Pottailuvinkkejä kiitos
Minun 2 vuotias kyllä istuu potalla mutta ei pissaa eikä kakkaa sinne. Miten saan hänet ymmärtämään potan tarkoituksen? Hän kyllä tulee pyytämään kuivaa vaippaa kun on pissannut eli ilm. tiedostaa itse pissaamisen mutta ei osaa sitä potalla tehdä. Neuvokaa!
Kommentit (2)
Mulla jo 3 lasta, 2 ekaa pottaili jo 1v kovasti, tykkäsivät itse päästä vaipoista nopeasti. Nyt tämä viimeinen, 2v kuten sinullakin, ei tykkää touhusta yhtään. Eikä kiinnostakaan, pakko varmaan antaa olla pidempään vaipoissa etten mokaa koko hommaa tyrkyttämällä pottaa liikaa, kun ei siitä tykkää. Hän ei myöskään tykkää olla ilman vaippaa ja jos joskus harvoin on ilman, panikoi selvästi, kun hätä alkaa tulla ja haluaa vaipan lähes itku kurkussa.
Kokemusta mulla pitäisi olla, mutta eipä siitä riemua, kun lapset on niin kovin erilaisia.
Vasta, kun lapsen lantiopohjalihakset ovat tarpeeksi kehittyneet hän voi alkaa tunnistaa ja siten hallita pissa ja kakka hätäänsä.
Eli kärsivällisyyttä, pääasia onn ettei ala kammoksumaan pottaa. Ei mitään ylipitkiä istuntoja siinä. Se ei haittaa vaikkei mitään tule, pääasia että käy koittamassa tulisko jotain.