Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄRSYTTÄÄ kun en tajua tietokoneista mitään!!!

Vierailija
31.05.2010 |

Tässä yks päivä tietokone ei käynnistynyt, näytti vaan mustaa ruutua jossa valkoista tekstiä (mikä aina alussa tulee, muttei siis edennyt siitä mihinkään).

No, mä en osannut tehdä mitään muuta paitsi sammuttaa koneen ja yrittää käynnistää uudelleen, joka ei tuottanut tulosta.

Ei muuta kuin odottamaan, että veli tuli asentamaan jotakin uudelleen...

Nyt tähän koneeseen pitäisi ilmeisesti asentaa Adobe (yritin youtubesta katsoa videoita, ei onnistu, herjaa että pitäisi ladata tuo ja yritin, muttei tee mitään) ja siihen loppuu sitten taas mun osaaminen.

MÄ VIHAAAAAN tietokoneita!! Mikään ei ole loogista ja pelkästään järkeilemällä ei onnistu mikään. Pitäisi opiskella asiaa ja kaikki kuulostaa jo valmiiksi niin heprealta, että evvk.

Ja nyt sitten taas vaan odotellaan että joku osaisi tulla laittamaan sen prkleen adoben!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt niin vaikeeta ole. pääsääntösesti ohjelmat ladataan klikkamaalla seuraava ja hyväksy painikkeita :) ainii, mut pitäähän sun ihan osata etsiä ne ladattavat ohjelmat. mitä jos vaikka kirjottaisit googleen mitä etsit?

Vierailija
2/6 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole istunut yhtäkään atk-tuntia, ja tiedän kuinka turhauttavia nämä vehkeet voivat olla. Tavallisesti tietokoneet antavat aika selvät toimintaohjeet eri tilanteissa. "klikkaa sinne, klikkaa tänne, paina sitä ja tätä näppäintä". Jotkut perusasiat kannattaa kyllä opetella. Tärkeimmät termit pitää tuntea, ja siinä auttaa kurssi tai oppikirja. Joskus silkka peruskoulutason englanninkielen taito auttaa eteenpäin.

Vaimoni huutaa minut aina apuun, kun tuntee itsensä vähänkin epävarmaksi. Olen erittäin väsynyt raahautumaan paikalle ja sanomaan että tallenna se tai paina ctrl+z tai muuta sellaista, minkä hän on joutunut kurssilla jo kerran, pari opettelemaan. Näiden vehkeiden logiikka on usein vielä yksinkertaisempaa kuin tulee ajatelleeksi. Eikä sitä opi, ellei ota ihan itse vastuuta koneen käytöstä. Mitään ei opi, ellei yritä ihan itse. Jos taas vastuunotosta huolimatta homma ei onnistu, joutuu edelleen ottamaan vastuun: jos huutaa toisen apuun, mitään ei opi, ellei ota asiakseen kysyä, mikä meni pieleen - niin monta kertaa että tajuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet on sielunvihollisen keksintö.

Vierailija
4/6 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tässä maailmassa toimii loogisesti ja täsmälleen samalla tavalla joka kerta, niin tietokoneet. Mutta, jos ei osaa, niin silloin ei osaa.  

Vierailija
5/6 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä autoista mitään, jos se menee rikki, vien huoltoon. Ihan sama tietokoneissa. Kiva jos saat ilmaista "apua" veljeltä.

Vierailija
6/6 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi olla tietsikkaneroja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän