat hoitomaksut ja nyt toinen nuoremmista lapsista aloittaa koulun joten aivan upeaa kun on usein jompi kumpi vanhempi kotona lähettämässä ja vastaanottamassa uutta koululaista! Eikä kauheen tiukkaa ole rahatskaan ollut. Kaikkea EI voi mitata rahassa...jos lapsilta kysyy niin ovat onnellisia kun tulevat koulusta ja kotona on joku.
tosin tunnen yhden naisen joka juuri teki näin. Mieheltä meni hyväpalkkainen työ alta, loppui rouvalle merkkilaukkujan ja -aurinkolasien tulva ja rouva laittoi eron vierille.
Voin kertoa, ettei tässä aina oikein itseään mieheksi tunne, kun töitä on milloin sattuu, liksa on lähinnä armonpalan ja vitsin yhdistelmä ja muija haaveilee milloin mukuloista ja milloin omakotitalosta. Opintovelkaakin on, ja toinen marmattaa tämän tästä siitä, mikä olisi hienoa. Aina en viitsi vastata, että osta pois, kun olet kaunis nainen ja saanut hyväpalkkaisen työn, ja muistuttaa että minä joudun taistelemaan työpaikoistani ja työpaikan hankkimisen lisäksi käymään erikseen keskustelua siitä, että maksetaanko palkkaa vai ei.
On helvetin helppo olla hurskas ja luvata rakastavansa niissä vastoinkäymisissäkin. Mutta jos odotukset ja arki aina vain ovat ristiriidassa, niin kyllä siinä jalompikin nainen alkaa löytää syitä riidoille ja sitä myöden erolle.
Jättääkö miehesi sinut, jos jäät työttömäksi?
rahallisesti kannattavampaa jos mies on työttömänä.
Ei ole lasten hoitomaksu niin paljoa.
Itseasiassa parasta, jos mies ei saisi edes työttömyyskorvausta!
alunperinkin, kun päädyimme yhteen. Mikään työssä olo tai työssä olemattomuus ei todellakaan voi vaikuttaa sydämen asioihin.
En todellakaan jättäis. Päin vastoin, mä olen huomannut että aina kun jompi kumpi on ollut työttömänä (molemmat pätkätöissä) niin perhe-elämä kukoistaa ja ollaan tavallsitakin onnellisempia työttömyyden tuomasta stressistä huolimatta. Työttömyys pitää arvot tärkeysjärjestyksessä ja muistuttaa siitä, että ihmiset ja ihmissuhteet on kaikkein tärkeintä elämässä, eikä niitä mitata rahalla ja menestyksellä.
mä pystyn kyllä elättämään perheen yksinkin, ja miehellä on raskas, huonopalkkainen työ. mutta ei se jää koti-isäksi =)
että äijä päättää lyödä ranttaliksi kun jää työttömäksi. Siis vaimon elätettäväksi ja loikoilee vaan päivät kotona kaljaa lipittäen.
Luultavasti pitkässä suhteessa tulee myös taloudellisesti parempia ja huonompia kausia. Jonkinlaista suunnitelmaa ja yritystä ainakin itse edellyttäisin, jos kumppanilta lähtisi työpaikka alta. Pelkän työttömäksi jäämisen vuoksi varmaankin aika harva lähtee suhteesta. Paitsi jos suhde muuttuu työttömyyden johdosta tavalla tai toisella sietämättömäksi.
En minäkään alkaisi miestä elättämään jos hän yhtäkkiä jäisi työttömäksi ja minä olisin ainoa työssäkäyvä perheessä. Ukolle tulis lähtö. Perheen toimeentulo on yhteinen asia, ei vain toisen puolison.
Oishan tuo nyt häpeä, jos mies ei tekisi vähintään 12 h päivää, vaan sen sijaan esim touhuais lasten kanssa kotona. Mieluummin vaikka kehottaisin joka päivä muka menemään töihin, ettei naapurit ja sukulaiset huomais, että mies on kotona. Kamala ajatus!
Hyvin tuo joutaa olemaan koti-isänä ;-)
Mieluummin pitäisinkin kotona kuin päästäisin töihin.