Millainen mies antaa vaihtoehdoiksi eron tai abortin kun kyseessä yllätysraskaus?
Me olimme puhuneet, että lapsilukumme on jo täysi, ehkä joskus vuosien päästä iltatähti, mutta tuokin oli iso ehkä.
Nyt kävi kuitenkin niin, että ehkäisy petti ja minä olen raskaana. Mieheni antoi tasan kaks vaihtoehtoa joko abortti tai ero.
En usko, että kykenen aborttia tekemään, toisaalta en tiedä haluanko menettää miestäni. En kyllä olisi uskonut, että mieheni kiristäisi tällä tavalla ja kun ollaan koettu monta muuta vastoinkäymistä ja niistä on selvitty yhdessä toinen toista tukien niin tällainen lievästi sanottuna ihmetyttää.
Kommentit (113)
Vaihtoehdot ovat pöydällä, eikä vaihtoehtojen antaminen ole minusta painostusta. Saahan siinä nainen yhä päättää, miten haluaa menetellä.
Itsekeskeisiä ämmiä olette, jos aikuisten oikeasti olette sitä mieltä, että toisen on suostuttava isäksi määräämättömälle määrälle kakaroita. Lapset hankitaan yksissä tuumin.
laittaa nätisti vaihtoehdot pöydälle: joko piuhat kiinni mieheltä, tai ei enää seksiä ollenkaan. Ei se mitään kiristämistä ole, vaan vaihtoehtojen antamista. Saahan siinä mies yhä päättää miten haluaa menetellä.
Jos on niin tiukasti lapsen syntymistä vastaan, pitää miehen kantaa vastuunsa. Itsekeskeinen kusipää on sellainen äijä, joka ei tuohon suostu. Kenenkään naisen ei tarvitse suostua edes vastentahtoisen abortin ajatukseen.
Päätös pitää vaan tehdä ENNEN kun on jo lapsen laittanut alulle. Ehkäisykeinoja on monenlaisia ja jokaiselle sopiva löytyy varmasti.
JOS nainen on jo raskautunut, on aika epäreilua alkaa kiristämään erolla. On aivan eri asia tehdä abortti kuin ehkäistä etukäteen.Kaikki siihe ei vaan yksinkertaisesti pysyt ja jos abortin joutuu tekemään miehen uhkailun takia, ei avoiliitolla enää ole kovin suurta onnistumisen mahdollisuutta muutenkaan.
Sanoisin, että jos mies alkaa vaatimaan valintaa vauvan ja itsensä välillä, niin valitisin aina ja ehdottomasti vauvan. En hetkeäkään katselisi noin surkeaa miestä.
Toisaalta tietysti voi olla, että mies on niin järkyttynyt ja alkushokissa, ettei oikeastaan tarkoita, mitä sanoo. Saattaa jopa sopeutua asiaan. Saattaa ymmärtää, että yhdessä tähän tilanteeseen on jouduttu ja sen mukaan on elettävä. Näinkin on käynnyt.
Miehesi varmasti muuttaa mieltään jos päätät pitää vauvan.
Tai sitten ei.
Minä ilmoitin vaimolle, että liitto ei kestä enää yhtään lasta. Eikä kestänyt. Lasten kanssa olen toki edelleen, mutta naiselle annoin menolipun.
kummoisessa kuosissa aiemminkaan. Jos nainen teki tahallaan yhden lapsen lisää, halusi varmaan vaan sinusta eroon, ja lapsille kuitenkin saman isän ja elättäjän. Fiksu nainen.
Mies on siis valmis rikkomaan teidän olemassaolevan perheenne ennen kuin kasvattaa yhden yllätyslapsen. Vaikka olen itsekin tehnyt abortin, tai ehkä juuri sen takia, olen sitä mieltä, ettei siihen ihan kevyesti kannata päätyä. :(
aina samaan aikaan. Minäkin olin tyytyväinen lapsilukuumme (viisi lasta, joukossa yhdet kaksoset ja ikäeroa heillä kaksosilla minuutti, muilla 3-5v) ja kun nuorinkin on jo pian 3v niin elämä alkoi tuntua helpommalta.
Kuitenkin abortti tuntuu todella vaikealta enkä tiedä pystynkö siihen. Aiemmin meillä ei ole ehkäisy pettänyt, on siis ensimmäinen kerta. Tiedämme kyllä, että se on mahdollista, vaikkei miehen käytös ihan siltä vaikuta.
Mieheni ei edes suostu keskustelemaan vaihtoehdoista, antoi vaan vaihtoehdot kun sai tietää raskaudestani. Tuntuu, että en minä tällaisen miehen kanssa naimisiin mennyt. On kait sekin mahdollista, että on vaan säikähtänyt.
Meillä on takana kohta 20 yhteistä vuotta, kuvittelin siis todella tuntevani mieheni, varsinkin kun muistakin todella vaikeista tilanteista ollaan selvitty yhdessä. Tämä raskautenikin tuli melkeinpä pahimpaan aikaan toisaalta.
ap
olisit voinut hakea jälkiehkäisytabletit. Mutta ehkä toivoit uutta vauvaa?
nainen tietää, että ihan oikein otettuinakin jäkiehkäisypillerit ovat todella epäluotettavat.
Mulla on kaveripiirissä 4 tapausta, joissa jälkiehkäisypillerit on otettu ihan ajallaan ja silti raskaus on jatkunut. Ja ei, noista raskauksista ei ole kuin yhdestä syntynyt vauva, muut ovat päätyneet aborttiin, ihan naisen omasta tahdosta.
joka ei halua enää lisää lapsia.
Mielestäni täysin ymmärrettävää!
Mies yksin pättää asiasta, naisella ei ole mitään sananvaltaa kun kerran on raskauden yksin aiheuttanut.
tiellemme sattunut useampiakin, niin niistä on yhdessä selvitty tähän asti.
ap
mutta hän on kyllä täysin vapaa ottamaan jalat alleen. Tässäpä nyt punnitaan, haluaako ap pitää nykyisen perheensä koossa vai rikkoa sen epätoivotun lapsen vuoksi.
jos teet abortin, sä taatusti tulet noin miljoona kertaa sitä katumaan ja teidän liitto voi kaatua siihen, kun alat syyttämään miestä etkä kiristystä anna ikinä anteeksi.
Minä, helppo sanoa ruudun takaa, laittaisin avioeropaperit vireille. Takana vuosia lapsettomuutta tietty edesauttaa päätöstä, mutta en todellakaan voisi tehdä aborttia.
Miehellä on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, hänellä on oikeus lähteä lätkimään jne. Mä voisin kuvitella, jos sä tekisit ns ensimmäisen askeleen, voisi mies tajuta että olet tosissaan ja hän voisikin perääntyä.
Jos liitto jatkuu, laita mies sterilisaatio-jonoon, meillä on 2 v jono.
Ennen eroa, vaadi yksinhuoltajuutta, tee miehelle selväksi mitkä elatusmaksut ovat ja miten omaisuus jaetaan ja miehelle joka toinen vkonloppu jne. Kun tosiasiat tulee pöytään, voi oikeesti tapahtua niin että elätte onnellisena yhdessä lopun elämänne.
miehellä ei mitään sanomaista perheen asioihin. Näköjään miehen pitää pitää suu kiinni ja suostua mihin nainen haluaa tai ukko lentää pihalle ja vauhdilla. Ihme porukkaa täällä on tosiaan ja olen huomannut ja en voi kun ihmetellä miten pihalla naiset nykyään on.
Olisi kannattanu hakeutua steriloitavaksi jos ei tahdo vauvaa, koska jos seksiä harrastaa, kaikki on mahdollista.
Tämä on miehen ongelma, älä ota kantaa. JOs haluaa erota, erotkoon. Et vauvaa voi sen takia...abortoida.
Ei satu eikä kestä kauan.
Ei tarvi täällä sitte toisia syytellä. Jos ette halua itse edes tällaista hoitaa, ei pitäisi olla mitään kanttia syytellä naisia täällä. Vauvalla on aina biologinen isä ja biologinen äiti.
Yrittäkää löytää molempia tyydyttävä ratkaisu, mikä se sitten ikinä onkaan.
Älä vaan mene perhettäsi rikkomaan heppoisin perustein, vaikka sitä täällä toitotetaan. Teillä kuitenkin takana 20 vuotta ja viisi (? jos oikein muistan) lasta, joten kyllä te selviätte tästä yhdessä!
sisälukutaito huhuu ....
vielä tällainenkin syyllistäjä !
silti toivon että voitte jutella selviätte kaikki yhdessä
Älä tee aborttia. jos miehesi lähtee, ei voi mitään, se on hänen henkilökohtainen ratkaisu.
Toisen elämällä ei voi kiristää.
miehellä ei mitään sanomaista perheen asioihin. Näköjään miehen pitää pitää suu kiinni ja suostua mihin nainen haluaa tai ukko lentää pihalle ja vauhdilla. Ihme porukkaa täällä on tosiaan ja olen huomannut ja en voi kun ihmetellä miten pihalla naiset nykyään on.
Sano miehellesi, että ottaa teidän 5 lastanne ja lähtee. Sinä hoidat sitten tämän viimeisenne.
Jos ekat 5 ovat olleet toivottuja, niin kyllä mies varmasti ilomielin niistä huolehtii.
Kyseessähän on vain ja ainoastaan vastuunpakeneminen miehesi puolelta.
te tarvitsette nyt avioliittoneuvontaa. Kyllä se mieskin sitten taas tajuaa, että seksin seuraukset on ihan yhtälailla hänen kannettava kuin sinunkin.
Mitä se nyt auttaakaan.
Oikeastaan mies on jättnyt sinut nyt ihan yksin. Kaveria ei jätetä on tainnut häneltä unohtua. Mies ei voi käsittää sitä, että sinä joudut abortin kokemaan, hän voi vaikka pitää sinua kädestä, mutta ei hänen sisältään mitä oteta pois. Sinä joudut sen surun ja murheen kantamaan.
Saisitko miehesi puhumaan saman pöydän ääreen? Vaikka jonkun kolmannen välittäjän kanssa?
MIelestäni miehesi ei ole reilu. Jotenkin ymmärtäisin tämän joltain pojanklopilta, mutta teillä on niin paljon yhteistä takananne. Ja tietysti vaadit, käy tässä miten käy, että mies menee sterilisaatioon.
Voi ap, kun pystyisin jotenkin sua auttamaan.
Aika mielikuvituksekasta on sun mielestä muiden vauvatehtailu. Ei tuollaista voi mitenkään rinnastaa ap:n tilanteeseen. Enkä muutenkaan usko, että KUKAAN tässä maassa toimisi noin. Että vahinkolasta toisensa perään.