Miksi jokaisessa palkkakeskustelussa älähtää joku hoitaja
(sairaan tai lähisellainen), tyyliin kyllä on hyvin kun vertaa meihin jotka lähestulkoon vastaamme ihmishengistä...
Eikö teillä hoitaja hyvät ollut käsitystä palkasta kun aloititte opiskelut? Ja mikä estää opiskelemasta jotain muuta?
Toki teitä tarvitaan kipeästi, mutta AVllä avautuminen ja katkeroituminen muiden ihmisten palkoista ei ehkä ole se tapa jolla asioihin pystyy vaikuttamaan.
Itse olen opiskellut myös lähihoitajaksi, mutta teen kuitenkin työtä josta saa parempaa palkkaa, ja johon minulla on myös koulutus..
Kommentit (16)
vänkyttää, että opettajille maksetaan liikaa palkkaa työstä, jonka pystyy tekemään toinen koululainen, eikä se kestä kuin muutaman tunnin päivässä. Vähiten arvostetaan opettajia ja hoitajia. En usko, että miehillä on keskuudessaan samanlaisia halveksittuja ammattikuntia.
Tiedän että palkat on surkeita, mutta en ole katkeroitunut siitä ja kadehdi täällä muita, vaan teen työtä jossa palkkani on parempi ja tulen paremmin toimeen..
Lähihoitajan koulutus oli antoisaa ja mukava lisä elämänkoulussa, mutta kiitos ei niitä töitä niillä palkoilla ja arvostuksella..
mutta kuitenkin halveksit meitä jotka sitä työtä teemme, mutta emme ole palkkaamme tyytyväisiä. Ei tästä maailmasta mitään tulisi ilman meitä hoitajia, tiedät kai senkin ja oikeutettuja mekin olemme kunnon palkkaan?
t. matkalla siihen anestesíahoitaja, käteen jää 1600 kuukaudessa ja ei todellakaan ole työni arvoinen korvaus. Ikävää, että ap hoitajan koulutuksella on meitä vastaan.
Jostain kumman syystä hoitajilla on noussut pissa päähän.En vähättele hoitajia.Arvostan heitä enemmän kuin lääkäreitä. Mutta ei eri ammatteja voi laittaa tärkeysjärjestykseen tyyliin:hoitajat ovat kaiken yläpuolella... Meitä kaikkia tarvitaan.Jos haluaa enemmän liksaa sit opiskelee lääkäriksi,jos siis on rahkeita.Hoitajien palkat maksetaan verorahoista.Valitettavasta.Eikä se työ ole raskasta saati vastuullista.Harvoin,siis hyvin harvoin joutuvat vastaamaan virheistään.Silloinhan työ EI ole vastuullista.
joudut aina vastuuseen.
Mutta mistä ihmeestä vertaus lääkäreihin, ovat hyviä työkavereita, mutta lääkäriksi en halunnut vaan hoitajaksi
jaksaa aina ihmetellä, miten mulla on niin pieni palkka vastuuseen nähden. Luulis sen näkevän koko kuvion pikkusen paremmin kuin täällä palstaileva mamma.
t. se anestesiahoitaja.
Miten hoitajan työ voi olla raskasta? Siistiä sisätyötä.Onko teillä huono kunto? Totta, että palkkanne on huono mutta niin on monella muullakin.
jalattomien vanhusten nosteleminen, päätösten teko, surevien omaisten kohtaaminen(ootko itse koskaan joutunut lohdutamaan alstaan äkillisesti menettäneitä vanhempia, vasta parantumattumattumattomasti sairastuneita nuoria?)
millainen ihminen oikeesti aliarvio hoitajien työtä?
naisena minä ainakinolen AINA tukemassa kaikkien matalapalkkaalojen taistelua, viimeksi kaupan myyjien.
En aliarvioi hoitajien työtä vaan kyse oli siitä miksi nostatte itsenne kaikkien yläpuolelle niin kuin ap aloitti keskustelun.Suurin osa hoitajista on ammattitaitoisempi kuin lääkärit niin kuin sanoin. Teen itse 16h yövuoroja vartijana.Juu,raskasta mutta itse olen osani valinnut.En ikinä tiedä kuka tai ketkä on vastassa kun menen hälytykseen... Mutta se kuuluu tähän työhön.Kaikissa ammatissa on varjopuolet.Ei niitä voi sen perusteella luokitella kenen työ raskaampaa ja tärkeämpää.Siivoojat tekevät tosi raskasta työtä täysin naurettevalla palkalla.
Sama ongelma, eli aliarvostus ja sen myötä alipalkkaus, vallitsee kaikilla naisvaltaisilla aloilla.
Mutta kyllä muakin ärsyttää se, että jos ollaan ihmettelemässä jonkun muun alan huonoa palkkausta, niin hoitajat ryntäävät sinne sankoin joukoin kertomaan, miten heillä on huonommin. Ensinnäkin, mun (olen pienipalkkaisessa akateemisessa ammatissa) mieltä ei paranna se, ettää joku tienaa huonommin ja toiseksi, kukin ala huolehtii omista palkoistaan. En voi parantaa hoitajien tilannetta muulla kuin arvostamalla heidän työtään ja tukemalla työstaistelua, palkkaneuvottelut heidän on hoidettava ihan itse.
Olen myös samaa mieltä siitä, että ei ole olemassa mitään ranking-listaa ammattien tärkeydestä, vaan kaikkia alansa ammattilaisia tarvitaan.
Palkka sitten määräytyy koulutustason, työkokemuksen, vastuun yms. perusteella.
Mitä jos vahingossa antaisin sinulle väärää lääkettä tai väärän annoksen lääkettä? Saisit esimerkiksi kaksinkertaisen annoksen jotakin korkean riskin lääkettä ja olisit hengenvaarassa...Olisitko yhä sitä mieltä, että minä, joka virheen tein, en olisi siitä lainkaan vastuussa?
Itse sairaanhoitaja työskentelen osastolla, jossa lääkitsemme potilaita päivittäin ja monta kertaa päivässä i.v. eli suoraan suoneen. Vaikutus on nopea ja peruuttamaton. On oltava äärimmäisen tarkka ja varmistettava moneen kertaa, mitä on antamassa, kuinka paljon ja kenelle. Epähuomiossa jotain jää huomioimatta ja vaikutukset ovat...No, onhan potilaita kuollutkin hoitajien virheiden vuoksi... Mukava kuulla, ettei teidän, mahdollisten tulevien potilaiden, mielestä meidän hoitajien tarvitse ottaa mitään vastuuta tekemisistämme. Mitäs sitä töissään enää vaivaamaan päätään jatkuvalla tarkistelulla ja huolella, kun ei kerran millään ole mitään väliä. Ihan oikeasti, toivottavasti pysyt terveenä!
Sh
olin kaksi kuukautta Ruotsissa apuhoitsuna lukion jälkeen, en osannut juuri edes puhua mitään vaikka ymmärsinkin suurimman osan, pari kertaa annoin lääkkeitäkin kun sanottiin vain että ota tuosta tuo nappi ja anna tuolle. Eli tämän perusteella sh- palkat ovat liian korkeita, kun kuka tahansa pystyy sijaistamaan.
Ei nyt aleta vertaamaan suomea ja ruotsia. Itse olen ollut töissä molemmissa maissa ja käytännöt on hieman erit. Ja koko ajan seuranta ja valvonta muuttuu tarkemmaksi kummassakin maassa.
väheksymättä,ihmettelen myös miksi vain te ansaitsette parempaa palkkaa?maailma on täynnä erittäin tärkeitä,vastuullisia ja taatusti fyysisesti raskaampia töitä-ja niistä maksetaan huomattavasti vähemmä palkkaa.nimim 13h työpäiviä maatiloilla tehneenä..siivoojista yms puhumattakaan.
vastuu on suuri,pitää olla eläinlääkäriä,hoitajaa,siivoojaa,siementäjää,tietää kaikki jalostuskiemurat,olla tekemättä yhtään virheitä-taikka iso osa suomalaisista jää ilman lihaa,jos mokaa vaikka väärin lääkityksin/jalostuksin tms...
joka ammatissa pitäis olla palkkaus motivaation+ammattitaidon(näytetyn,ei paperilla osoitetun) mukaan..sillä lailla saataisiin harvennettua ammattiaan harjoittavista ne jotka ei oikeasti siihen sovellu
mutta en minä sairaanhoitaja rupea heidän palkkojensa puolesta taistelemaan. Jokainen on siihen oikeutettu, kukaan ei sitä teidän puolestanne tule tekemään.
mutta en minä sairaanhoitaja rupea heidän palkkojensa puolesta taistelemaan. Jokainen on siihen oikeutettu, kukaan ei sitä teidän puolestanne tule tekemään.
Älkää tekään sitten mesotko ketjuissa, joissa pureudutaan muiden alojen palkkaongelmiin!
olin kaksi kuukautta Ruotsissa apuhoitsuna lukion jälkeen, en osannut juuri edes puhua mitään vaikka ymmärsinkin suurimman osan, pari kertaa annoin lääkkeitäkin kun sanottiin vain että ota tuosta tuo nappi ja anna tuolle. Eli tämän perusteella sh- palkat ovat liian korkeita, kun kuka tahansa pystyy sijaistamaan.