Millainen mies voi elää kaksoiselämää?
Pahin on tapahtunut, mies jättää ja selviää, että on suhteesa toiseen naiseen ja heillä yhteinen lapsi. Elänyt kaksoiselämää yli 2v, vain omat kaverit tiesivät tästä, mutta eivät puhuneet. Miten kukaan voi tehdä tällaista toiselle, mukamas rakastamalleen ihmiselle? Miten narsisti, mielenhäiriöinen, itsekeskeinen ihminen voi olla? Miten voi katsoa itseään peiliin aamulla ja sanoa minä rakastan sinua? Kuinka julmaa pientä lasta kohtaan, kuinka julmaa petettyä kohtaan...
kohtalotovereita? kokemuksia?
Itkettää vain ;(
Kommentit (27)
myös kahden miehen nainen. Salarakkaani kylläkin on sinkku. Itse olen naimisissa ja lapsia. Suhde kestänyt 2v enkä näkisi mitään syytä, miksei voisi kestää lopun elämän.
Tunnistaako kukaan omaksi ketjuksi?
Minä olen ehkä, en ole varma, myös tuollaisessa kuviossa. Olen aika lailla sitä mieltä, että mieheni on elänyt kaksoiselämää koko sen ajan kun lapsia on ollut. Ja mikä kauhein tunne, kun ei saa tietää. Miten muut voi pitää omana tietonaan tuollaista asiaa eikä kerro vaimolle?? Koko kaveriporukka, niinkuin ap:n tilanteessa ollut!!? Kyllä ne kaveritkin on pikkasen kieroja silloin! Mutta, seura tekee kaltaisekseen!
Ja sit nämä kaverit tietenkin myhistelee, että onneksi ei meillä :D jep, paska kostautuu!
miltä tuntuu elää 10 vuotta kaksoiselämää? Miten esim juhlapyhät ym? Mulla kahden miehen tilanne on aika uusi vielä, mutta ainakin tämän naimisissaolevan kanssa näkisin, että jatkamme varmaan hamaan loppuun asti. Heille on tulossa lapsi, meille ei vielä.
t. 2
Pari viikkoa sitten joku yritti samaa.
miltä tuntuu elää 10 vuotta kaksoiselämää? Miten esim juhlapyhät ym? Mulla kahden miehen tilanne on aika uusi vielä, mutta ainakin tämän naimisissaolevan kanssa näkisin, että jatkamme varmaan hamaan loppuun asti. Heille on tulossa lapsi, meille ei vielä.
t. 2
sitten on monen ihmisen elämä sekaisin.
sillä oli vielä eläkkeellä pari kolme naista kierroksessa, vaikka asui vaimonsa kanssa. Oli vakirakastajatar ja tyttöystävä hummausreissuja varten ja joku, jota oli muuten vain kiva hellustella. Lapsia löytyi sieltä täältä.
Ihan pokkana saattoi vaimolleen sanoa, että käy kaupassa ja lähti viihteelle, tuli kotiin 5-6 tuntia myöhemmin ostosten kera.
En IKINÄ olis uskonut, mutta niin se vaan on. Rakkautta riittää useammalle kumppanille, siinä missä useammalle lapselleenkin.
Miehesi on varmasti ihan normaali kiva ihminen, joka on nyt joutunut valintatilanteeseen. Mieluiten hän varmasti olisi pitänyt teidät molemmat! Jos kerran on jatkunut yli 2vuotta jo. En usko, että mies olisi halunnut satuttaa sinua niin paljon kuin teollaan teki. Rehellisempi olisi kertonut sinulle jo aiemmin, ja antanut Sinun päättää, haluatko jakaa miehen. Mutta itsekkäästi mies on halunnut pitää teidät molemmat naiset, eikä ole halunnut luopua kummastakaan.
En siis usko, että mies olis välttämättä narsisti, mielenhäiriöinen, julmakaan. Vain itsekäs, joka haluaa kaiken ihanan maailmassa itselleen.
Ai mistäkö tiedän? Olen kahden miehen nainen. Rakastan kumpaakin, enkä halua luopua kummastakaan. Elämäni on yhtä syyllisyydessä elämistä, kannan hirveää taakkaa sydämessäni, mutta en missään nimessä halua loukata tai satuttaa kumpaakaan, joten elän synkän salaisuuteni kanssa.. Ja silti nautin elämästä enemmän kuin koskaan... Toinen miehistäni on naimisissa, joten hän myös jakaa rakkautensa.
Olen pahoillani ap siitä, että sua on satutettu. Jos yhtään lohduttaa, olen aika varma, että viimeinen, mitä miehesi halusi, on satuttaa sua.
eläviä miehiä, mutta naisia sen sijaan kyllä. Joten ehkä kerron, millaisia tuntemani ovat. Tai oikeastaan se yksi, jonka parhaiten tunnen.
Hän on vaativan äidin esikoinen. Äiti ei koskaan ole saanut häneen "normaalia" suhdetta. Koko suku on arvostanut häntä vain, jos hän suoriutuu vaatimusten mukaan. Epäkohdista ei koskaan ole saanut puhua, se on huonoa käytöstä ja kotipesän likaamista. Hän on aina käyttäytynyt jokaisessa sosiaalisessa ympäristössä 100% vaatimusten mukaisesti. Se on voinut olla sitten laidasta laitaan: ryyppyporukassa ryypätty ja siivommassa joukossa oltu siveyden sipuleita.
Nuoresta saakka hänellä on ollut tietyt, ahtaat vaatimukset myös kumppanille. Siihen hän on mallannut miehiä, kunnes yksi miellytti. Todellista rakkautta heillä ei kummallakaan ole ollut, siis sellaista, että "rakastan kumppania sellaisena kuin hän on".
Samaten nuoresta saakka hänellä on AINA ollut rinnakkaissuhde. Virallinen suhde on ollut sitä varten, että häntä esitellään ulkopuolella ja hänen kanssaan suoritetaan sitä "hyvää elämää". Yleensä kaikkien kanssa heti muutto yhteen, vuokra-asunto tai omistusasunto, sopivat huonekalut ja suunnittelemaan lasten nimiä. Mutta kun tunteita ei ole (aitoja) ollut mukana, niin tyhjältä ne kuoret tuntuu.
Sitä varten on ollut sitten se rakkaus, jota ei näytetä kenellekään, hänessä on sitten voinut olla piirteitä, jotka eivät tähän täydellisen matriisiin olisi soveltuneet. Mutta hänelle on jaettu salat, filosofoitu ja rakasteltu, toteutettu "salaisia" unelmia. Nämä suhteet ovat kestäneet vuosikausia ja olleet lähellä sydäntä. Se virallinen kumppani ei.
eläviä miehiä, mutta naisia sen sijaan kyllä. Joten ehkä kerron, millaisia tuntemani ovat. Tai oikeastaan se yksi, jonka parhaiten tunnen.
Hän on vaativan äidin esikoinen. Äiti ei koskaan ole saanut häneen "normaalia" suhdetta. Koko suku on arvostanut häntä vain, jos hän suoriutuu vaatimusten mukaan. Epäkohdista ei koskaan ole saanut puhua, se on huonoa käytöstä ja kotipesän likaamista. Hän on aina käyttäytynyt jokaisessa sosiaalisessa ympäristössä 100% vaatimusten mukaisesti. Se on voinut olla sitten laidasta laitaan: ryyppyporukassa ryypätty ja siivommassa joukossa oltu siveyden sipuleita.
Nuoresta saakka hänellä on ollut tietyt, ahtaat vaatimukset myös kumppanille. Siihen hän on mallannut miehiä, kunnes yksi miellytti. Todellista rakkautta heillä ei kummallakaan ole ollut, siis sellaista, että "rakastan kumppania sellaisena kuin hän on".
Samaten nuoresta saakka hänellä on AINA ollut rinnakkaissuhde. Virallinen suhde on ollut sitä varten, että häntä esitellään ulkopuolella ja hänen kanssaan suoritetaan sitä "hyvää elämää". Yleensä kaikkien kanssa heti muutto yhteen, vuokra-asunto tai omistusasunto, sopivat huonekalut ja suunnittelemaan lasten nimiä. Mutta kun tunteita ei ole (aitoja) ollut mukana, niin tyhjältä ne kuoret tuntuu.
Sitä varten on ollut sitten se rakkaus, jota ei näytetä kenellekään, hänessä on sitten voinut olla piirteitä, jotka eivät tähän täydellisen matriisiin olisi soveltuneet. Mutta hänelle on jaettu salat, filosofoitu ja rakasteltu, toteutettu "salaisia" unelmia. Nämä suhteet ovat kestäneet vuosikausia ja olleet lähellä sydäntä. Se virallinen kumppani ei.
eläviä miehiä, mutta naisia sen sijaan kyllä. Joten ehkä kerron, millaisia tuntemani ovat. Tai oikeastaan se yksi, jonka parhaiten tunnen. Hän on vaativan äidin esikoinen. Äiti ei koskaan ole saanut häneen "normaalia" suhdetta. Koko suku on arvostanut häntä vain, jos hän suoriutuu vaatimusten mukaan. Epäkohdista ei koskaan ole saanut puhua, se on huonoa käytöstä ja kotipesän likaamista. Hän on aina käyttäytynyt jokaisessa sosiaalisessa ympäristössä 100% vaatimusten mukaisesti. Se on voinut olla sitten laidasta laitaan: ryyppyporukassa ryypätty ja siivommassa joukossa oltu siveyden sipuleita. Nuoresta saakka hänellä on ollut tietyt, ahtaat vaatimukset myös kumppanille. Siihen hän on mallannut miehiä, kunnes yksi miellytti. Todellista rakkautta heillä ei kummallakaan ole ollut, siis sellaista, että "rakastan kumppania sellaisena kuin hän on". Samaten nuoresta saakka hänellä on AINA ollut rinnakkaissuhde. Virallinen suhde on ollut sitä varten, että häntä esitellään ulkopuolella ja hänen kanssaan suoritetaan sitä "hyvää elämää". Yleensä kaikkien kanssa heti muutto yhteen, vuokra-asunto tai omistusasunto, sopivat huonekalut ja suunnittelemaan lasten nimiä. Mutta kun tunteita ei ole (aitoja) ollut mukana, niin tyhjältä ne kuoret tuntuu. Sitä varten on ollut sitten se rakkaus, jota ei näytetä kenellekään, hänessä on sitten voinut olla piirteitä, jotka eivät tähän täydellisen matriisiin olisi soveltuneet. Mutta hänelle on jaettu salat, filosofoitu ja rakasteltu, toteutettu "salaisia" unelmia. Nämä suhteet ovat kestäneet vuosikausia ja olleet lähellä sydäntä. Se virallinen kumppani ei.
Ehkäpä minua voisi kutsua "toiseksi" naiseksi, koska tiedän miehellä olevan lisäkseni avosuhde, eli ovat kirjoilla samaan osoitteeseen erään naisen kanssa. Meillä on yhteinen lapsi, heillä ei ole lapsia. toinen nainen ei tiedä minusta ja elämästäni miehen kanssa. Näin jatkunut kohta kymmenen vuotta.
Nostetaan vanha ketju, tää on nimittäin mielenkiintoinen. Sattumalta löysin tän kun aiheesta aloin googletella, kun ystäväni kertoi pitäneen suhteita ukkomiehiin 20 vuotta. Aloin ajatella, että mieheni on voinut kusta minua 12 vuotta silmään....4 lasta meillä ja mies paljon työmatkoilla ym. Mitä olette mieltä, oletteko eläneet kaksoiselämää tai puolisonne ?
Osaako joku selittää ilmiön tyhmälle AMK toopelle ;) että miksi joku nainen haluaa olla vain ukkomiesten viihdykkeenä, että vapaat miehet eivät kiehdo. Että suhteet luodaan nimenomaan varatun miehen kanssa. Ystävälläni on lyhyitä, että monen vuoden suhteita. Onko vaimot niin lassukoita etteivät huomaa mitään tai eivät välitä?
Itse ajattelen alkaa pitää salasihdetta jossain vaiheessa, koska haluan kostaa tolle m******e kaiken vielä (siis miehelleni)
Ymmärrettävästi tuollainen tilanne voi alkaa joskus, eli petetään ennen kuin ollaan valmiita valitsemaan. Mutta jos tilanne jatkuu pitkään, on ihmisen moraalissa jo pahasti vikaa. Käytännössä se, että ihminen haluaa kaiken itselleen, tarkoittaa sitä, että hän ei arvosta muita ihmisiä ja heidän tunteitaan juurikaan. Ihminen kun ei voi tehdä valintoja vain oman itsensä ympärillä pyörien. Eli ilmeisesti kehitystaso on jäänyt jonnekin taaperoasteelle, kun ei kyetä itse luopumaan mistään, mutta toista pidetään kyllä omana leikkikaluna kun minä minä ja minä haluan.
Millainen mies voi elää kaksoiselämää?
todella itsekäs ja itsekeskeinen täytyy olla, kun käyttäytyy niin loukkaavasti sellaisia ihmisiä kohtaan, joita väittää rakastavansa.
kaksoiselämää elää itserakas, tunnevammainen ihminen. Hetken hairahdus voi sattua kelle vaan mutta jos vuodesta toiseen elää noin, se on valhetta. valheellista elämää jossa ei kunnioita ketään. Ei siis minkään arvoista, vaan säälittävää elämänpelkoa ja kykenemättömyyttä rakastaa ja sitoutua, ihan oikeasti. Joka tapauksessa erittäin inhottavaa kaikkia osapuolia kohtaan; aikamoinen paskiainen täytyy olla, jos kasvattaa omat lapsensakin valheessa.
Ja ei ole ihan kaikki muumit laaksossa sillä, joka tuollaisessa kuviossa suostuu olemaan se kakkosrakas.
Tunnen yhden, kohta eläkeikäisen miehen, joka elänyt lähes elämänsä noin. Vihityn vaimon kanssa hänellä on perhe-elämä, lapset, ok-talo, yhteinen yritys, arki, yhteiset juhlapyhät. Toisen naisen kanssa miehellä on ajanvietettä silloin, kun miehelle sopii.
Tunnen nuo kaikki kolme kuviossa olevaa erittäin hyvin. Sattumalta nimittäin osuin samaan työpaikkaan tuon kuvion toisen naisen kanssa. Tiesin, että miehellä on vuosikymmeniä ollut toinen, mutta en tiennyt, kuka. Pikkuhiljaa naiseen tutustuessa se sitten paljastui.
Miehen vaimo on pitkään elänyt kuten miehensä. Ensin hän ajatteli erota, mutta totesi sitten, ettei kannatakaan. Hän alkoi vastaavalla tavalla pyörittää muita miehiä elämässään, jotta kulissit ja lasten perhe pysyisi pystyssä. Mutta kyllä hän on silti katkera.
Se toinen nainen. Hänen elämänsä on kulunut odottaessa niitä armopaloja, jota miehen pöydältä joskus hänelle tipahtaa. Hänkin olisi halunnut yhteisen kodin, lapsia, perhe-elämän... Taloudellisesti turvattu tilanne hänellä kuitenkin on - tai on niin kauan, kuin mies häntä ylläpitää, hän mm. asuu miehen ostamassa asunnossa.
Minusta mies on saanut tuossa kuviossa kaiken. Molemmat naiset ovat menettäneet. Erityisesti se toinen nainen.
Minulla oli mies, joka yritti samaa. Hänellä oli kaksi vuotta suhde naiseen toisessa kaupungissa. Ajoi tämän luokse kerran viikossa tai kahdessa viettääkseen muutaman hupitunnin, sitten tuli yöksi kotiin. Jos minä olin työmatkalla, hän yöpyi tämän naisen kanssa.
Tuo nainen tyytyi istumaan ja odottamaan. Vielä silloinkin, kun hänelle paljastui, että mies eli avoliitossa minun kanssani. Hän eli miehen lupauksista - kyllä se nyt tulee ja on koko viikonlopun. Kyllä se tekee lapsen. Kyllä se viettää kanssani joulun, juhannuksen, uudenvuoden. Mies lupasi. Perui tulemisensa n, tuntia ennen, koska oli minun kanssani kuitenkin ne juhlapyhät ja viikonloput - nainen kiukutteli, mutta uskoi taas, että kyllä se ensi kerralla tulee.
Minusta ääliöitä ne, jotka suostuvat tietoisesti tuollaiseen kuvioon.
Minusta ääliöitä ne, jotka suostuvat tietoisesti tuollaiseen kuvioon.
ja ainakin pari naista tiedän, jotka jälkeenpäin itsekin näkivät, kuinka naiveja olivat olleet, kun uskoivat miehen rakkaudenvakuutteluihin.
Kai sitä vain on niin syvällä siinä kuviossa, että ei tajua. Vai onko vain niin kova halu uskoa siihen rakkauteen, että vakuuttelee sitä itselleen, vaikka toinen miten loukkaa.
Ja toinen, ehkä vielä pahempi: olla tuollaisen ihmisen lapsi, ja saada häneltä sekä geenit että sosiaalinen "esimerkki" pienestä pitäen.